Sådan overvinder du personlig fordømmelse

Som mennesker skaber vi alle antagelser baseret på tidligere erfaringer. At dømme om andre er ikke forkert - det er nødvendigt for vores overlevelse. Hvis du som barn havde den første hund, du havde bidt dig, kom du naturligvis til at frygte disse dyr, selv om alle de hunde du senere oplevede var venlige og kærlige. På samme måde, i et første møde med fremmede, anvender vores sind tidligere erfaringer til at træffe beslutninger om dem. Det første, som sindet afslører, er dårlige erfaringer fra fortiden, som forår fordomme. Det er dog vigtigt at lære at genkende og overvinde disse ubevidste følelser, som kan ende med at skabe problemer i dine interaktioner med andre. Se trin 1 for at komme i gang!

trin

Video: MARIE MOORE TAURUS AUGUST 2018 MONTHLY HOROSCOPE

Billede titled Overcome Personal Prejudice Trin 1
1
Tænk på alle de sætninger, du ofte bruger. Har du nogensinde sagt noget som "Hun er så blond!" Eller "Det er så gay"? Begge indebærer negative antagelser. Og "Drenge er drenge", hvilket indebærer, at drenge ikke kan opføre sig anderledes og grove, grusomme, uopmærksom osv.?
  • Billede titel Overcome Personal Prejudice Trin 2

    Video: CIA Archives: Buddhism in Burma - History, Politics and Culture

    2
    Lav en liste over alle de sætninger, du hører, der indebærer negative ting om en gruppe mennesker - baseret på køn, udseende, religion, politik osv.
  • Billede titled Overcome Personal Prejudice Trin 3
    3


    Udskift nu denne generelle kategori med sit navn. I stedet for "Hun er så blond!", Se hvordan du føler, om en sådan dom gælder for dig selv - "Jeg er så blond!" Tænk nu på de mennesker, du kender, der har dette træk og er ikke engang "stereotype". Presentatøren Xuxa er blond. Og selvfølgelig er han ikke en idiot. Måske er en af ​​dine fætre blond og har bestået den bedste karakter i en lovskole. Vær opmærksom på alle undtagelser fra denne generalisering, som du måske husker.
  • Billede titled Overcome Personal Prejudice Trin 4
    4
    Gør dette med hver generalisering. Bytt hendes "hovedperson" til dig selv og se hvordan hun føler. Find positive eksempler fra hver defamed gruppe.
  • Billede titled Overcome Personal Prejudice Trin 5

    Video: The Tale of Two Thrones - The Archangel and Atlantis w Ali Siadatan - NYSTV

    5
    Når du finder dig selv at tro, at "ALL" er en gruppe, "dette eller det," være opmærksom! Ingen gruppe er "alt". Nogle har mange egenskaber og store forskelle.
  • tips

    • For viden, prøv følgende eksperiment med en gruppe: Vælg et tilfældigt karakteristika som øjenfarve, højde og lateralitet af hænder (prøv at sætte karakteristika for en gruppe i en gryde og vælg en uden at se den). Fortæl folk, at der er chokoladechipkager og mælk til alle, undtagen (navnet på den valgte funktion), og at denne gruppe undtagelser skal levere deres slik og forlade rummet. Efter det, spørg alle, hvordan de føler om at have modtaget cookies. Mange vil sige, at de er glade for, at de ikke har den karakteristiske udvalgt, mens andre vil indrømme, at de føler sig overlegen. Spørg medlemmerne af den udelukkede gruppe, hvordan de følte sig om at blive trukket tilbage fra spillet på grund af sådanne tilfældige faktorer. Lav nu en vending: fortælle "elite" -gruppen, at de bliver nødt til at knæle og knytte snørebåndene til medlemmerne af den udelukkede gruppe. Hvordan føler hver gruppe nu?
    • Nogle gange overvurderer vores fordomme visse grupper. Vi tror måske, at alle asiatiske mennesker er kloge, fordi vi hører om deres fremragende karakterer i skolen. Måske tror vi, at alle mennesker, der bærer briller, er kloge, fordi vi ser mange akademikere og forskere, der bruger disse tilbehør. Disse antagelser er så forkerte som at tænke på, at alle blonde mennesker er dumme eller at alle høje mennesker er sikre.
    • Ikke skæld for dine fejl. I stedet for at tænke "Jeg er så dum!" Prøv at ændre dine ideer til "Nå, jeg har lavet en fejltagelse. Men jeg lærte A, B og C, og næste gang vil jeg forbedre. "
    • Opmuntrende selv hjælper meget. Sig (helst højt): "Jeg bliver mere tolerant om dagen" eller "Jeg laver mindre generaliseringer hver dag."

    advarsler

    • Vær forberedt på at lære ting om dig selv, der kan være ubehageligt! Nogle gange er det bekymrende at opdage, at vi ikke er så gode (eller dårlige) som vi troede.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com