Alle har forfærdelige minder, de vil glemme. Dårlige minder kan forbruge dig, hvis du ikke løser problemet på hovedet. Facing memories og beskriver dem højt er en effektiv måde at berolige den angst, de bringer. Det kan tage lidt tid, men hvis du er fast besluttet på at afslutte disse minder, finder du en vej.
Video: Remembering and Forgetting - Crash Course Psychology #14
Prøv disse trin, selvom de lyder underligt. Først omfavn denne dårlige hukommelse - acceptere hvem du er og hvordan dit liv er. Skrig, lig på gulvet eller græd hvis du har brug for det, lad dine følelser tale højere. Bare lad følelsen være bevidst. Husk hukommelsen og prøv at tænke på det.
2
Kom ud af "fornægtelse." Et skridt mod sorg er fornægtelse, hvilket er en følelse, der kan få dig til at spekulere, om en begivenhed fra fortiden virkelig er sket eller ej.
3
Stop med at ønske, at dette ikke var sket. For eksempel, hvis du har mistet en elsket en, men stadig mener, at denne person kan gå ind ad døren til enhver tid, selv om hun døde. Dette er et eksempel på benægtelse.
Video: Ayat Al Kursi... 100 times (wish, job, health, protection etc etc)
4
Vær ikke distraheret af denne svære præstation. Lås dig selv i dit værelse, hvis du skal. Tænd ikke for tv`et. Måske skal du tage en fridag - hvis det er for forstyrrende ...
Video: Did The Past Really Happen?
5
Hold omfavnelsen af hukommelsen i et stykke tid. Du vil vide, hvornår du virkelig skal lade det gå. Fortsæt derefter ...
6
Saml din styrke, så du kan sige det mentalt (eller højt for vægt), "Dette er den følelse, jeg frygtede. Jeg følte det og konfronterede det. Nu må jeg lade følelsen gå og ikke kæmpe mere. "Tag nogle dybe vejrtræk og lad følelsen gå, lad det blive accepteret.
7
Undersøg dine følelser nu, hvor du har gjort det, eller hvis du ikke kan gøre det, viser det sig, at du ikke accepterede følelsen. Den eneste måde at erobre på er ved at stå over for det. Gentag processen, hvis den ikke lykkedes.
8
Tilgiv andre og dig selv for hvad der skete. Overvinde frustration. Overvinde minde om ydmygelsen du følte ...
9
Lev positivt, selvom oplevelsen fra fortiden har været svært. Håber du har erobret den forfærdelige følelse - som frygt. Lad hukommelsen forblive inde i dig. Bloker det ikke. Lad hende komme, når hun vil og lære at rykke på.
10
siger: "Det var før, det er nu." Jeg kan overvinde denne dårlige omstændighed fra fortiden. Jeg har fremtiden. Jeg kan gøre alt, hvad jeg har brug for at gøre med mit liv ...
Video: How To Heal The Emotional Body - Teal Swan
11
Ting ændres. Du kan ikke bruge resten af dit liv, som du gør nu - Mennesker er dynamiske og forandring er en del af livet. Den måde du følte senere på, og hvordan du føler dig nu, er ikke den måde, du altid vil føle. Så hvert øjeblik tilbragte at tænke på, at du vil lide for evigt, fordi minder fra fortiden er affald!
tips
En måde at acceptere din fortid er ved at tænke:
"Det skete af en grund."
"Det var før - det er nu."
"Jeg vil fortsætte med at prøve - jeg vil vinde og lykkes!"
"Alt bliver fint!"
"Bare rolig! Ja, jeg kan! Jeg kan gøre det!"
"Jeg bor i nutiden: her og nu - ikke fortiden eller fremtiden."
"Fortiden er væk ... Imorgen er ikke ankommet ... Jeg har i dag ... Lad os begynde ..." (Moder Theresa)
Giv ikke op. Hvis du ikke kan komme over bjerget, vil det altid være foran dig.
Spild ikke tid med at hate hukommelsen eller folket og de involverede omstændigheder, acceptere hukommelsen, da dette er en del af din karakter: hvem du er. Accepter freden, der følger med denne accept.
Nogle gange kan en person have mareridt. Kan man tale om, at drøm med andre og også bede, er en god mentalhygiejne tigge Gud om at stoppe de onde drømme, at være i stand til at tage det roligt og være glad ved sengetid, såsom:
Hvis du vil udtrykke din tro, skal du starte med at sige en bøn af taksigelse og bede om hjælp. Også tak for dine venner og alle gode eller ikke så gode ting. Forherlig Gud!
advarsler
Gør ikke urimelige ting for at omfavne en følelse, som for eksempel at begå selvmord eller hate dig selv eller andre. Elsk dig selv, så du kan elske andre ... Ligegyldigt hvor ubehagelig det er - du kan ikke tillade nogen form for fornægtelse af virkeligheden.