Beskæftiger sig med søvnløshed

Du kan se mange artikler om at slippe af med søvnløshed, men denne artikel vil blande lidt af hver. Denne artikel vil forklare, hvordan man skal håndtere søvnløshed.

trin

Metode 1
Før du starter

Billede med titlen Cope With Insomnia Trin 1
1

Video: NIkkken - Testes kroppens balance med armbåndet fra Nikken hos salon nora Ishøj

Bemærk, at der ikke er noget galt med søvnløshed. Du kan gøre en af ​​to ting: håndtere det eller forsøge at "rette" det. Begge er vanskelige, og der er mennesker der foretrækker den ene eller den anden, men du skal arbejde på den mulighed du foretrækker.
  • Billede med titlen Cope With Insomnia Step 2
    2
    Tænk meget godt på hvad du vil have. Vær sikker på den rigtige beslutning for dig. Tro det eller ej, dette kunne påvirke flere dele af dit liv. Overvej disse ting:
    • Hvordan føler jeg mig, når jeg går i seng og vågner op? Træt? Vred? Glad? Spændt?
    • Går jeg igennem enhver stress eller spænding, der kan forårsage min søvnløshed? Kan jeg slippe af med dette? Hvem vil det påvirke, hvis jeg kan? Skal jeg slippe af med det bare fordi jeg ikke kan sove godt?
    • Hvilken slags søvnløshed har jeg? Mit problem er at komme i seng? Eller for at holde mig i søvn?
    • Hvad / hvordan føler jeg mig om søvnløshed eller generelt overvejende?
    • Hvad laver jeg allerede for at slippe af med søvnløshed? Fungerer det? Hvad er virkningerne af min søvnløshed?
    • (Bare for at præcisere, "jeg" bliver brugt som om du stillede spørgsmålene for dig selv.)
  • Billede med titlen Cope With Insomnia Trin 3

    Video: Asger og de langtidsledige 02/08

    3
    Prøv at lave en liste over "fordele og ulemper", hvis du tror det vil hjælpe. Det er en god måde at organisere dine tanker og træffe din beslutning på.
  • Metode 2
    På vej

    Video: CAPRICORN NOVEMBER 2016 MONTHLY HOROSCOPES BY MARIE MOORE

    Billede med titlen Cope With Insomnia Trin 4
    1
    Gør noget, du kan lide en time før du går til dit værelse og forsøge at få lidt søvn. Gør det interessant. Kør lidt på løbebåndet, spil en sport (indendørs, hvis det er sent, selvfølgelig), eller dans. Det er en god ting om søvnløshed. Hvis du gør det, behøver du ikke tage det let, før du går i seng. I begge tilfælde vil du ikke være i stand til at sove så snart du ligger, eller endda en time senere.


  • Billede med titlen Cope With Insomnia Trin 5
    2

    Video: Søvn og Åndedrættet

    Før du går i seng, om det er sengetid, hvis der ikke er noget at se på tv, meditere. Sid dig, kryds dine ben, hold øje med dig og ryd dine tanker. Eller, hvis du vil, bede til Gud. Du kan takke ham, bede om noget, eller bare tale med ham. Bare prøv at gøre noget, der vil slappe af dig. Nu hvor du har det sjovt, kan du tage det nemt.
  • Billede med titlen Cope With Insomnia Trin 6
    3
    Gør stille og afslappende aktiviteter som læsning, ballroom dancing, sengetøj eller pluk på det arbejde, du har tænkt dig at lave i de sidste 8 uger.
  • Billede med titlen Cope With Insomnia Step 7
    4
    Bare fordi du har søvnløshed betyder det ikke, at du ikke bliver træt (medmindre det er et ekstremt tilfælde, som er semi sjældent). Når du begynder at blive lidt træt, ligge i sengen og lukke øjnene. Hvis din søvnløshed gør dig ude af konstant søvn, så du vågner igen, skal du bare lukke øjnene og tænke på noget, du elsker.
  • Billede med titlen Cope With Insomnia Trin 8
    5
    Om natten, lad dig fri fra alle dine problemer. Aflast stress og slappe af. Dette vil gøre søvnløshed tilsyneladende kun en "pause" for at reflektere over og glæde sig i din dag eller tidligere dage.
  • tips

    • Husk på, at der er mange forskellige typer søvnløshed. Denne artikel er beregnet til det mest almindelige af sovende problemer og / eller problemer med at forblive i søvn.
    • Brug ikke din computer eller din smartphone for meget før sengetid. Skjul dem, hvis det er muligt!
    • Tag ikke sovepiller i lang tid. Brug kun, når du virkelig ikke sover for dage, og kun når natten er uudholdelig. Fordi sovepiller er vanedannende. Prøv det uden dem.
    • Der er gode og dårlige virkninger på søvnløshed og ikke at have det. Så overvej virkelig trin 2. Lad os f.eks. Sige, at du har en ven, der havde søvnløshed og behandlet det i nogen tid. Han gik sent om aftenen og mødte drømmens pige (og nu hans kone). Hvis han ikke havde haft søvnløshed, ville han ikke have kendt hende. Så igen, så vidt han ved, hvis han gør det ikke havde søvnløshed, kunne have fundet en lotteri billet næste dag og lavede millioner af dollars, hvilket ikke er at sige, at dette ville have været sket.

    advarsler

    • Med gode effekter kommer dårlige virkninger. Hvis der er nogen ekstreme effekter, som du har svært ved at klare, skal du tale med en læge eller psykolog straks. De fleste søvnløshedssymptomer er dog tålelige.
    • Denne artikel er en retningslinje for, hvordan man behandler psykologisk med søvnløshed. Pas på, hvor langt du kommer til at slippe af med søvnløshed.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com