1
Sænk din stemme Når du ikke er selvsikker og lidt nervøs, har din stemme tendens til at blive højere. Det er ikke altid nemt at opdage dette, når dette sker. Så bevidst hold din stemme lidt lavere, uanset om du er klar over det eller ej. Hvis du ved, at du føler dig ubehagelig, skal du holde øje med, hvordan din stemme ændres.
- Sænk tonehøjden såvel som lydstyrken, hvis det er et problem for dig. Med andre ord, tal! Dette vil vise andre, at du ser, at din stemme er værd at høre. Og så vil du få mere til at følge eksemplet og tænke på samme måde.
2
Tal langsomt. Ligesom vores stemme bliver højere, når vi er nervøse, har den også en tendens til at accelerere. Så næste gang du er foran en klasse, lav en præsentation, gå langsomt. Gå langsomt. Gå langsomt til det punkt, du tror, at du går for langsomt - der er chancer for at du er i den rette takt.
- En ubekymret person vil have øjeblikket at passere så hurtigt som muligt og afslutte det hele - det er derfor, de fremskynder stemmen. At falde tillid, gå langsomt og give indtryk af, at du er komfortabel i den position.
3
Brug udsagn med "jeg". Sikrede mennesker er mere tilbøjelige til at være selvsikker og bruge "jeg" sætninger. I stedet for at sige "Du gør mig vred", som er lidt passiv, kan en selvsikker person sige: "Jeg er sur på dig", som er meget mere direkte. For at lyde trygt skal du tale om dig selv. Ingen andre vil!
- Det er sejt at stille spørgsmål om de mennesker omkring dig, helt sikkert. Alle værdsætter en god lytter. Men du skal også være en aktiv del af samtalen. Hvis noget kommer op i den samtale, du kan relatere til, snakkes om din oplevelse med det. Har personen du snakker med lige set din yndlingsfilm? I stedet for at sige "Åh, hvad en cool film", kan du sige "Jeg elsker denne film! Det er min favorit. Jeg kigget lige til den tusindedel ... "
4
Tal positivt og undgå sladder. Vi kender alle den person, der konstant er negativ, klager og spreder sladder om hans gruppe venner og fjender. Det er meget nemt at gætte, at denne person ikke kan lide sig selv, så vær ikke denne person! For at være sikker på, skal du overbevise verden om, at du har det godt. Og folk, der føler sig godt, viser dette gennem deres handlinger og positive ord.
- Prøv at se den positive side af ting, når det er muligt. I stedet for at sige "Åh jeg hader thailandsk mad", kan du sige "Jeg foretrækker italiensk" når du diskuterer dine planer for middag. I stedet for at sige "Hendes sko er så grimt" kan du måske sige "Hun lavede et interessant valg i mode, right?"
5
Vandre ikke. Har du lagt dig ned med en ny bekendtskab og begyndte at tale for at slippe af med den mærkelige følelse i din mave? Dette er et nøglesignal, at du er nervøs, og du føler dig ikke sikker. I stedet acceptere stilheden. Og den følelse? Ignorer det. Du kan være den eneste, der føler sig sådan.
- Lyt mere end du taler. Hvis du altid taler for meget, vil du komme ud som en irriterende og trængende person. I stedet skal du slappe af. Tag et skridt tilbage. En selvsikker person har ikke brug for spotlight og opmærksomhed hele tiden. Lad andre skinne en gang imellem.