At sætte ting i perspektiv

Livet kan nogle gange virke overvældende. Denne følelse er forholdsvis normal, selv om det er noget svækkende. Du er nødt til at vende det rundt og udvikle dine egne metoder til at sætte livet i perspektiv, uanset hvad du gør med det. Fra store begivenheder til rutinemæssige ting har livet sine måder at få os lidt ude af skridt. Målet er at lære at give en ny mening til alt.

trin

Metode 1
Spørgsmålet om deres handlinger (og reaktioner)

Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 1
1
Stop og tænk. Når du føler at du ikke kan se den positive side af ting, eller at livet virker overvældende, skal du stoppe, hvad du laver og reflektere over situationen. At spørge dig selv om de enkleste ting og være opmærksom på omstændighederne, kan hjælpe dig med at se tingene på en anden måde.
  • Spørg dig selv, "imod hvad kæmper jeg præcist?" Ved at identificere disse punkter kan du bedre analysere scenariet og foretage de nødvendige ændringer.
  • Reflektere: "Hvordan føler jeg mig virkelig om denne situation?" Hvis dine følelser er turbulente, er det usandsynligt, at du kan analysere ting i et tydeligere lys.
  • Overvej: "Hvorfor reagerer jeg på denne måde? Hvad er årsagerne? Er de passende? " Nogle gange har vi tendens til at overreaktere. At stoppe for at tænke over årsagerne, der fører os til at gøre visse ting, kan hjælpe med at organisere tankerne i et klarere panorama.
  • Video: Ole Christiansen om LUX-pris vinderen Mustang

    Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 2
    2
    Accepter de ting, du ikke kan ændre. Bekymring for omstændigheder uden for din kontrol er ubrugelig og irriterende og kan forstyrre din forståelse af livet. At arbejde gennem vanen med at acceptere, hvad der ikke kan ændres, gør følgende:
    • Bekræft din rolle. Går situationen ud over din kontrol, eller kan du gøre noget ved det?
    • Bliv positiv. Hvis du er i en situation, hvor der ikke er noget du kan gøre for at ændre, skal du finde den positive side for at møde øjeblikket.
    • Fortsæt. Hvis problemet er tilbagevendende, og du ikke har kontrol, skal du gennemgå den vej, der førte dig der, og tage en alternativ rute.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 3
    3
    Liste og evaluere perspektiver. Dette vil hjælpe dig med at være mere ærlig over for dig selv og se tingene mere ægte, når du vurderer dine værdier og aspekter af livet.
    • Tage alt i betragtning. Diskuter hvordan perspektiver former dig og dit forhold til andre. Denne analyse vil få dig til at udvikle forståelse om liv og relationer. Spørg dig selv:
    • "Påvirker mit syn på [x] den måde, jeg behandler [y]?"
    • For eksempel: "påvirker min opfattelse af jødedom, hvordan jeg behandler mine kristne venner?"
    • "Påvirker mine forældres ulykkelige ægteskab, hvordan jeg behandler mit livs liv? Er det retfærdigt? "
  • Metode 2
    Undersøg tingene anderledes

    Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 4
    1
    Stop med at sammenligne dig med andre. Sammenlign dig selv med andre mennesker på enhver måde-arbejde, udseende, talent, intelligens osv. - Det er uretfærdigt. Du lever et helt andet liv end deres, og alt dette påvirker dig og former dig på forskellige måder. Denne holdning vil hjælpe dig med at tage et mere afslappet kig på de forventninger du sætter for dig selv og sætte dit eget liv i perspektiv.
    • Husk at du er unik - ingen andre har den samme livshistorie som dig.
    • For eksempel skal du ikke sammenligne dit udseende med dine venner. De har livserfaringer, der er forskellige fra din.
    • Hvis du mener, at du ikke er så smart som dine venner i skolen, skal du huske på, at du har en uddannelsesmæssig baggrund og oplevelser, der er forskellige fra deres.
  • Billedets titel Sæt ting i perspektiv Trin 5
    2
    Lær af historie og fra mennesker. Uanset hvad du kæmper imod, er en fantastisk måde at sætte livet i perspektiv på at tænke på, hvad der allerede er sket. Tænk på de fakta, der allerede er sket i historien og tænk på dine problemer med dem.
    • Deres problemer og konflikter kan forårsage stærke følelser, og det er meget vigtigt ikke at forkaste dem, selv om de tror, ​​at de ikke er så stærke. Hensigten med at reflektere over historiske fakta er at ændre sig og ikke forkaste dine tanker.
    • Læs historiebøger eller tag et kursus på en kultur, der interesserer dig. Der er også gode podcasts, der tilbydes gratis af nogle anerkendte institutioner og organisationer.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 6
    3
    Tal med andre mennesker. En god måde at finde udsigter på er at tale med folk. De kan hjælpe dig med at reflektere over andre synspunkter og lære dine ideer og meninger at kende.
    • Respekter andres tanker, selvom de er forskellige fra jeres. Perspektiver og værdier er meget personlige.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 7
    4
    Fokus på hvad du kan gøre. Det er sværere at gøre noget ved at se på en situation som umuligt, men du kan ændre det. Hvis du tror at du ikke kan ændre noget helt, skal du identificere et lavere mål, der ligger inden for dine midler.
    • Hvis du for eksempel føler, at du ikke kan få et job, skal du prøve at identificere, hvad du kan gøre for at starte processen. Du kan muligvis identificere tre roller, som du gerne vil anvende, eller tilmelde dig en åben position i en virksomhed.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 8
    5
    Se fremad. En negativ holdning bringer følelsen af, at tingene aldrig vil ændre sig i modsætning til udsigten til håb og muligheder. Prøv at vende alle dine negative tanker til nutiden i positive tanker for fremtiden.
    • Hvis du f.eks. Tænker: "Jeg vil aldrig være i stand til at afslutte dette projekt", reflektere over, hvordan du føler dig, når du gennemfører projektet og opnår målet.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 9
    6


    Identificer følelser i stedet for at fokusere på andre mennesker. At være bange for hvordan folk ser dig, kan forstyrre din forventede levetid. I stedet for at tænke på, hvad folk tænker på dig, fokuserer du på at reflektere over, hvordan du ser dig selv.
    • For eksempel, hvis du finder dig selv at tro, at ingen kan lide dig, så prøv at spørge dig selv: "Hvad kan jeg lide om mig selv?"
  • Video: Write Your Number - Michelle Risley

    Metode 3
    Dit sted i universet

    Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 10
    1
    Ting ændres. Livet er i konstant bevægelse, og ligesom årstiderne ændres også tingene. Undersøgelser viser, at de, der kan tilpasse sig og acceptere livsændringer, lever lykkeligere (og nogle gange lever længere).
    • En god måde at se disse ændringer på er at se på gamle billeder. At se, hvordan du har ændret sig fysisk, hjælper med at sætte ting i perspektiv.
    • Tag aktuelle fotos for at skabe grundlag for din transformation. Dette "før" billede kan være en motivation for at hjælpe dig med at fokusere på det nu.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 11
    2
    Overhold verden omkring dig. Du er en af ​​mere end 7 milliarder mennesker på denne planet. Det er trøstende at tro, at du ikke er den eneste person i verden, der står over for et problem.
    • Du er en person i dette store univers, det er umuligt at løse verdens problemer alene.
    • En anden måde at omdanne synspunkt på er at se dokumentarer for at lære mere om verden. Det lokale bibliotek skal have gode titler for at komme i gang. At lære om andre kulturer og dybere dybere ind i historien kan helt sikkert sætte dit liv i perspektiv.
  • Billedets titel Sæt ting i perspektiv Trin 12
    3
    Sæt dig selv i andres sko. Hvis du har problemer, så tænk på folk, der er mindre heldige end dig.
    • En måde at gøre dette på er at udforske din egen empati. Tænk på børn uden mad eller familie. Brug denne empatiske følelse til godt, og overvej at bruge det som terapi.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 13
    4
    Vær opmærksom på at du kun er en lille del af universet. Ligesom verdensbefolkningen er det nogle gange trøstende (nogle gange lidt skræmmende) at tænke på det store univers, vi lever i.
    • Solen, som for eksempel ser så lille ud på himlen, er 150 millioner kilometer væk. Når vi tænker på det, indser vi, hvor små vi er, og hvor små vores problemer er.
    • Kig på den stjerneklare himmel, som ikke synes at have nogen ende.
    • Se billeder af universet. Der er gode gratis billeder, der viser universets skønhed og storhed.
  • Metode 4
    Holde perspektivet

    Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 14
    1
    Opret mulige mål. Et skridt for at holde håbet højt er at skabe mulige mål i stedet for at fokusere på svære at nå mål.
    • For eksempel, hvis du har brug for at tabe 40 kg og ikke tror du kan nå det, så prøv at bryde ind i mindre mål. Start med at forsøge at tabe 10 kg og så videre.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 15
    2
    Tilgiv dig selv. Du vil ikke være i stand til at gå videre og forbedre dit livsscenarie, hvis du ikke kan tilgive dig selv. Vær opmærksom på, hvad der berører dig, så prøv at arbejde tilgivelse.
    • For eksempel, hvis du forbliver knyttet til fejlen fra fortiden, læg på papir hvad der er nødvendigt at tilgive dig selv for dem. Når du bliver opmærksom, skal du tænke på følelserne i forbindelse med disse fejl. Tag små skridt for at slippe af med disse følelser og starte en ny tur.
  • Billede med titlen Sæt ting i perspektiv Trin 16
    3
    Undgå dramaer. Hvis du er stresset og håbløs på grund af dramaet i dit liv, så prøv at flytte væk fra disse ladede situationer.
    • Undgå at gå med folk, der kan lide at omdanne alt til drama.
    • Overvej om karriereændring for at opretholde et godt udsyn på livet.
    • Lev med positive mennesker, dem der får dig til at føle sig godt.
  • Billedets titel Sæt ting i perspektiv Trin 17
    4
    Vær opmærksom på hvem du er. For at holde et sundt perspektiv, husk dets essens. Du og ingen andre er ansvarlige for dine egne handlinger og reaktioner.
    • Tag lidt tid på dig selv. Tag en fridag og gør noget, du nyder. Dette vil hjælpe dig med at indse, at du kan gøre alt selv.
    • Tænk på, hvad du vil ud af livet, ikke hvad nogen forventer af dig.
  • Kilder og citater

    Vis mere ... (10)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com