Sådan dyrkes medfølelse i dit liv

"Hvis du vil have andre til at være glade, øve medfølelse. Hvis du vil være glad, føl dig med medfølelse." ~ Dalai Lama

Hvorfor udvikle medfølelse i dit liv? Nå er der videnskabelige undersøgelser, der tyder på, at der er fysiske fordele ved at øve medfølelse. Men der er også andre fordele, og disse er følelsesmæssige og åndelige. Den største fordel er, at det hjælper dig med at blive lykkeligere og gøre andre omkring dig lykkeligere. Hvis vi er enige om, at det er et fælles mål for hver af os at stræbe efter at være lykkelig, så er medfølelse et af de vigtigste redskaber til at opnå den lykke. Derfor er det yderst vigtigt, at vi dyrker medfølelse i vores liv og udøver medfølelse hver dag.

Hvordan gør vi det her? Denne vejledning indeholder 7 forskellige metoder, du kan prøve og måske indarbejde i din hverdag.

trin

Billedets titel Dyrk kompassion i dit liv Trin 01
1
Udvikle et morgenritual. Hils hver morgen med et ritual. Prøv dette, foreslået af Dalai Lama. "I dag er jeg glad for at have vågnet op, jeg er i live, jeg har en værdifuld menneskeliv, vil jeg ikke spilde det, jeg vil bruge al min energi på at udvikle mig selv, at udvide mit hjerte til andre, for at opnå oplysning til gavn for alle væsener, vil jeg have hyggelige tanker mod andre, jeg vil ikke være vred eller tænke ils for andre, og jeg vil gavne andre så meget, som jeg kan. " Så når du gør det, så prøv en af ​​nedenstående fremgangsmåder.
  • 2
    Øv empati. Det første skridt til at dyrke medfølelse er at udvikle empati for mennesker og for dig. Mange af os tror på, at vi har empati, og på noget niveau praktiserer næsten alle det. Men mange gange er vi centreret om os selv og lad vores følelse af empati ruste. Prøv denne praksis: Forestil dig, at en elsket lider. Noget forfærdeligt skete med ham eller hende. Prøv nu at forestille dig den smerte de går igennem. Forestil dig lidelse i så meget detaljer som muligt. Efter at have gennemført denne praksis i et par uger, så prøv at bevæge dig frem og forestille dig andres lidelser, ikke kun dem, der er tæt på dig. Det betyder at du skal opleve lidelser og andre følelser ud fra folks synspunkt eller vær som om du var i deres sko.
    • At få empati bliver sympati, Hold fokus på den anden person i stedet for at tillade din empati at flytte dit fokus til din egen erfaring og hukommelse om lidelse.
  • Billedets titel Dyrk kompassion i dit liv Trin 03

    Video: Dzambala Blessings for Lucky Money mantra ॐ Powerful Mantras Business Luck in 2019

    3
    Øvelse at identificere dig selv. I stedet for at anerkende forskellene mellem dig og andre, skal du prøve at genkende, hvad du har til fælles. Først og fremmest er vi alle mennesker. Vi har brug for mad, ly og kærlighed. Vi længes efter opmærksomhed og anerkendelse, hengivenhed og frem for alt lykke. Reflektere over disse aspekter til fælles med alle andre mennesker og ignorere forskellene. En øvelse i en stor artikel fra Ode magazine - er en fem-trins øvelse, for at prøve, når du møder venner og fremmede. Gør det diskret, og prøv at gøre alle trin med samme person. Med din opmærksomhed vendt til den anden person, sig det samme:
    1. Trin 1: "Ligesom mig søger denne person lykke i deres liv."
    2. Trin 2: "Ligesom mig, forsøger denne person at undgå lidelse i deres liv."
    3. Ps 3: "Ligesom mig har denne person kendskab til tristhed, ensomhed og fortvivlelse."
    4. Trin 4: "Ligesom mig ser denne person ud til at opfylde dine behov."
    5. Trin 5: "Ligesom mig, lærer denne person livet."
  • Billedets titel Dyrk kompassion i dit liv Trin 04
    4
    Praksis lindre lidelse. Når du først kan sympatisere med en anden person og forstå din menneskelighed og lidelse, er det næste skridt at få den person til at være fri for lidelse. Dette er hjertet af medfølelse - i virkeligheden definitionen af ​​det. Prøv denne øvelse: Forestil dig det lidelse hos et menneske, du har mødt for nylig. Forestil dig nu, at du går gennem denne lidelse. Tænk over, hvor meget du vil ende med lidelsen. Reflektere over, hvor glad du ville være, hvis et andet menneske ønskede at handle på det. Åbn dit hjerte, så mennesket og du føler dig lidt af hvad du vil gøre for at afslutte hans lidelse, reflektere over den følelse. Dette er den følelse, du vil udvikle. Med konstant praksis kan denne følelse dyrkes og næres.
    • En undersøgelse tyder på, at jo mere du mediterer med medfølelse, jo mere reorganiserer din hjerne at empati med andre.


  • Billedets titel Dyrk kompassion i dit liv Trin 05
    5
    Practice venlighed. Nu hvor du har været god til fjerde øvelse, udøve det næste skridt. Forestil dig igen lidelsen til en person, du har kendt eller mødt for nylig. Forestil dig igen at du er denne person, og du oplever denne lidelse. Forestil dig nu, at et andet menneske ville gøre som din lidelse for at lukke dig ned - måske din mor eller et andet væsen. Hvad vil du have denne person at gøre for at afslutte din lidelse? Vend nu rollerne: Du er den person, der vil have lidelsens lidelse til ende. Forestil dig at du gør noget for at hjælpe med at lindre lidelse eller lukke det helt ned. Når du har det godt på dette tidspunkt, skal du gøre noget lille hver dag for at hjælpe med at afslutte andres lidelser, selv på en lille måde. Det er et smil, et venligt ord, en mission eller en opgave eller at tale om et problem med en anden person. Øv dig at gøre noget blidt for at hjælpe med at lindre andres lidelser. Når du får det godt, skal du finde en måde at gøre det til en daglig praksis og til sidst en øvelse i løbet af dagen.
  • Billede med titlen Kultiver Medfølelse i dit liv Trin 06
    6
    Bevæge sig ud og udvise medfølelse for dem, der forstyrrer os. Den endelige fase af denne medfølelsespraksis vil ikke kun lindre lidelsen hos de mennesker, vi elsker og kender, men også dem, der truer os. Når vi kommer på tværs af en person, der mishandler os, i stedet for at handle vred, trækker vi tilbage. Senere, når du er rolig og fjern, skal du reflektere over den person, der mishandlede dig. Prøv at forestille dig fortiden til den pågældende person. Prøv at forestille dig, hvad der blev lært til denne person som barn. Prøv at forestille dig den dag eller uge, den person går igennem, og hvilke slags ting har der foregået med den pågældende person. Forsøg at forestille sig stemningen og sindstilstanden, personen var i - den smerte, der måtte have ført den person til at forstyrre dig på den måde. Og forstå, at hans handling ikke var for dig, men snarere på grund af hvad han gik igennem. Tænk nu lidt mere på denne fattiges personlid og se om du kan forestille dig selv at forsøge at lindre sin lidelse. Og så afspejler det, hvis du mishandlede nogen, og de handlede venligt og medfølende for dig, hvis det ville gøre dig mindre tilbøjelig til at miste den person næste gang, og mere tilbøjelige til at være venlig over for den person. Når du mestrer denne refleksionspraksis, skal du prøve at handle med medfølelse og forståelse, næste gang en person mishandler dig. Gør det i små doser, indtil du får det godt. Øvelsen gør perfekt.
    • Det vil tage tid at styre deres følelser og praksis medfølelse helt, men de følgende teknikker ajudarão- Desuden folk, der er beskæftiget i en undersøgelse producerede 100 procent mere DHEA, som er et hormon, der modvirker aldringsprocessen og 23 procent mindre end kortisol - "stresshormonet".

      • overvinde:: Bemærk dine følelser ved at fokusere på dit hjerte. Foregive sig for at være en person udefra og give dig selv råd som "Slap af, det er ikke noget." Forestil dig, at dine negative følelser bliver absorberet og diffunderet gennem dit hjerte. Dette vil hjælpe dig med at omdanne dine negative følelser, snarere end at undertrykke dem.
      • Oplev dit hjerte på et dybere niveau: Berolig dit sind og fokuser din opmærksomhed på dit hjerte. Behold de følelser du har over for nogen eller noget, du elsker let, og prøv at holde den følelse i ti eller femten minutter. Så forestil dig at sende disse følelser til dig selv og til andre.
    • Du vil måske også gerne læse Hvordan tilgives.
  • Video: Prince Henrik's Funeral (02.20.18)

    Video: Hvordan bruger man bedst grøntsager?

    Billedets titel Dyrk kompassion i dit liv Trin 07
    7
    Udvikle en natlig rutine. Det anbefales stærkt, at du tager et par minutter før du går i seng for at reflektere over din dag. Tænk på de mennesker, du mødte og talte til, og hvordan du behandlede hinanden. Tænk på dit mål du sagde i morges, at handle medfølende mod andre. Hvor godt har du gjort det? Hvad kunne du gøre bedre? Hvad har du lært af dine oplevelser i dag? Og hvis du har tid, prøv praksis og øvelser ovenfor.
  • tips

    • Disse medfølende praksis kan gøres overalt, når som helst. På arbejde, hjemme, på vejen, på en tur, i en butik, hos en ven eller familiemedlems hjem. Når du har en morgen og aften ritual, kan du ramme din dag korrekt i en holdning til at prøve at øve medfølelse og udvikle det inden for dig selv. Og med praksis kan du begynde at gøre det hele dagen og hele livet. Dette frem for alt vil bringe lykke til dit liv og til dem omkring dig.

    Nødvendige materialer

    Video: PHILOSOPHY - Aristotle

    • Sundt liv

    Kilder og citater

    Vis mere ... (5)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com