Hvordan man er mere selvsikker

Hvis du læser denne side, at chancerne er mistænkt eller kendt have en passiv personlighed og ønsker at lære at være mere selvhævdende i hverdagens interaktioner med andre mennesker for at få den respekt, du ønsker. Læs trinene herunder for at lære at gøre dette.

trin

Billedbetegnelse Gå fra Passiv til Assertiv Trin 1
1
Lær hvad det betyder at være selvsikker. Det lyder indlysende, men mange mennesker forveksler selvsikkerhed med aggression - da begge involverer kæmper for deres rettigheder, men de er ikke de samme. Du kan starte med at læse den relaterede Wikihow-artikel om emnet nederst på siden og / eller søge andre websteder eller overveje at tage et kursus om selvsikkerhed for at forbedre din viden på dette område.
  • Video: Sådan får du andre til at tro at du er selvsikker

    Billedbetegnelse Gå fra Passiv til Assertiv Trin 2
    2
    Identificer alt, der gør dig passiv. Hvis passiv er en vane, der er udviklet gennem årene, er du sikkert ikke klar over dine passive handlinger overfor andre mennesker. Det første skridt i at ændre denne type adfærd er at være opmærksom på det. Det kan være nyttigt at starte med at spørge dig selv nogle eller alle de følgende spørgsmål:
    • Er jeg vant til at antage, at andres rettigheder er vigtigere end mine?
    • Jeg undskylder oftere end nødvendigt?
    • Hvis jeg vil klage over noget, der generer mig, foretrækker jeg generelt at være stille i stedet for at indrømme af frygt for at gøre tingene værre?
    • Hvis jeg er i en diskussion, siger jeg bare, hvad den anden person ønsker at høre bare for at få ordet ud i stedet for at stå op for det, jeg tror?
    • Har jeg en vane at lade andre træffe beslutninger for mig?
    • Føler jeg altid, at andre mennesker bevidst passerer mig forbi? Hvis ja, er dette en rutine ting, som jeg tillader at ske?
    • Jeg tror, ​​at jeg aldrig bør gøre nogen ubehagelig, vred eller utilfreds over mig?
      • Bemærk: Hvis du læser disse spørgsmål, og svaret var "ja" til en eller flere, er dette en indikator for former for passiv adfærd. Det kan være nyttigt at skrive ned alt i listeform og holde det på et sikkert sted, så du ikke glemmer noget.


  • Billedbetegnelse Gå fra Passiv til Assertiv Trin 3
    3

    Video: Sådan udstråler du mere selvsikkerhed, når du kommunikerer

    Overvej hvordan du kan erstatte passive adfærd med selvhævende. Brug den viden, der er opnået fra dine personlige vaner (se listen, hvis det hjælper) og måder at demonstrere selvsikker adfærd på. Tag dig tid til at gøre dette, da du sandsynligvis har brug for at tænke hårdt på dette trin. Det kan være interessant at sætte dine ideer på en anden liste. Du kunne starte med at bemærke en passiv adfærd (som eksempel til at sige "ja" til en anmodning om, at vide, at du ikke kan eller ønsker at gøre), og derefter skrive en selvhævdende holdning siden (afvise anmodningen høfligt men bestemt), og derefter gå til næste punkt. Fortsæt med at gøre dette, indtil du har formået at tænke på output for hver passiv holdning, du ser i dig selv.
  • Billedbetegnelse Gå fra Passiv til Assertiv Trin 4
    4
    Begynd at sætte selvbevidste holdninger i praksis. Begynd med dem, du tror, ​​er det nemmeste, og da din tillid bygger over tid, så prøv de hårdere. Skynd ikke og vær tålmodig med dig selv. Det kan være nødvendigt at praktisere en enkelt selvhævdende kropsholdning flere gange for at finde en god idé at flytte til den næste, da den måde din selvtillid vil vokse i hurtigere tempo i forhold til at gøre tingene i en fart.
  • tips

    • Giv ikke op! Hvis du er vedholdende, kommer du derhen.
    • Hvis du på ethvert tidspunkt føler, at den selvsikkerhedsadfærd ikke fungerede på grund af en uventet negativ reaktion fra nogen, eller at du smuttede på en eller anden måde, mister du ikke fokus. Ligesom at prøve noget nyt kræver mastering selvsikkerhed praksis (nogle gange nok). Gør dit bedste og lær af dine fejl at få bedre chancer for at ramme næste gang.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com