Sådan mediterer du på Shiva

Shiva er den øverste Gud i Yoga og vi ser ham som et symbol på den sejrende yogi. Han har kosmisk bevidsthed og bor over en verden af ​​dualidade- lever i lyset (fred-enhed-lykke), og som kosmisk bevidsthed kan forekomme i mange former. Hans mest berømte inkarnationer mediterer, som velsigner (yogien karma), det hellige ego (med forbehold for Kali / vilje af Gud) og dans med livet (Nataraja). Shiva er føreren af ​​liv og bor sammen med jord kvaliteter (forbundet med Brahma, lykke), brand (forbundet med Rudra, strøm), vand (i forbindelse med Vishnu, kærlighed), luft (forbundet med Muni, visdom) og ether ( forbundet med alt, hvad der eksisterer, rum, enhed, transcendens).

trin

Video: OM MANTRA MEDITATION | 11 Minutes

Billede titel Meditere på Shiva Trin 1
1
Ryst dine næver nær hovedet og tænk: "Jeg er en vinder. Jeg når mit mål ... Mit mål er .... "
  • Billede titel Meditere på Shiva Trin 2
    2
    Skrub dine fødder på jorden og se Mount Meru foran dig, "Jeg sidder på Mount Meru (Himalaya). Jeg holder mig rolig i smerte. Med min udholdenhed gør jeg min vej. "
  • Billede titel Meditere på Shiva Trin 3
    3
    Lav store cirkler med dine hænder rundt om dig, visualiser den stjernefyldte kosmos og tænk: "Jeg bor i kosmos store system (naturen). Jeg accepterer ting som de er. "
  • Billede titel Meditere på Shiva Trin 4
    4
    Visualiser Kundalini-ormen i dig, vrid ryggen, bevæg dine tæer og tænk, "Jeg er en Hatha Yogi. Jeg er reddet af mine åndelige øvelser. "
  • Video: very powerful Gayatri Mantra - Brings blessings into your Life



    Billede titel Meditere på Shiva Trin 5
    5
    Flyt din hånd, send lys til alle væsener og tænk, "Jeg sender lys til (navn). Må alle væsner være lykkelige. Må verden være glad. "Shiva betyder" The God "- han arbejder for en glad verden.
  • Billede titel Meditere på Shiva Trin 6
    6
    Gnid dine palmer foran dit hjertechakra, visualiser himlen over dig og tænk: "Om alle herrer oplyste. Om indre visdom. Lad mig lede mig og hjælpe mig på vej. "
  • 7
    Fokus på en figur eller statue af Shiva. Flyt den ene hånd og få Shiva energi. Tænk flere gange mantraet "Om Namah Shivaya" (jeg forbinder med Shiva) eller "Shivo Ham" (jeg er Shiva) og føles som Shiva energistrømme i dig med mantraet.
  • 8
    Placer dine hænder på dit skød, flyt tæerne og fokus internt i et minut på mantraet "Om Shanti. Om fred ". Så i et øjeblik tænk ikke på noget. Rygsøjlen skal være oprejst og maven afslappet.
  • Bare vær ali - tror ikke.

    Video: Hvordan beskytter jeg min egen energi?

    Billede titel Meditere på Shiva Trin 8

    tips

    Video: OSHO: The Silent Explosion - a visit to the Osho International Meditation Resort

    • Wikipedia: Inden for hinduismen er en Ishta-deva eller Ishta devata et udtryk, der betegner devotees foretrukne guddom. Udøveren dyrker typisk sin Ishta-deva i form af en murti (billede). Denne hengivenhed kan indebære at tilbyde varer til din yndlings guddom, såsom røgelse eller blomster, reciterende mantraer, chanting deres navne og tilbyder bønner.

    advarsler

    • Gå din personlige vej af sandhed og visdom. Udøve ikke for formalitet, men mediterer med sande følelser. Find med kreativitet den rigtige meditation for dig, for der er mange måder at meditere på Shiva. Du kan se dig selv som Shiva eller se ham som et symbol på Gud eller en oplyst Mester.

    Kilder og citater

    Vis mere ... (3)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com