Sådan compartmentalize

Kompartalisering er noget, der undertiden beskrives negativt, fordi det betyder at dele din erkendelse og tænkning i forskellige områder, især når der er konflikt. Der er selvfølgelig mange advarsler om disse modstridende tanker, fordi de ved at være adskilt eller opdelte kan forårsage alvorlige mentale og følelsesmæssige konflikter. Men på et mindre ekstremt niveau kan compartmentalization være en positiv mekanisme til at håndtere og berige dit liv. Dette omfatter opdeling af dit arbejde fra hjemmet, således at dit hjemmeliv ikke hæmmes af professionelt stress.

Her er nogle måder at compartmentalize dig selv og håndtere dit daglige liv bedre i dag.

trin

Del 1
Kompenserende effektivitet

Billedbetegnelse Kompatibiliser trin 1
1
Find ud af, hvilke dele af dit liv du rummer. Kompartalisering er, når du adskiller et tankegang fra en anden. At vide, hvornår du gør dette, hjælper dig med at holde styr på og træffe beslutninger om, hvor meget du vil opdele. En måde at gøre dette på er at lade hele din familie stress ud af dit hjerte, når du hænger sammen med dine venner.
  • For eksempel ville det være alienating at aldrig sige noget hjemme om hvad du gjorde på arbejde. Ved at rumfælde på dette emne kan du dog kontrollere strømmen af ​​oplysninger og bevare det med det rette minimum, så dit hjem ikke påvirkes af dit arbejde.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 2

Video: In Da Club - Membranes & Transport: Crash Course Biology #5

2
    Separate tankegange, der er små og begrænsede. Undgå at opdele store tænkningsområder, der gør dig til hvem du er.
    • For eksempel kan du leve et dobbeltliv, en med din familie og en anden med en elsker, når en af ​​dine højeste værdier er støtte til din families integritet, kan du have alvorlige forandringer i dit værdisystem, og i begge liv har du compartmentalized .
    • Mindre ting ville være ting som at være kirurg og en læge på samme tid. Arbejderne er helt sikkert forskellige, men ved at opdele dem vil du stadig være i stand til at fungere ordentligt på begge og reducere mængden af ​​overlapning, som man har over hinanden.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 3
    3
    Find en vej til overgang mellem rum. Opret et system til understøttelse af adskillelsen, så dets compartmentalization er effektiv. Genkend, når en gruppe tanker fusionerer med en anden, og husk, hvad din rolle og prioritet er i øjeblikket. Det er usandsynligt, at du vil være i stand til at flytte fra et rum til et andet hurtigt og flytte fra den ene til den anden, men du kan skabe en rutine, som at gå eller køre lidt for at hjælpe dig med at rydde dit sind og flytte en ting til en anden.
    • Hvis du gør overgangen fra arbejde til hjemmet, skal du fortælle dig selv, at du skal stoppe med at tænke på arbejde i slutningen af ​​din rejse hjem - du kan gå tilbage til at tænke på det, når du går til arbejde dagen efter.
    • College studerende gør det ofte og godt. Der er altid emner, som de kan lide, og andre, der ikke gør det, når du holder op med at tænke på det foregående emne, kan han nyde friheden til at nyde den næste klasse helt.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 4
    4
    Ved at disse "rum" i din psyke er der med vilje. Sørg for at du altid har kontrol over denne adskillelse, og at den ikke bliver en forsvarsmekanisme ved ren refleks. Husk, at det ikke er fordi du undgår at tænke på et emne, at de følelser og impulser, der er involveret i det, også vil blive undgået. Det betyder bare, at det ikke er produktivt at tænke på et andet område i dit liv nu, og at du vil komme tilbage til det senere.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 5
    5
    Undgå at udføre flere opgaver på én gang. Hvis du ønsker at lære at inddeler problemfrit, undgå at gøre flere ting på én gang, især hvis de tilhører forskellige magasiner, uanset hvor lille den gestus. Du tror måske, at kalde sin kone under sin frokostpause til at løse et problem i hjemmet, vil ikke forstyrre din strøm af tanker, men at gøre det vil kun gøre ham mere stresset og mindre produktiv i løbet af dagen. Selvfølgelig, hvis du virkelig har brug for at beskæftige sig med et personligt problem, du kan ikke udskyde alt for længe, ​​men hvis du kan vente et stykke tid til at løse det, vil du være i stand til at fokusere mere på alt, hvad der har at gøre.
    • Undgå at gøre flere opgaver på samme tid, selv inden i et rum. Det gør dig meget mindre produktiv og forhindrer dig i at blive helt nedsænket i en opgave eller en anden.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 6
    6
    Giv hvert område maksimalt fokus og derefter gå til noget andet. Når du er i et af dine rum, skal du give det 110% af din energi. Glem din telefon og andre distraktioner og giv dig selv den opgave, du skal gøre lige nu, om det er færdig med en præsentation eller udgifter til kvalitetstid med din datter. Når nogle dissonante tanker infiltrerer, skal du blot sige "Jeg tænker på det, når det er et mere produktivt øjeblik." Hvis du fokuserer helt på en opgave, du gør, kan du færdiggøre det hurtigere og gå videre til den næste uden problemer.
    • Indstil en tidsbegrænsning for dig selv. Sig "Jeg skal arbejde på Projekt A i en time før jeg går til Projekt B". Dette vil lægge mere pres på dig til at fordybe dig helt i projekt A, mens du har tid til det.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 7
    7
    Lær at opdele vanskelige nyheder. Hvis du har hørt nogle vanskelige eller ødelæggende nyheder, kan du stoppe alt og forlade dine forpligtelser til side. Men hvis du vil opdele, kan du sige til dig selv: "Jeg vil give denne situation to timer af min tid. Jeg vil skrive, tænke eller sige alt, hvad jeg tænker eller føler om det, før jeg går videre. Det betyder ikke, at jeg har behandlet problemet, eller at jeg vil skjule min smerte, men at jeg vil tænke på det så meget som jeg kan i stedet for at generere og føle sig værre. Jeg kommer tilbage til dette problem senere, men jeg vil ikke lade det ødelægge min dag - eller mit liv. "
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 8
    8
    Husk at du altid kan gå tilbage til et hvilket som helst rum. Slap af følelsen af ​​at du skal håndtere enhver krise, et problem eller en situation, så snart det sker, og hvis du ikke gør det, bliver du vred hele dagen. Selvfølgelig kryber en uopløselig situation op, og det generer dig, men hvis du ikke kan løse det, indtil din chef kommer tilbage i morgen, så tag dig en dyb indånding, sig selv, du finder den, når du virkelig har det, og fortsæt .
  • Billedbetegnelse Kompatibiliser trin 9

9
    Spørg dig selv, hvordan du kan hjælpe situationen ved at tænke mere om det. Du havde en kamp med din kæreste. Din søn blev anklaget for at stjæle ting fra en butik. Din chef har sat dig foran et projekt, og det går slet ikke godt. Men du er ikke i stand til at gøre noget ved disse ting nu. Så hvad gør du - sidde i timevis og tænke på det, forestille dig det værste og gentage alle de negative tanker i dit hoved? Absolut NEJ! I stedet spørg dig selv: "Hvordan vil tænke på det hjælper mig med at sortere tingene ud?" Det meste af tiden, hvis du tænker på det, vil det ikke løse noget, så fortsæt med at fortsætte med dine daglige opgaver, og måske finder du den magiske løsning til sagen senere.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 10
    10
    Spørg dig selv "Hvor produktiv ville jeg være, hvis jeg ikke tænkte på det nu?" Mest sandsynligt, kan du gøre meget mere for at stoppe med at tænke om kampen, han havde med sin datter-du kunne rense huset meget hurtigere, hvis du ikke var bekymret for en kedelig diskussion, han havde med en kollega. Hvis du ikke tænker på disse ting, når du ikke kan gøre noget ved dem, vil du få mere tid til at gøre de andre ting, du skal gøre.
  • Billedbetegnelse Kompatibiliser trin 11
    11
    Hold et afbalanceret liv. Hvis du virkelig ønsker at kunne rumme, skal du have et afbalanceret og stabilt liv, hvor du føler at du har kontrol over din familie, din karriere, dit helbred og alle de andre områder, der er vigtige for dig. Hvis du føler at dit personlige liv er ude af kontrol, eller at apokalypsen sker hver dag på dit job, og det forhindrer dig i at sove mere end tre timer om natten, så skal du løse disse situationer for at føle dig roligere, er i fred med de forskellige aspekter af dit liv.
    • Når du har en relativ kontrol over alle aspekter af dit liv, så kan du faktisk begynde at opdele rummet.
  • Del 2
    Holder i kontrol

Video: Is "Fifty Shades of Grey" Your Answer? REALLY? | Tell My Story, Blind Date

Billedets titel Kompatibiliser trin 12
    1
    Undgå at komprimere for meget. Hvis du føler, at dit liv er slået fra hinanden, eller at du ikke kan deltage, når du vælger at gøre det, er en advarsel om, at du mister kontrollen over, hvordan du holder separate aspekter af dit liv adskilt. Som tiden går, kan dette resultere i alvorlige psykologiske problemer.
    • Hvis du er gift, og din kone eller mand aldrig har mødt nogen af ​​dine venner eller kolleger, er compartmentalization ude af kontrol.
  • Billedbetegnelse Kompartmentaliser trin 13
    2
    Sørg for at du er komfortabel med nogle korsvej i dit liv. At miste kontrollen over, hvordan du adskiller dit liv og tænkning, kan blive almindeligt. Når det sker, når aspekter af dit liv skærer, kan tingene blive komplicerede eller endda skræmmende. Du vil føle sig usædvanligt "udsat", og når medlemmer af forskellige aspekter af dit liv mødes, kan de føle, at når de nævner dig, synes de ikke engang at tale om samme person.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 14

Video: AMAZING TRICKING IN 4K!

3
    Ved hvornår skal man stoppe. Hvis dit liv, i stedet for små dele af det, får dig til at føle, at du har forskellige følelser og "masker" om alt, skal du stoppe compartmentalizing. At miste kontrollen som nævnt ovenfor kan føre til en øget indsats for at opdele ting eller en enorm frygt for, at to eller flere dele af dit liv vil mødes.
    • Dette er skadeligt for et åbent og ærligt forhold, og skaber mistanke hos mennesker, der er blevet snævert forvist til et segment eller et andet i deres levetid.
  • Billedets titel Kompatibiliser trin 15
    4
    Bliv bevidst og kontrolleret over disse adskillelser. Ved at du gør dette bare for at øge din tilfredshed og produktivitet i livet ved at bruge compartmentalization effektivt. Du må ikke ønsker at tale meget af arbejdet i hjemmet, men i det mindste vil det ikke gøre du føler bange, eller som om du er ved at blive "fanget på fersk gerning", når nogen i din familie spørger dig, hvad du gjorde på arbejde eller hvordan var din dag .
  • Billedbetegnelse Kompartmentaliser trin 16
    5
    Sig nej til ting, der ikke fortjener et rum. En måde at holde kontrollen over din compartmentalization på, er ikke at overdrive, når det kommer til at komprimere aspekter af dit liv. Bliv ikke for involveret i aktiviteter, der kræver for meget af dig, f.eks. At være præsident for APM eller frivilligt arbejde for at hjælpe en ven med at rense dit hjem, hvis du virkelig ikke har lyst til at gøre det. Chancerne er, hvis du rummer det, fordi der sker meget i forhold til den ting, så prøv at minimere kompromiser, når du kan.
    • Hvis du for eksempel allerede administrerer tre projekter på arbejde, så lær dig at sige nej, når du får mulighed for at styre et værelse.
    • Tjek din tidsplan. Hvis du virkelig vil acceptere en ny mulighed, skal du se om der er noget, du kan klippe ud af dit liv.
  • tips

• Tænk på effektiv compartmentalization ikke som noget, der skjuler, hvem du er som person, men en måde at øge din produktivitet i skole, på arbejde og i hjemmet.
    • Vær opmærksom på alt, hvad der sker med dig hele tiden. Hvis du føler, at et område i dit liv er en hemmelighed, snarere end en måde at hjælpe dig med at gøre noget uden at blive distraheret, skal du metodisk fjerne barrierer mellem dit compartmentaliserede liv.
    • Brug af billedet af fil skuffer i dit sind vil hjælpe dig med at opnå hvad der er ovenfor. Når den du virkelig hader ender, skal du lukke skuffen og fortsætte med din dag.
    • En effektiv compartmentalisering er ikke mulig for alle. Hvis du føler at du ikke kan, så stop med at prøve.
    • At lade et aspekt af dit liv give dig muligheder, som du aldrig ville have ellers, er et tegn på, at compartmentalization har vundet, og du har mistet. Hun brækker, organiserer ikke sit liv, og du bør bekymre dig om det.
      • For eksempel, gå ud med den smukke sekretær i selskabet, eller gå til middag med din chef single, mens din kone eller mand ikke ved det, er det en mulighed, at kun eksisterer, hvis man ser bort fra deres gift liv, og det er til skade for alle sider .
    • Tillad dig selv at have et par perioder, hvor alle aspekter af dit liv går sammen, fordi det hæmmer negativ opførsel og negativ tænkning og holder dit liv sammen.
    • Stop compartmentalizing hvis du bemærker, at du rationaliserer hvorfor du ikke kan tage en time eller så en aften for at diskutere alle aspekter af dit liv med nogen vigtig for dig.

advarsler

• At lytte til ting som "Jeg har ikke lyst til at kende dig" fra andre mennesker er en advarsel om, at du ikke rummer dig for at håndtere livet effektivt, men bare at knuse din personlighed.
    • Hvis du har en diagnosticeret lidelse som Multiple Personality Disorder, Borderline Personality Disorder eller Dissociative Disorder, overveje ikke engang at begynde at compartmentalize. Dette kan forårsage flere symptomer på din lidelse.
    • Følelse af depersonaliseret, eller som om du ikke engang vidste hvem du er som person, er en stærk advarsel om, at du har mistet kontrollen over, hvad du rummer.
    Del på sociale netværk:

Relaterede
    © 2024 HodTari.com