Sådan Stop Kritikere Andre

Ved at håndtere andre er det let at finde fejl, kritisere og fordømme. Hvor ofte fører kritik til virkelige ændringer og forbedringer? 90 gange ud af hundrede ser vi, at folk ikke kritiserer for noget, uanset hvor forkert de er.

Kritikken er forgæves, fordi den sætter en person på defensiven og gør ham eller hende berettiget selv. Det er farligt, fordi det gør ondt i stolthed og skaber vrede. Det er forfængelighed, for når vi dømmer andre, pålægger vi os, at vi er mere sikre end dem.

For at få samarbejde fra andre, afstå fra kritik. Følg disse trin næste gang du føler dig fristet til at kritisere.

trin

Billede Stop Kritikere Andre Trin 1
1
I stedet for at kritisere andre, prøv at forstå dem. Tag et skridt tilbage, prøv at se tingene ud fra deres perspektiv og find ud af, hvorfor de gør, hvad de gør.
  • Billede Stop Kritikere Andre Trin 2
    2
    Spørg dig selv: Hvis jeg var under lignende omstændigheder og havde det samme temperament, er det ikke muligt, at jeg ville have gjort det samme som denne person gjorde?
  • Billede Stop Kritikere Andre Trin 3
    3
    Tænk på alle de fejl, du har lavet i dit liv. Overvej: Hvem skal jeg rocke?
  • Video: Trains for Children - Train Set Toys Review - Video for Kids in Stop Motion #trainsforkids



    Billede Stop Kritikere Andre Trin 4

    Video: Politi kritik: Stop politivold - 15 marts 2014 Erik Storrud

    4
    Styrke din karakter og selvkontrol. Undgå at være ubehagelig.
  • Billede Stop Kritikere Andre Trin 5
    5
    Vær empatisk, tolerant, mild og tilgivende.
  • Billede Stop Kritikere Andre Trin 6
    6

    Video: Socialt sensitiv? Sådan håndterer du selvkritik og andres kritik

    Stop med at vente så meget for andre. At indse, at ingen er perfekte, og livet består af læring. Værdsætter alle de gode ting, andre har gjort. Tal meget om nogen, og tal bare om de gode ting, du kender til mennesker.
  • Billede Stop Kritikere Andre Trin 7
    7
    For at gøre ændringer og forbedre på andre, start med dig selv. Det er langt mindre farligt end at kritisere dem og mere givende. Forsøg ikke at tage en speck ud af din brors øje, når der er en stråle i dit eget øje. Fjern først specket fra dit eget øje, og så vil du se klart for at fjerne speck fra din brors øje.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com