Beskæftiger sig med negative tanker

Hvis du har negative tanker, ved at du ikke er alene: en ekspert har vurderet, at 80% af vores tanker har noget negativt indhold. Negativ tænkning kan endda være iboende i menneskets psykologiske grundlov: ligesom vores forfædre absorberer vi hele tiden vores miljø og forsøger at gøre det bedre. Problemet opstår imidlertid, når vi begynder at tro at disse negative tanker er sande. Hvis man får lov til at proliferere, kan negative tanker påvirke forskellige områder af vores velbefindende, herunder fysisk sundhed. Heldigvis er der måder at ændre dine tanke mønstre og bringe et mere positivt perspektiv til overfladen.

trin

Metode 1
Adskiller dig fra dine tanker

Billede med betegnelse Deal med negative tanker Trin 1
1
Mærk dine negative tanker som tanker. Den første regel i at håndtere negative tanker er at identificere dem som tanker, ikke som dit essentielle selv. Når du har en tanke, gentag til dig selv, denne gang indrammet som en tanke.
  • For eksempel, i stedet for at sige: "Jeg er et fiasko," siger til dig selv, "jeg har tanken om, at jeg er en fejl."
  • Billede betegnet Deal med negative tanker Trin 2
    2
    Tal med dit sind. Tak dit sind for at gøre alt tænkning for dig, men lad det også være kendt, at du ikke har brug for hendes hjælp lige nu.
    • For eksempel kan du tænke, "Jeg kommer til at være forsinket på arbejde på grund af denne trafikpropper og min chef skal råbe på mig." I dette tilfælde kan du sige: "Tak, sind. Tak fordi du har passet mine bedste interesser, men der er ikke noget du skal gøre på dette tidspunkt."
  • Billede med betegnelse Deal med negative tanker Trin 3
    3
    Identificer dine "historier". Find ud af mønstre af dine negative tanker og mærke dem. Dette kan hjælpe dig med at lade dem gå.
    • For eksempel, hvis du har tendens til at sige til dig selv, "Jeg har ingen idé om, hvad jeg laver," du måske siger, "Åh, her er min historie," Jeg er inkompetent. "
  • Billede betegnet Deal med negative tanker Trin 4
    4
    Gør handling på trods af negative tanker. En af de vigtigste ting, du kan indse, er, at dine handlinger ikke behøver at afspejle dine negative tanker. Du kan have en negativ tanke og stadig gøre noget positivt, sjovt, kærligt eller hvad du ellers vælger.
  • Metode 2
    Spredning af negative tanker

    Billede med betegnelse Deal med negative tanker Trin 5
    1
    Visualiser hver negativ tanke flydende væk. Forestil dig en ballon mærket med en bestemt negativ tanke, og se det flyde op og væk. Alternativt placer din tanke på et blad, læg bladet i en flod og se, da det flyder nedstrøms.
  • Billede betegnet Deal med negative tanker Trin 6

    Video: COMO SER POSITIVO y OPTIMISTA ✔ 14 Trucos para cambiar tu vida ♡ Autoayuda by FSandMe

    2
    Vend dine negative tanker til en sang. Så dumt som det kan lyde, synge om dine negative tanker. Brug melodien af ​​en velkendt sang som "Row, Row, Row Your Boat" eller alfabetet sangen.
    • Alternativt kan du fortælle dine tanker med en sjov stemme, som et tegneseriefigur.
  • Video: HVORFOR ER VI BANGE FOR MØRKE?

    Billede med overskriften Deal med negative tanker Trin 7
    3
    Skriv dine tanker. Ved at gøre dette vil du fortælle din hjerne, at det ikke behøver at huske negativt tænkning, fordi det er optaget på papir. Hjernen kan glemme tanken, ud over at bryde cyklen af ​​"påmindelser.


  • Billed betegnet Deal med negative tanker Trin 8
    4
    Tænk på målbevidst tænkning. Den ondskabsfulde cyklus af angstfulde tanker kan være svært at ødelægge, hvilket giver os følelsen af, at vi ikke har nogen kontrol over dem. En øvelse er at tænke på målbevidst tænkning på en vedvarende måde, indtil angsten omkring den er diffunderet.
    • Næste gang du har en negativ tanke, accepter den angst, det skaber, og fortsæt med at tænke på det. Efter et stykke tid vil det ikke forstyrre dig så meget (du vil kede dig med det), og tanken vil udøve mindre strøm over dig.
    • Bemærk, at dette ofte sker i nærværelse af en professionel terapeut, men hvis du tror du kan klare situationen, skal du begynde med at prøve med en tanke, der giver mindre angst.
  • Billede med overskriften Deal med negative tanker Trin 9
    5
    Lær positiv selvtalende. Ved at tale positivt til dig, kan du til sidst omforme dine tankemønstre i et mere positivt lys. Til at begynde med, følg et simpelt princip: Tal med dig selv som du ville andre, med mildmodighed og opmuntring. Hvis negative tanker invaderer dit sind, identificere dem som tanker og reagere på dem med gode udtalelser om dig. For eksempel:
    • Negativ snak: "Dette vil aldrig fungere." Positiv snak: "Jeg kan forsøge at få det til at fungere."
    • Negativ snak: "Ingen vil tale med mig." Positiv snak: "Jeg vil forsøge at holde kommunikationslinjerne åbne."
    • Negativ snak: "Jeg har ikke ressourcerne til dette." Positiv snak: "Nødvendigheden er moderen til opfindelsen."
  • Metode 3
    Lever med negative tanker

    Billede med overskriften Deal med negative tanker Trin 10
    1
    Definer dine værdier. Nogle gange, når du føler dig overvældet af negative tanker, angst, skyld eller vrede, mister du det, der virkelig får dig til at føle dig opfyldt. Tag et skridt tilbage og artikulere de ting, der er mest betydningsfulde i dit liv, som f.eks. "Pleje af min familie", "holde venskaber" eller "bidrage til samfundet." Det kan være med til at skrive, hvad der kommer til at tænke på. Forbindelser med de ting, der betyder noget for dig, kan medvirke til at skabe positiv forandring i din tænkning.
  • Billede med betegnelse Deal med negative tanker Trin 11
    2
    Identificer områder for positiv forandring. Spørg dig selv, om dine negative tanker har tendens til at være forbundet med bestemte ting i dit liv som arbejde, forhold eller fysisk sundhed. Start med et af disse områder og identificer måder, hvorpå du kan forbedre situationen.
    • For eksempel, hvis dit arbejde konstant spænder dig, tænk på ting, du kan gøre for at ændre det. Du må muligvis stadig arbejde mange timer, men du kan tage mere ansvar end nødvendigt. Du kan tænke på måder at slippe af med unødvendige opgaver eller forbedre styringen af ​​din tid. Derudover kan du lære dig selv stress reduktion teknikker.
  • Billed betegnet Deal med negative tanker Trin 12
    3
    Distraher dig selv positivt. At holde travlt giver dig mindre tid til at dvæle på dine tanker og kan også minde om de ting, du kan lide.
    • Kom ud for en løb: Dette dræber dit sind og hjælper med at reducere stress gennem fysisk aktivitet.
    • Tag en tur et sted, du kan lide, som en park.
    • Se en sjov film eller tv-udsendelse, læs en sjov bog eller lyt til en podcast fra et radioprogram.
    • Tilbring tid med en ven, familiemedlem eller samfund. At være forbundet med andre kan hjælpe dig med at føle dig mere positiv og få dit sind distraherende fra dig selv.
  • Billedbetegnelse Deal med negative tanker Trin 13
    4
    Bliv sund. At spise godt, få nok søvn og træne regelmæssigt kan hjælpe dig med at føle dig bedre mentalt og fysisk.
    • Prøv at spise en afbalanceret kost med et minimum af sukker og alkohol.
    • Sov mindst seks timer om natten, helst otte.
    • Træn i 30 minutter tre gange om ugen. Selv en 30 minutters gang eller to 15 minutters ture tæller.
  • Billed betegnet Deal med negative tanker Trin 14
    5
    Giv dig ikke skyld i at have negative tanker. Der er ingen skam i negativ tænkning - de er forårsaget af angst og ikke af hvem du er som person (se Del 1 for flere detaljer om, hvordan man adskiller sig fra dine negative tanker). Ønsker at komme væk fra dine negative tanker vil formentlig forværre situationen, så du skal lære at acceptere de tanker, du ikke kan kontrollere.
  • advarsler

    • At ændre dine negative tanker tager tid og engagement. Du er på en måde ved at bryde en gammel vane. Forvent ikke at skifte over natten, men vær tålmodig med dig selv: Over tid vil du sandsynligvis se tingene flytte i en positiv retning.

    Kilder og citater

    Vis mere ... (14)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com