1
Vær realistisk. Konsistens er en fantastisk funktion, og du bør helt sikkert arbejde for at dyrke. Men det er et træk, som kan tage lidt tid at udvikle, du vil ikke være helt konsekvent fra et øjeblik til det næste. Okay! Vær venlige over for dig selv, når du har slips.
- Opret ikke en generel "mere konsekvent" plan. At forsøge at være mere konsekvent samlet er for stort et mål. Tænk over hvilke specifikke områder i dit liv der kræves mere konsistens. Træningsvaner? Jobkrav? Romantiske forhold?
- Du vil ikke være konsekvent 100% af tiden. Lær at være i fred med lejlighedsvis fejl og slips i dine konsekvente vaner.
2
Udvikle viljestyrke. Du kan ikke have konsistens uden at forbedre viljestyrken. Det er nødvendigt, fordi sammenhæng involverer at gå i gymnastiksalen hver dag, selv når man f.eks. Ikke har lyst til det. For at gøre dette har du brug for den gode gamle viljestyrke.
- Har tricks op i din ærme for at øge din viljestyrke. Det er virkelig svært at tvinge dig selv til at gøre ting, og det er ikke altid den bedste måde at gøre noget på. For eksempel, hvis du forsøger at opretholde en sund kost, har du altid denne type mad, når du føler dig sulten og undgå at undslippe fra din kost.
- Undgå situationer, hvor du bliver tvunget til at udøve en masse viljestyrke for at være konsekvente. For at bruge det sunde spiseeksempel igen, skal du ikke gå i købmanden efter en hård og lang dag på arbejde. Du vil have en tendens til at vælge den hurtigere og lettere (sjældent sundere) mulighed i stedet for at være konsekvent om din kost.
3
Handle i overensstemmelse med det du siger At være konsekvent betyder at handle i overensstemmelse med din tale. Du kan ikke være inkonsekvent i din opførsel og forvente at have konsekvens i andre dele af dit liv.
- For eksempel, hvis du forsøger at være mere konsekvent i dit forhold til din partner og sagde, at du vil forbedre din del af husstanden, bidrager du virkelig til opgaverne.
- Forsøg at undgå at gøre udsagn, som du ikke kan holde. Der er ingen skam at indrømme, at du stadig ikke ved, hvordan man gør noget. Hvis du for eksempel har ansvaret for noget på arbejdspladsen, som du ikke har gjort før eller ikke ved, hvordan man gør det, skal du ikke lade ud som om du har alt under kontrol. Bed om hjælp og vis at du er villig til at udfylde hullerne efter din viden.
4
Eliminer negative tanker. Negativ tænkning ødelægger konsistens og viljestyrke. Når du tænker negativt, er du mindre tilbøjelig til at handle konsekvent.
- Vær opmærksom på negative tankemønstre, der kan være forhindringer i fremtiden. Der er specifikke tanker med kald til at forstyrre livet: "Jeg kan ikke gøre dette", "Jeg er dum (doven, osv. Osv.)".
- Når du indser disse negative tankemønstre, ignorerer du dem og vælger mere positive eller neutrale. For eksempel, hvis du tænker "Jeg kan ikke gøre det," ignorere denne tanke og tænk "Jeg vil øve, selvom det ikke er godt i starten."
- Find ud af, hvilke områder du skal arbejde for at være mere konsekvente. Alle har områder af sig selv, der kan forbedre sig. Du kan være god til at være konsekvent på jobbet, men i hjemmet glæder du dig hele tiden til at gøre, hvad du har brug for.