Sådan besvares et interview spørgsmål, der foreslår at du er overkvalificeret

Der er mange vanskelige spørgsmål i en jobsamtale, og en af ​​de mest udfordrende er: "Tror du ikke, du er overkvalificeret til dette job? Jeg er bekymret for at du er. "Hvordan du reagerer på dette spørgsmål er meget vigtigt, fordi det vil vise, om du har råd til at blive i et job, der effektivt ville være en" nedgradering ". Her er nogle forslag til dig.

trin

Billedets titel Besvar et interview spørgsmål, der foreslår dig` class=
1
Tænk grundigt på grundene til at prøve en position, der er mindre end de stillinger, som dine kvalifikationer kunne opnå for dig. Hvis du ikke har tænkt på det nok, kan dette spørgsmål få dig til overraskelse og bedøve dig. For de fleste er det imidlertid klart, at interviewet er for et job, som hun er overkvalificeret, og man skal have en god ide om grundene til, at hun forsøger at få jobbet. Hvis denne beslutning stadig er uklar for dig, kan du føle lidt vrede eller at du afslutter dit job hurtigt, og det er netop bekymring for intervieweren. Nogle personlige årsager (for din egen refleksion, ikke nødvendigvis at blive fortalt til intervieweren) kan omfatte:
  • Du har været væk fra arbejdsmarkedet i lang tid, og tror, ​​du skal genvinde din styrke og gradvist genvinde dine evner.
  • Du hadede at være en leder, og du vil gå tilbage til at gøre et mere direkte job, der ikke kræver at du bekymrer dig om andre menneskers arbejde og behov.
  • Dette er arbejdet med dine drømme eller noget, du altid har ønsket at prøve, men dine kvalifikationer tillod det ikke.
  • Du accepterer ethvert arbejde med den nuværende økonomiske situation!
  • Du foretrækker at arbejde for dette firma.
  • Billedets titel Besvar et interview spørgsmål, der foreslår dig` class=
    2
    Husk på, at intervieweren sandsynligvis vil stille det spørgsmål, fordi han allerede er kommet til den konklusion, at du er overkvalificeret. I så fald har du brug for lidt overtalelse for at overvinde hans fordomme.
    • Intervieweren er virkelig bekymret og tænker på, at du vil få dette job som midlertidigt arbejde, indtil der vises noget bedre, eller at du kan ødelægge andre, der forsøger at gøre mere end dit job kræver. Hvis du bliver frustreret eller ude af stand til at passe ind i din stilling inden for hierarkiet, udgør du en risiko for organisationen, ifølge interviewerens sind.
    • Behandle dette som en mulighed for at forklare, hvorfor dette indlæg ikke er "under" dig, og hvorfor det ville være ideelt.
  • Billedets titel Besvar et interview spørgsmål, der foreslår dig` class=


    3
    Besvar spørgsmålet med gode grunde. Mens dine personlige grunde (nævnt ovenfor) kan motivere dig, er nogle af dem ikke objektiv som årsager til intervieweren, som ikke er tilbøjelige til at ansætte en desperat person. Efter at have tænkt meget om jobbet og dine personlige motivationer, overvej følgende svar som ideer til, hvordan du svarer på dit synspunkt:
    • "Jeg var en senior manager på mit sidste job, og jeg lærte meget, og jeg vil fortsætte med at bruge denne læring. Jeg besluttede dog, at jeg passer bedre ved at handle direkte med skabelsen / klienterne / Nedação / ideer mv. Og arbejde bedre på disse områder. For mig er dette job ikke et skridt tilbage, men en garanti for, at jeg vil gøre det, jeg gør bedst, hvilket vil lade mig udrette og tillade mig at gøre det bedste også for virksomheden. Ved mit gamle arbejde fik jeg et bredere billede af, hvordan tingene fungerer, men jeg er sikker på, at jeg bliver gladere med at gøre et mere direkte job. "
  • Billedets titel Besvar et interview spørgsmål, der foreslår dig` class=
    4
    Du er velkommen til at stille spørgsmål til en interviewers antagelse, hvis du mener, at det ikke er sandt. Men vær høflig - det er ikke tid til at være fjendtlig og sammenligne dine kvalifikationer med alle andre mennesker og stillinger. Vær enkel og fastslå, at du ikke er helt sikker på, hvorfor intervieweren mener, at dette er tilfældet, og bede om flere detaljer om hans vision. Forsøg at argumentere for, hvad han siger.
    • Hvis du efter forklaringer og drøftelser med intervieweren stadig er bekymret over, at denne stilling ikke er for dig, skal du ikke skamme sig for at sige det. Tak til intervieweren for tid og vær høflig. Få et godt indtryk, fordi du aldrig ved, hvornår de kan huske dig, eller når du bliver nødt til at søge arbejde i samme firma igen.
  • tips

    • Mange interviewere er mere forståelige, når det kommer til forældre, der vender tilbage til arbejdsmarkedet efter et stykke tid. Mens du kan bruge denne grund til at tage en lavere position end din gamle, må du ikke undervurdere dine egne evner, fordi arbejdsgiveren ikke ønsker en medarbejder med selvværdsproblemer, der har brug for en psykolog, der ikke skal kollapse under pres. Fokus på styrken i dine tidligere års arbejde, hvordan man lærer at håndtere flere ting på én gang, arbejde godt under pres og frivilligt arbejde eller hjemmearbejde for virksomheden.

    advarsler

    • Nogle gange kan medarbejdere skubbe dig til at prøve en kampagne, når du tror, ​​det er ikke tid. Når du får jobbet og hader det, synes en tilbagevenden til dit tidligere job som en guddommelig velsignelse. Behandle dog denne situation omhyggeligt, og lad være med at bebrejde dine kolleger, da det ser ud til, at du ikke kan gå din egen vej (selvom det var alt tryk og massere ind i dine kollegaers ego).

    Nødvendige materialer

    • Refleksion om årsagen til at have lyst til dette job, før de går i interviewet, og at have de skriftlige grunde til at kunne huske dem
    • Passende tøj til jobsamtalen
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com