Hvordan man kan udforske tankegangene og leve videre

I mange nye tidsalder og traditionelle filosofier er sindet dannet af en række overlappende lag, hver med dens formål. De er jo konstruktioner af vores sind, og med den rigtige tilgang kan de også dekonstrueres, når vi skal revurdere og justere vores motiver, drømme, frygt, sorg og indre bekymringer. At kende dig selv er nøglen til at bevæge sig ud over de tanker, der er til stede på overfladen og for at fortryde dine indre lag. Det kan tage tid for dig at opnå denne form for selvkendelse, så vær tålmodig og praktiserer hele tiden for at opnå denne tilstand af øget bevidsthed.

trin

Del 1
Udforsker indersiden af ​​dit sind

At erhverve den passende tankegang

Instruktionerne i dette afsnit skal hjælpe dig med at opnå en fredelig sindstilstand, så introspektion kan forekomme.

Video: 667 Be a Torchbearer for God, Multi-subtitles

Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem udadtil Trin 1
1
Monter landskabet. Fucking dybden af ​​dit sind er ikke noget, der kan gøres, mens du dykker ind i din cafe på vej til arbejde. Denne omhyggelige introspektion kræver tid og fokus fra din side. Før du begynder, skal du finde et sikkert, komfortabelt og roligt sted, hvor nogen er mindre tilbøjelige til at genere dig et stykke tid. Fjern evt. Lyde og distraherende lys.
  • Dette sted kan være enhver du føler i fred - en behagelig lænestol på dit kontor, et tæppe på gulvet i et værelse uden møbler eller endda udenfor midt i naturen.
  • De fleste meditationsskoler anbefaler, at du undgår at forsøge at gøre denne form for introspektion på steder, der associerer med søvn, som i seng, da dette kan føre til utilsigtet lur.
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem. Trin 2
    2

    Video: NYSTV Christmas Special - Multi Language

    Ryd dit sind fra distraherende tanker. Frigør dig selv for enhver bekymring og stress, der kan veje på dine skuldre. At indse, at hvad der distraherer dig og forhindrer dig i at afsætte dit samlede fokus til introspektion er bare en tanke - og en som som enhver anden kan ignoreres, så du kan tænke på vigtige ting. Der er ingen bekymring, som han ikke skabte for sig selv, så der er ingen, som han ikke kan overvinde.
    • Dette betyder ikke nødvendigvis foregive, at dine problemer ikke eksisterer. Det betyder snarere at genkende dem og forstå deres følelser over for dem, så du kan tænke på andre ting.
  • Video: Build Tomorrow's Library by Jeffrey Licht

    Billede med titlen Udforsk lag i tankerne og hold dig væk fra dem Trin 3
    3
    Øvelse meditation. Find en behagelig position, stå stille og luk øjnene. Reducer din vejrtrækning, mens du trækker vejret dybt og dybt. Hold ryggen lige for at undgå at falde i søvn - ellers er din nøjagtige stilling ikke ligegyldig. Tillad dine tanker at undslippe deres normale, uproduktive cyklusser af stress og bekymring. Hvis du oplever stressede tanker, anerkender du dem og indser, at de er forlængelser af dit dybeste selv, der kan styres og sætte dem til side.
    • Meditation er et emne, der har inspireret mange, mange skriftlige værker. For mere detaljerede diskussioner om meditationsteknikker, se websteder som dette guide til traditionel buddhistisk meditation.
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem ud over trin 4
    4
    Drej dit fokus indad. Lad dine tanker komme ind i dit sind. Slippe af med dine følelser Indse at din forestilling om dine oplevelser, dine følelser og dine følelser er alle skabelser af dit indre selv. Alt i og ud af dig er en udvidelse af dit sind - dine omgivelser er f.eks. Kun skabt og fortolket af det "jeg". Så ved at udforske lagene i dit sind kan du komme til en større forståelse af, hvad verden er generelt.
    • Ideen her er ikke for dig at undersøge eller kritisere dig selv - følelser af følelsesmæssig smerte eller ubehag bør være et tegn på, at du endnu ikke har slået dine følelser tilbage.
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem udadtil Trin 5
    5
    Om nødvendigt forsøger du at komme ud af din komfortzone. Hvis du ikke kan meditere, udvide dine horisonter. Nogle mennesker finder, at de er i stand til at nå transcendentale bevidsthedsbevis ved at deltage i aktiviteter, som de normalt ville have modvilje mod. Denne fordel kan være langvarig - i de mest ekstreme tilfælde kan semipermanente personlighedsændringer gøre det nemmere at opnå introspektion på lang sigt. Så længe aktiviteterne er sikre, kan det være en god idé at afprøve en i stedet for at meditere. Nogle eksempler følger nedenfor:
    • Gør en anstrengende øvelse.
    • Tag en tur til et ubeboet land.
    • Tal eller udfør offentligt.
    • Tal om en hukommelse eller en hemmelig følelse med en anden person.
    • Skriv om dine indre følelser i en journal.
    • Gør skydiving eller bungee hoppe.
  • Identifikation af dine mentale lag

    Vejledningen i dette afsnit er lavet til at fungere som generelle retningslinjer for introspektion. Forstå at alle sind er forskellige, og ikke alle disse trin kan fungere for dig.

    Billede med titlen Udforsk lag i tankerne, og fortsæt dem udadtil Trin 6
    1
    Fokus på det selv, som du projekterer eksternt. Det første lag af dit sind, overfladelaget, er det, du bruger til at introducere dig selv til andre (især dem, du ikke ved godt). Det bruges ofte til at konstruere en facade, der gemmer sine sande tanker og følelser bag en "passende" og "acceptabel" tilstand af væsen. Tillad dig selv at udforske tanker om Hvem er du til andre mennesker?. For at begynde at styre dine mentale lag skal du genkende disse funktioner på overfladen, før du kigger gennem deres kilde.
    • Det kan være en god ide at bruge disse grundlæggende tanker til at komme i gang:
    • "Mit navn er ..."
    • "Jeg bor i ..."
    • "Jeg arbejder på ..."
    • "Jeg kan godt lide det, jeg kan ikke lide det ..."
    • "Jeg gør det, det gør jeg ikke ..."
    • "Jeg kan godt lide disse mennesker, men ikke dem ..."
    • ... og så videre.
    • De minder, erfaringer og personlige værdier, som du vil støde på under dette trin og andre i dette afsnit, kan være værdifulde. Du kan notere de indsigter du har under øvelserne, hvis du vil, især når du går ind i dybden af ​​din egen bevidsthed. En digital optager kan være særlig nyttig, hvis du ikke vil miste din koncentration til at skrive.
  • Billede med titlen Udforsk lag i tankerne, og fortsæt dem, trin 7
    2
    Undersøg din rutine og dine ritualer. Tænker over de ting, du ofte gør, kan tilbyde uventede indsigter, når de ses gennem den indviste lens af bevidsthed. Tillad dine tanker at blive fælles begivenheder, der sætter dit liv i stykker. Tænk på dig selv, "Hvordan føler jeg mig om disse ting? Hvorfor gør jeg dem?" Målet her er at forstå og forstå disse gentagne adfærd.
    • Her er nogle eksempler på tanker. Indse, at de er overraskende almindelige. Hvis du er som de fleste mennesker, vil en god del af dit sind være afsat til ting, der jo ikke betyder noget så meget.
    • "Hvornår står jeg op?"
    • "Hvor køber jeg mine dagligvarer?"
    • "Hvad spiser jeg normalt hele dagen?"
    • "Hvilke interesser skal jeg bruge til hvilke tidspunkter af dagen?"
    • "Med hvilke mennesker foretrækker jeg at bruge min tid?"
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og hold dem ud over dem, trin 8
    3
    Undersøg dine tanker om fortiden og fremtiden. Hvordan fik du hvor du er i dag? Hvor skal du hen Ærligt at besvare disse spørgsmål kan åbne dine øjne. Erfaringer, mennesker, mål, drømme og frygt er normalt ikke ting, der påvirker os på et enkelt tidspunkt - tværtimod strækker de sig fra nutiden til fortiden og fremtiden og skaber hvem vi er med tiden. Så forstå hvem det var og hvem vil være kan hjælpe dig med at få en bedre ide om hvem det er.
    • Her er nogle spørgsmål at fokusere på:
    • "Hvad har jeg arbejdet med i fortiden? Hvad vil jeg gøre i sidste ende?"
    • "Hvem elskede jeg? Hvem vil jeg elske i fremtiden?"
    • "Hvad har jeg gjort med min tid i fortiden? Hvordan vil jeg bruge den tid, jeg har forladt?"
    • "Hvordan føler jeg mig om, hvem jeg var? Hvordan vil jeg føle mig i fremtiden?"
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem, trin 9
    4


    Søg dybt for at finde dine sande håb og ønsker. Nu hvor du har mestret de vigtige aspekter af dig selv, der er diskuteret ovenfor, vil du have mulighed for at overveje dit indre, sande selv. Start med at finde de dele af dig selv som gør det ikke viser til andre. Det kan være meninger, som du skammer dig over, ting du gjorde, som du ikke vil have nogen at vide, følelser, du ikke ved, hvordan du udtrykker, og meget mere - noget der ikke er en del af det selv, du præsenterer i hverdagen.
    • Du kan f.eks. Overveje denne type spørgsmål:
    • "Hvordan føler jeg mig virkelig om de ting, jeg bruger mest af dagen?"
    • "Hvor sikker er jeg i min plan for fremtiden?"
    • "I hvilken hukommelse eller fornemmelse bruger jeg mere tid på at tænke og om hvilken ingen ved?"
    • "Der er ting, jeg virkelig vil have, men jeg har det ikke?"
    • "Vil jeg føle en bestemt måde?"
    • "Er der ting, der dybt ned, jeg føler om folk tæt på mig?"
  • Billede med titlen Udforsk lag i tankerne, og fortsæt dem, trin 10
    5
    Overvej dit opfattelse af verden. Den måde du faktisk ser verden på - dit syn på det - er et af de dybeste lag du har. På en måde er denne opfattelse den vigtigste del af din personlighed, da det påvirker, hvordan du interagerer med næsten alt: fra mennesker til dyr, til naturen og selvfølgelig til dig selv.
    • For at bestemme dit verdensbillede skal du bruge brede spørgsmål om menneskeheden og om verden generelt, såsom:
    • "Finder jeg folk som regel godt eller dårligt?"
    • "Jeg tror det er muligt for nogen at overvinde deres fejl?"
    • "Tror jeg på en magt over alt andet?"
    • "Jeg tror, ​​der er et formål for livet?"
    • "Har jeg håb for fremtiden?"
  • Billede med titlen Udforsk lag i tankerne og hold dig væk fra dem Trin 11
    6
    Overvej din opfattelse af dig selv. Endelig lad dine tanker vende indad, indtil du finder ud af, hvad du virkelig tænker på dig selv. Dette lag af sindet er en af ​​de dybeste - er ikke altid, at brugt tid på at tænke over, hvordan vi føler om os selv, men så dybe tanker kan påvirke vores kognitive mønstre og kvaliteten af ​​vores liv mere end noget andet.
    • Vær ikke bange for at grave op sandheder, der kan påvirke dig dybt - denne oplevelse er ofte meget oplysende, selv om det kan være følelsesmæssigt forstyrrende. Du kommer frem fra din introspektion med større forståelse for dig selv.
    • Her er nogle ting, der kan være seje at overveje. Når du besvarer spørgsmålene, skal du holde svarene fra før i tankerne.
    • "Kritiserer jeg mig for meget?"
    • "Er der dele af mig, som jeg kan lide eller ikke kan lide, når jeg ser dem med andre mennesker?"
    • "Vil jeg have visse ting, jeg ser hos andre mennesker?"
    • "Vil jeg være den person, jeg er?"
  • Del 2
    Forbedre din forestilling om dig selv

    Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem, trin 12
    1
    Se efter årsager til dit selvbillede. At anerkende de smertefulde sandheder om det bør ikke være det sidste skridt på din rejse med introspektion. Med forsigtig overvejelse er forbedring mulig. Forsøg først at bestemme hvorfor du har det selvbillede du har. Der kan eller ikke være en enkelt primær årsag. Det kan du ikke være i stand til at forklare det overhovedet, uanset hvor svært du prøver. Det er fint. I så fald skal du bare genkende at du føler dig selv på en bestemt måde af en eller anden grund. Når du er klar over, at der er en grund til at have et sådant selvbillede (selv en vanskelig at definere), kan du forsøge at forbedre.
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem. Trin 13
    2
    Prioriter de vigtige ting i dit liv. Hvis du er som de fleste mennesker i dag, er et selvbillede ikke så perfekt, fordi det er resultatet af, at du lægger stor vægt på ting, der ikke har nogen reel værdi eller gavn for dig. Ideelt set vil fjernelsen af ​​din forbindelse til disse ting føre dig til et lykkeligere liv. og til en bedre selvopfattelse - hvis ikke hele tiden bag noget, du fjerner meget af din daglige stress og være i stand til at fokusere mere på, hvad der betyder mest: dig selv og de mennesker tæt på dig.
    • Ting, der er meget kære i dag, men som har ringe effekt på din lykke, omfatter: penge, materielle varer, status osv.
    • På den anden side er ting, der ofte ofrer for relativt uvæsentlige distraktioner: fritid, kontemplation, personlige projekter, venner og familie. Faktisk er det allerede bevist, at et stærkt bånd med familien bringer mere lykke end en høj løn.
    • Med det for øje skal listen, som viser vigtigheden af ​​de mest relevante elementer i ens liv, se sådan ud:
      børn
      ægtefælle
      kin
      arbejde
      venner
      hobby
      rigdom
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og hold dig væk fra dem Trin 14
    3
    Bestem, hvor langt du er villig til at gå for at få de vigtigste ting. Desværre forræder folk undertiden noget på toppen af ​​deres prioriteringsliste (som en stærk følelse af moral) for at beskytte et element under (såsom kørsel af en juridisk bil). Dit mål her er at afgøre, hvor langt du er villig til at gå for at nå toppen af ​​listen, naturligvis at dette kan betyde at ofre dem nedenfor.
    • Et godt eksempel kommer fra litteraturen: I "Othello", Shakespeares karakter Othello dræber Desdemona, den kvinde, han elskede, fordi hans ven Iago overbevist om at hun var snyd. I så fald endte Othello desværre med at give op for evigt, hvad der måske var den vigtigste ting for ham - den elskede - fordi han havde sin ære og et ry over det. At give så meget vægt på noget, der ikke gjorde ham glad, virkede ikke rigtig godt for Othello: i slutningen af ​​legen dræber han sig selv.
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og hold dem ud over dem Trin 15
    4
    Find frihed i hvad du kan og ikke kan ændre. Når du har bestemt præcis, hvad du er villig til at gøre for at opnå det, der står øverst på din liste, skal det være klart, hvad du kan eller ikke virkelig kan opnå. Derfor bør du ikke have nogen grund til at holde et negativt selvbillede: nu har en plan for at få de vigtigste ting i verden for dig, så alt hvad du behøver gøre, er at gå efter dem! At have et negativt selvbillede vil ikke hjælpe med noget, så du behøver det ikke.
  • Billed med titlen Udforsk lag i tankerne og fortsæt dem, trin 16
    5
    Planlægger at opgive din forbindelse med de uvæsentlige ting i livet. At være realistisk er det ofte svært at opgive store dele af dit liv med det samme. Det der betyder noget i disse tilfælde er at erkende, at du bruger dine energier til de forkerte ting og gør planer om at rette op på det. Følg den sidste del for at slippe af med alle uvæsentlige aspekter af dit liv, så du kan fokusere på det vigtigste med al din opmærksomhed.
    • For eksempel, hvis du har en åbenbaring, der tilbringer mere tid på at bekymre om dit job at ophold med familien (når det i virkeligheden, hans familie er mere vigtigt for dig), kan det stadig ikke være i stand til at skifte job er afhængig af hans lønnen. Du kan dog begynde at se et nyt job samtidig med at opretholde deres forpligtelser.
  • tips

    • Der er en række forskellige filosofier, der omfatter begreber svarende til dem, der er diskuteret ovenfor. For bedre at forstå dig selv kan det være en god ide at undersøge nedenstående filosofier:
      • Ananda Marga: En social organisation, en livsstil og en filosofi grundlagt i Indien i 1955.
      • Freudian psykologi: Psykologens overbevisning Sigmund Freud inkluderede at dele sindet i tre regioner eller lag kaldet identitet, selv og overjeg.
      • Derudover er der mange moderne metafysiske bevægelser (såsom "Slaves of Conditioning" -filosofien), der indbefatter ideen om et multi-layered sind.
    • For at udvide din vidensbase kan det også være nyttigt at studere mentale filosofier, der udfordrer multi-layered teorier i sindet. For eksempel er den berømte kristne filosof Thomas Aquinas mente, at sindet ikke har flere lag, men adskillige forestillinger om krop, sind og sjæl indbyrdes i hjertet af den menneskelige kognition.

    Nødvendige materialer

    • En dagbog til at dokumentere din rejse i skriftlig form

    Kilder og citater

    Vis mere ... (5)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com