Hvordan at være konsistent

Konsistens er en af ​​de vage kvaliteter, som alle vil have, men få mennesker kan virkelig. Men rolig! Så længe du sætter mål og grænser for at arbejde, vil du se, at det vil have tendens til at være rigtig konsistent. Se trin 1 for at komme i gang.

trin

Del 1
Ændring af måden at tænke på

Billedbetegnelse Overhold trin 1
1
Vær realistisk. Konsistens er en fantastisk funktion, og du bør helt sikkert arbejde for at dyrke. Men det er et træk, som kan tage lidt tid at udvikle, du vil ikke være helt konsekvent fra et øjeblik til det næste. Okay! Vær venlige over for dig selv, når du har slips.
  • Opret ikke en generel "mere konsekvent" plan. At forsøge at være mere konsekvent samlet er for stort et mål. Tænk over hvilke specifikke områder i dit liv der kræves mere konsistens. Træningsvaner? Jobkrav? Romantiske forhold?
  • Du vil ikke være konsekvent 100% af tiden. Lær at være i fred med lejlighedsvis fejl og slips i dine konsekvente vaner.
  • Billedets titel være konsekvent trin 2
    2
    Udvikle viljestyrke. Du kan ikke have konsistens uden at forbedre viljestyrken. Det er nødvendigt, fordi sammenhæng involverer at gå i gymnastiksalen hver dag, selv når man f.eks. Ikke har lyst til det. For at gøre dette har du brug for den gode gamle viljestyrke.
    • Har tricks op i din ærme for at øge din viljestyrke. Det er virkelig svært at tvinge dig selv til at gøre ting, og det er ikke altid den bedste måde at gøre noget på. For eksempel, hvis du forsøger at opretholde en sund kost, har du altid denne type mad, når du føler dig sulten og undgå at undslippe fra din kost.
    • Undgå situationer, hvor du bliver tvunget til at udøve en masse viljestyrke for at være konsekvente. For at bruge det sunde spiseeksempel igen, skal du ikke gå i købmanden efter en hård og lang dag på arbejde. Du vil have en tendens til at vælge den hurtigere og lettere (sjældent sundere) mulighed i stedet for at være konsekvent om din kost.
  • Billede med titlen Overhold trin 3
    3
    Handle i overensstemmelse med det du siger At være konsekvent betyder at handle i overensstemmelse med din tale. Du kan ikke være inkonsekvent i din opførsel og forvente at have konsekvens i andre dele af dit liv.
    • For eksempel, hvis du forsøger at være mere konsekvent i dit forhold til din partner og sagde, at du vil forbedre din del af husstanden, bidrager du virkelig til opgaverne.
    • Forsøg at undgå at gøre udsagn, som du ikke kan holde. Der er ingen skam at indrømme, at du stadig ikke ved, hvordan man gør noget. Hvis du for eksempel har ansvaret for noget på arbejdspladsen, som du ikke har gjort før eller ikke ved, hvordan man gør det, skal du ikke lade ud som om du har alt under kontrol. Bed om hjælp og vis at du er villig til at udfylde hullerne efter din viden.
  • Billedbetegnelse Overhold trin 4
    4
    Eliminer negative tanker. Negativ tænkning ødelægger konsistens og viljestyrke. Når du tænker negativt, er du mindre tilbøjelig til at handle konsekvent.
    • Vær opmærksom på negative tankemønstre, der kan være forhindringer i fremtiden. Der er specifikke tanker med kald til at forstyrre livet: "Jeg kan ikke gøre dette", "Jeg er dum (doven, osv. Osv.)".
    • Når du indser disse negative tankemønstre, ignorerer du dem og vælger mere positive eller neutrale. For eksempel, hvis du tænker "Jeg kan ikke gøre det," ignorere denne tanke og tænk "Jeg vil øve, selvom det ikke er godt i starten."
    • Find ud af, hvilke områder du skal arbejde for at være mere konsekvente. Alle har områder af sig selv, der kan forbedre sig. Du kan være god til at være konsekvent på jobbet, men i hjemmet glæder du dig hele tiden til at gøre, hvad du har brug for.
  • Del 2
    Udvikle konsistens

    Video: Risengrød til Ris a la Mande

    Billedbetegnelse Overhold trin 5
    1
    Indstil specifikke mål. Samlet konsekvens er stor, men at være konsekvent er meget lettere, og chancerne for succes er større, hvis du fastsætter specifikke mål. Disse mål vil hjælpe dig med at opføre konsekvent og have noget at stræbe efter. Du kan indstille forskellige mål på forskellige områder af dit liv.
    • Tænk over, hvordan du vil bruge konsistens til at nå dine specifikke mål. For eksempel, hvis han er ved at tabe sig, skal man arbejde for at have disciplin med motion, med din kost (spise sunde fødevarer) osv.
    • Et andet eksempel: Hvis du vil have en bog udgivet, skal du være konsekvent om at skrive hver dag, dedikere tid til redigering, forståelse af forlagsverdenen og indsendelse af manuskriptet.
    • Liste over mål kan være sådan noget: Spar penge til pensionering, kom til arbejde i tide, husk at hjælpe din partner derhjemme, gør al din læsning til klassen. At være konsekvent betyder, at du sparer en del af din månedsløn, der sætter vækkeuret på tidligere, tager dig af barnet for din partner at afholde visse nætter og finde tid til at læse alle teksterne.
  • Billedbetegnelse Overhold trin 6
    2
    Skift langsomt. Hvis du forsøger at gøre alt på én gang, bliver du overvældet, og det vil være meget sværere at være konsistent. Gør gradvise ændringer i stedet for at forsøge at dykke i hovedet først.
    • Hvis du kan gøre noget i tre uger, bliver det en del af din rutine. Vælg en ting for at være konsistent i en måned. Når den pågældende måned er overstået, skal du tilføje en anden aktivitet.
    • For eksempel: Hvis du har et mål at arbejde bedre som et team, skal du vælge nogle aktiviteter, der kan bidrage til at nå dette mål. I en måned praktiserer du at håndtere andre i gruppeprojekter eller finde måder at indarbejde dine ideer i deres. Når du har mestret dette, skal du tilføje en ny ændring til din rutine.


  • Billedbetegnelse Overhold trin 7
    3
    Indstil specifikke grænser. Grænser letter sammenhæng, fordi de skaber et arbejdsområde til at arbejde i stedet for en vag "Jeg skal være konsekvent." Indstilling af en grænse indebærer at skabe begrænsninger på nøjagtigt hvordan og hvornår du vil gøre visse ting.
    • For eksempel, i stedet for bare at sige "Jeg vil være konsekvent om at værdsætte min partner", kan du måske sige, "Jeg vil takke min partner, når han gør ting, som at lave opvasken, lave middagen eller hjælpe med at rense huset."
    • Et andet eksempel kan være at lave kvalitetsindikatorer til dit arbejde. Det ville betyde at opdage bestemte standarder, der skal defineres eller bede din chef om at beskrive, hvad han kunne forbedre og forsøge at følge dette mønster konsekvent.
  • Billede med titlen Overhold trin 8

    Video: Как сшить куколку-шарик на ёлку. Очень простой DIY

    4
    Vær ansvarlig. For at være konsekvent skal du genkende, når du ikke har opfyldt de standarder og mål, du har sat eller ikke handlet på en måde, der er i overensstemmelse med dine mål.
    • Skriv ned en kalender hver dag, uanset om du lykkedes at følge dine mål for sammenhæng. Hvis du ikke kan, forklar hvorfor. Dette vil hjælpe dig med at holde dig på sporet, når du ikke når dine mål og grænser og vil også fungere som en opfølgning på dine fremskridt.
    • Fortæl folk, du stoler på, om dit mål er mere konsekvent i forskellige aspekter af dit liv. Og bede dem om at fortælle dig, hvornår de ser, at du ikke følger planen.
    • Må ikke torturere dig selv, når du ikke kan. Ingen er perfekt, og ingen er helt konsekvente, du vil heller ikke være. Det er vigtigt at fortsætte arbejdet med dine mål.
  • Del 3
    Opretholdelse af konsistens

    Billedbetegnelse Overhold trin 9
    1
    Brug den kritiske visning. Selv om det kan virke som en dum teknik, kan visualisering virkelig hjælpe, hvis du bruger det korrekt. Gør et realistisk syn, der overvejer de forhindringer og tilbageslag, du måtte møde.
    • Daydreaming kan også være nyttigt, så længe du begrænser den tid du bruger til at gøre det. Giv din ånd tid til at vandre frit hver nat før du går i seng. Dette kan hjælpe dig med at behandle og evaluere situationer og hjælpe med at opretholde konsekvens og mål, fordi du vil finde måder at overvinde de mulige forhindringer, der kan forhindre dig i at udvikle denne færdighed.
    • Meditation kan hjælpe dig med at kontrollere dit sind, og du skal have den kontrol (og alle dine ønsker), hvis du vil bevare konsistens. Prøv at meditere i mindst 15 minutter hver dag. Sid et sted i stilhed og tag en dyb indånding. Når du trækker vejret, skal du koncentrere dig om din vejrtrækning. Hvis dit sind begynder at vandre, vend din opmærksomhed tilbage til din åndedræt forsigtigt.
  • Billede med titlen Vær konsekvent Trin 10
    2
    Har planer for fiasko. Alle fejler. Uanset hvor dedikeret, intelligent eller forberedt du er, vil du ikke altid lykkes, og du skal være villig til at håndtere denne mulighed og finde ud af, hvad du skal gøre, hvis du ikke lykkes. Hvordan håndteres fejl?
    • Ofte er årsagen til, at folk undlader at opretholde viljestyrke og konsistens, fordi de ikke har planlagt en fejltagelse. Individuelle fejl betyder ringe til deres overordnede succes (for eksempel er afvisning af en litterær agent kun en marginale indvirkning på deres samlede evne til at blive offentliggjort).
    • Planlæg for dine tilbageslag og fejl. Hvis den litterære agent afviser dit manuskript, skal du finde et andet sted for at sende det eller revidere det for at se, hvad der kan forbedres.
    • Konsistens er ikke det samme som perfektion, husk det. For eksempel bør en god forfatter forsøge at skrive hver dag. Men nogle gange bliver livet i vejen, nogle gange bliver du syg, nogle gange skriver du bare ikke. Hvis du begynder at lide ved ikke at skrive ned, er du mindre tilbøjelig til at være konsekvent.
  • Billede titel Motivere Studerende Trin 2
    3
    Øg din motivation. Hvis du ikke er motiveret, vil du ikke kunne foretage de ændringer i dit liv, der giver dig mulighed for at være konsistente. Du vil falde tilbage på gamle, inkonsekvente adfærdsmønstre frem for at holde fast i de nye mønstre, du forsøger at skabe.
    • Fortæl dig ikke selv, "Jeg er ikke motiveret" eller endda "Jeg føler mig ikke motiveret i dag." Jo mere du hopper over dage, når du forsøger at skabe nye tankemønstre for dig selv, falder sandsynligheden for succes. I stedet for at fortælle dig selv, "Jeg skal øve sig motiveret i dag, selvom jeg ikke har lyst til det." Hvis du har en hård dag, og du ikke vil skrive, skriver du for eksempel mindre end normalt. Hvis du skriver i en time, skæres til en halv time, eller skriv kun et afsnit i stedet for en side.
    • Forsøg ikke at gøre flere ting på én gang. Dette er allerede nævnt før, men det er værd at gentage. Dedicate dig til et eller to forskellige mål ad gangen. Hvis du forsøger at afslutte dit manuskript og forbedre konsistensen på arbejdspladsen og komme i form, bliver du hurtigt udmattet. I stedet arbejde for at forbedre disciplin på arbejde og skrive, før øvelserne inddrages.
    • Husk hvorfor sammenhæng er vigtig for dig. Hvad søger du med konsistens? Hvad sker der, hvis du ikke er konsekvent? Vær opmærksom på dette, når du forsøger at nå dine mål og være mere konsekvente.
  • tips

    • Husk, det hjælper ikke meget at være "konsekvent" generelt. Du skal definere specifikke aspekter at arbejde på, f.eks. "Jeg vil være konsekvent i, hvordan jeg handler med andre" eller "Jeg vil være konsekvent om mine spisevaner."

    advarsler

    • Må ikke marty, hvis du ikke altid kan være konsekvent. Husk, at ingen er perfekte, men med praksis kan du blive mere konsekvent i dine handlinger.

    Kilder og citater

    Vis mere ... (5)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com