Hvordan være mere sikker

Hvis du ikke har det godt med dig selv, vil du sandsynligvis lide af lavt selvværd. Det er så svært at være selvforsynende, at selv de mest tillidsfulde mennesker i verden kan føle sig usikre fra tid til anden. Så alle har svært ved at være 100% sikre. Men folk der har selvtillid skiller sig ud blandt deres jævnaldrende, gør venner og sygeplejerske kærester nemt og bliver altid forfremmet eller ansat. Fortsæt med at læse denne artikel for at lære at øge din selvtillid.

trin

Billede med titlen Vær mere sikker Trin 1
1
Tal med dig selv. Dette er et vigtigt element i tillid. Du taler sikkert sikkert med dig selv konstant, men hvis du lider af lavt selvværd, kan dine samtaler blive misbrugt. Selvom det er et kraftfuldt værktøj, kan det bruges på en negativ måde. Eksempler: "Min krop er latterligt", "Jeg lærer aldrig," "Jeg er ikke smart nok", "Jeg har ikke en dårlig hukommelse." ÆNDRING DET FRA NU. Når du tænker eller siger noget negativt om dig selv, skal du erstatte det med noget positivt. For eksempel, hvis du tror, ​​"Min krop er latterligt", gå straks med, "Nej, det er ikke sandt. Jeg kan ikke være i den bedste form muligt, men min krop er stadig smuk. " Hvis du tror, ​​"Jeg har en dårlig hukommelse," erstattes sætningen med, "Jeg har en fremragende hukommelse. Selv om ingen har en perfekt hukommelse, vil min forbedre mere og mere, når jeg ændrer min måde at tænke på. "
  • Billede med titlen Vær mere sikker Trin 2
    2
    Visualiser. Visualisering er et kraftfuldt værktøj. Du skal visualisere udførelsen af ​​dine mål. Forstå aldrig fejl. Hvis du er ved at give en tale, forestil dig at give en fremragende tale, efterfulgt af bifald. Altid visualisere det bedste. Hvis du forsøger at tabe sig, se slankere ud.
  • Billede med titlen Vær mere sikker Trin 3
    3
    Undgå sammenligninger. Kvinder er særlig dygtige til denne negative vane. Glem folket på magasinomslaget. Forskning har vist, at kvinder, der ser fjernsyn meget, følte sig mere usikre. Berømtheder ville have svært ved at se i spejlet uden hjælp fra deres makeup-kunstnere, personlige trænere, stylister og frisører. Kig efter "berømtheder uden makeup" i et internet søgeværktøj, for at føle sig lidt bedre. Se tæt nok også, nogle gange har de lidt sminke, selv i de forfærdelige billeder. Kig ikke konstant rundt for at vide, om du er den tyndeste person i miljøet eller hvor mange mennesker er smukkere end dig. Dette er latterligt! Når man ser en smuk person, genkender at hun er attraktiv og spørger sig selv, om hun også har en stor personlighed, hvad enten hun er intelligent, høflig og ikke snorken osv. Gør det, der kræves for at holde op med at sammenligne dig selv! Du er en anden person. Bare sammenlign dig selv. Hvis du har tabt dig, er du tyndere nu end du var. Hvis du havde en median score på en test, er den score bedre end den score, du ville have opnået uden at studere. Altid sammenligne dig med at være glad.


  • Video: Sådan pakkes bilen - så bliver kørslen lidt mere sikker

    Billede med titlen Vær mere sikker på Trin 4
    4
    Omformulere. Dybest set betyder dette at ændre dit syn på situationen. Hvis du tog det udenfor, skal du genskabe situationen i et positivt lys. For eksempel, i stedet for at sige: "Hun må have troet jeg er grim eller uinteressant," siger, "Jeg er glad for jeg ikke behøver at bruge meget tid sammen med nogen, der ikke ønsker at tilbringe tid sammen med mig. Tabet er det. Nu er jeg fri at finde nogen bedre. " At ændre dit perspektiv kan ændre hele dit liv. I stedet for at sige: "Jeg mistede mit job," siger, "Jobbet jeg tabt. De vil fortryde for at have mig fyret, så de ser, hvad jeg vil blive." Prøv at være positiv, selv når det er svært.
  • Billede med titlen Vær mere sikker Trin 5

    Video: Charlotte Dong McIntyre om hvordan kan det blive mere sikkert

    5
    Håndhæve. Sæt noter i spejlet, i bilen eller hvor som helst du kigger ofte på. Skriv sætninger, hvor du måske ikke selv tror, ​​for eksempel: "Jeg er begavet", "Jeg er at tabe", "Jeg er overbevist om", "Jeg er vigtigt", "jeg er heldig." At læse disse noter vil hele tiden hjælpe dig. Tag en pen og et papir og skriv ned alle de ting du beundrer i dig selv. Skriv også ned alle de ting, du er god til. Skriv hvad du er heldig nok til at eje. Endelig, skriv ned hvem der er heldig at have dig - selvom det er et kæledyr eller din far. Formater disse sætninger i et mini-kursus. Hver morgen, når du ser i spejlet, skal du læse denne tale højt for dig selv. Du kan endda holde talen i spejlet. (Husk at fjerne det, når du modtager gæster). Sidst men ikke mindst, lav en optagelse - fortæl dig selv om langsomt at slappe af fra hoved til tå og så sige de udsagn du skrev, om de er sande eller ej. Lyt til denne optagelse, når du er meget afslappet og lad disse ideer komme ind i dit underbevidste. Selv udsagn, som du føler er ikke sandt, vil gå i opfyldelse, hvis du arbejder på dem.
  • Video: Sådan øger du din sikkerhed på motorcykel. Læs mere her

    tips

    Video: Indberetning af bivirkninger gør medicin mere sikker

    • Vær opmærksom og anvendt. Sørg for at følge disse trin konsekvent, før du tager udgangspunkt i, at de ikke fungerer. De bedste ting kommer til dem, der ved, hvordan man venter.
    • Husk at dette ikke sker over natten.
    • Omgiv dig med positive mennesker.
    • Gør noget, der gør dig stolt af dig selv. Frivillige til en velgørenhed eller lære et nyt sprog.

    advarsler

    • Når du ser, skal du sørge for at noget er muligt. Du måtte ønske noget usandsynligt eller vanskeligt, men forsøg ikke at fuldføre en opgave, som du anser umulig. Du vil aldrig være i stand til at overbevise dig selv, hvis du tror det ikke er muligt. Start små og bane vejen til større krav (din opfattelse af hvad der er muligt og umuligt kan ændre sig helt efter du har gennemført disse trin).
    • Negative mennesker vil ødelægge det hårde arbejde, du har gjort. Undgå dem for enhver pris. Hvis nogen sætter dig ned, så spørg dem om at stoppe eller undgå denne person.
    • Før du kritiserer tonen "selvhjælpsguru" i denne artikel, udfør de foreslåede trin. Du kan ikke kritisere noget, du ikke har prøvet endnu.
    • Det kan tage tid for dig at tro på dine udtalelser eller for at de skal gå i opfyldelse. Giv ikke op.

    Nødvendige materialer

    • Adhesive notes
    • Lydoptager
    • Papir og pen
    • Om et minut hver dag foran spejlet
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com