Sådan korrigerer du den passive stemme

Den mundtlige stemme efterlader sin skrift særskilt og med et strejf af stil, som måske eller måske ikke vækker ønsket om, at publikum fortsætter med at læse din tekst. For eksempel giver den aktive stemme din skrivning mere autoritative og opretholder en tættere forbindelse med dit publikum, fordi du taler direkte til det. Den passive stemme giver dig også mulighed for at tale med dit publikum, men på en mere lunken, indirekte og uoverbevisende måde. Derfor skal du vide, hvordan du korrigerer den passive stemme for at skabe en stærkere og mere autoritativ stemme i din skrivning.

trin

Billede med titlen Fix Passive Voice Step 1

Video: Ron Paul on Understanding Power: the Federal Reserve, Finance, Money, and the Economy

1
Lær forskellen mellem passiv og aktiv stemme.
  • Den passive stemme opstår, når du placerer objektet i den position, hvor udtrykket i udtrykket normalt står. Et eksempel på en passiv bøn er: "Kiksene blev stjålet af Mark." Med andre ord, "cookie" -objektet placeret før "Mark" sænker handlingen.
  • Den aktive stemme opstår, når du sætter motivet på det sædvanlige sted. Sætningen "Mark stjal kiksene" indeholder emnet på det sædvanlige sted og understreger handlingen.
  • Billede med titlen Fix Passive Voice Step 2

    Video: Grief Drives a Black Sedan / People Are No Good / Time Found Again / Young Man Axelbrod

    2
    Kig efter passive ord i bønnerne.
  • Billedbetegnelse Fluff op et papir for at få det til at se længere trin 9
    3

    Video: Quantum Jumping Time Travel and the Nature of Linear Time

    Læs bønnen for at finde ud af, hvad der sker. En aktiv bøn beskriver handling.
    • Besvar spørgsmålet: "Vises handlingen i begyndelsen af ​​bønnen?"
    • Se på andre ord eller sætninger fra bønnen. En passiv bøn omfatter normalt ubrugelige ord eller sætninger, der slutter med "by / by (a)". En passiv bøn med præpositionen "by" sætter ofte de vigtige oplysninger i slutningen af ​​sætningen. For eksempel "Rickys karakter blev spillet af en skuespiller, der hedder Mike" præsenterer den vigtige information - skuespillerens navn - i slutningen af ​​sætningen.
  • Billede titel Distinguish International Law fra Municipal Law Trin 3


    4
    Eliminer ord, der forsinker handling.
    • Den passive stemme indbefatter verbet "at være" i alle dens former i bønnerne. For eksempel er "Déboras levering planlagt til september." Eller "Telefonfirmaet forventes kl. 2.30".
    • Bemærk også alle de ord, der forsinker bønens handling. Ord som jeg er, jeg var, jeg var, jeg var, jeg var, jeg var, jeg var, jeg var, jeg var, jeg var, jeg havde været, og jeg havde været former for verbet "at være".
  • Billede med titlen Fix Passive Voice Step 5
    5
    Reformuler passiv bøn.
    • Eliminer passive ord fra din bøn.
  • Billede titled Do Pranic Healing Trin 2
    6
    Sæt de resterende ord sammen og omformulere dem i en aktiv bøn. I næste sætning er "Deborahs levering planlagt til september", kan du fjerne hele sætningen "leveringen er planlagt" og erstatte den med "føde i." Således er bønnen "Deborah vil føde i september."
  • Video: Wealth and Power in America: Social Class, Income Distribution, Finance and the American Dream

    Billedbetegnelse Få et A på engelskpapir Trin 5
    7
    Genindlæs den passive bøn, der er blevet omformuleret.
    • Læs den nye bøn og sørg for at den angiver handling.
  • advarsler

    • Stol ikke på software grammatik software som Microsoft Word. Grammatik korrektorer vil ikke kontrollere for passiv stemme vil rette det.
    • Pas på at revidere en passiv bøn. Den passive stemme betegner ofte en tidligere handling. Derfor er ikke alle sætninger, der indeholder ordene "have" eller "have", passive. Nogle gange beskriver ordene en handling, som "Mike har 10 minutter at få".
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com