Hvordan man siger nej til tryk lavet af venner

I dag er en af ​​de sværeste ting for teenagere at sige "nej" til pres fra venner. Her er nogle tips til at håndtere disse venner og undgå negative påvirkninger, så du har det godt med dig selv.

trin

Billed med titlen Say No to Negative Peer Pressure Step 1
1
Sig "nej" til en ide og sig hvorfor. Hvis en ven ønsker at gå udenfor og ryge cigaretter med dig, skal du fortælle ham "Nej, jeg vil ikke gå ud og have en cigaret, fordi rygning er dårlig for mit helbred."
  • Billed med titlen Say No to Negative Peer Pressure Step 2

    Video: The Real Issue With John Kuckian

    2
    Arranger en bedre ide. Sæt aldrig afslag i luften: Når du siger "nej" og fortæller årsagen, skal du bruge modvirkning og foreslå et sundt alternativ til ideen, f.eks. "I stedet for at ryge marihuana, hvorfor går vi ikke i biografen?"
  • Video: Britney Spears - ...Baby One More Time (Official Music Video)

    Billed med titlen Say No to Negative Peer Pressure Step 3


    3
    Start med at gøre det program, du anbefalede, og lad døren stå åben for den anden person til at gå efter. Sig noget som om "Jeg går i biografen nu, kommer du med mig?" Forlad pladsen og lad døren stå åben for den person, der skal følge.
  • Billede med titlen Say No to Negative Peer Pressure Step 4
    4
    Vis dem, at du ikke vil have dem, og at rigtige venner ikke kan presse dig til at gøre, hvad du ikke har lyst til. Sig, "Jeg sagde nej. Ægte venner trykker ikke andre venner på at gøre noget, de ikke har noget for. "
  • 5
    Drej spillet over. I første omgang synes det at være, hvad de foreslår, så lav en lille hytte. For eksempel:
    • Hvis de tilbyder dig en cigaret, sig ja.
    • Tag cigaretten, hold den foran personen og bryd cigaretten i midten. Nu kan cigaretten ikke røges længere.
    • Kast cigaretten på gulvet og knead det med dine fødder.
    • Klar. Tag en "aftale med det" se og gå væk.
  • tips

    Video: LOGAN PAUL - WHY 2017 WAS THE BEST YEAR OF MY LIFE.

    • Venner pres er som en test for at se, om du vil nægte noget, du ikke ønsker at gøre. En ægte ven vil acceptere en "nej" som et svar og vil ikke forsøge at tvinge dig til at gøre noget, du ikke vil.
    • Tænk på reglen om at komme ud af forholdet. Analyser dit forhold til personen, og hvis du ved, du ikke kan komme ud af forholdet med dem, skal du skære obligationerne. Det er rigtigt, afskær alle bånd med personen. Selvfølgelig vil det være svært og smertefuldt, men at komme ud af et forhold er din sidste forsvarslinje mod en anden, og hvis du ikke kan gøre det, har du mistet din sidste chance for at forsvare. Den eneste grund til, at du ikke skal gå væk fra nogen af ​​den grund, er, hvis du virkelig stoler på personen, og du er sikker på, at det ikke kun er "hormoner", der gør dig stoler på personen.
    • Vær ikke for uhøflig, når du snakker - bare vær fast og snart vil dine venner begynde at respektere dine beslutninger.

    Video: 29 (S2E5) - Har du talt med dine forældre i dag?

    advarsler

    • Pas på de venner, der altid gør de værste ting og er controllere. Dit liv er bedre uden dem.
    • Hvis de gør ting, som du ikke har det godt med, undgå dem.
    • Hvis du ikke kender eller stoler på personen, skal du bare gå væk. Ingen kan skubbe dig til at gøre ting, du ikke vil gøre, hvis du ikke er der!
    • Lær at differentiere sandheden fra de myter, som folk bruger til at presse andre til at gøre ting, de ikke ønsker.
    • Find ud af, hvad folk tror og hvad de kan lide, før du begynder at gå med dem.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com