Sådan udtrykker du din interesse i et job

Når du forbereder jobsamtaler, er det vigtigt at overveje de typer spørgsmål, der kan stilles. Dette giver dig mulighed for at forberede dine svar før interviewet, så du bliver ikke fanget væk på det tidspunkt. Der er specifikke spørgsmål, som du kan forvente at blive stillet af intervieweren. Den ene er, "Hvad interesserer dig i dette job?" Dette fælles spørgsmål i jobsamtaler bruges normalt til at vurdere dine interesser, styrker og kendskab til jobopgaver. Derfor er det vigtigt, at du formulerer et svar, der opfylder virksomhedens behov, og det repræsenterer din egnethed til jobbet. Du kan tage følgende trin for at besvare det pågældende spørgsmål.

trin

Video: The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy

Billedbetegnelse Godkend et opsigelsesbrev Trin 1
1
Undersøg jobbeskrivelsen før interviewet. At læse jobbeskrivelsen er den bedste måde at forberede svarene på et interview, der vil tale om virksomhedens behov. For eksempel, hvis beskrivelsen bede om "time management evne og originalitet", og angive, at du bliver nødt til at arbejde med et hold, så ved du, at selskabet kan være på udkig efter en person med kvaliteter som organisatoriske færdigheder, punktlighed , kreativitet, opfindsomhed, kommunikationsfærdigheder og kooperativisme.
  • Billede med titlen Interview en kvindelig ansøger Trin 6

    Video: 5 gode råd til præsentationsteknik og den gode præsentation | TACK

    2


    Identificer de egenskaber, du har, der svarer til jobbeskrivelsen. Det er vigtigt at vælge realistisk, når du vil kunne udarbejde dine svar under jobsamtaler. Hvis du for eksempel siger, at du er en kreativ problemløser, bør du være i stand til at give beskrivelser af personlige erfaringer, der understøtter dit krav.
  • Billedets titel Interview en kvindelig ansøger Trin 5
    3
    Formuler et svar. Følg disse retningslinjer for at skabe et fuldstændigt og begrundet svar:
    • Sig noget godt om virksomheden. For eksempel kan du sige, at "XYZ-firmaet har et så godt ry i branchen, at det altid har været mit mål at til sidst finde et sted i det."
    • Nævn alle de legitimationsoplysninger, du skal kvalificere sig til stillingen, siger noget i retning af: "Da jeg fik min uddannelse i marketing, besluttede jeg at søge på XYZ."
    • Angiv den stilling, du ansøger om, sammen med de funktioner, du har valgt til at fremhæve som svar på jobsamtalen spørgsmålet. Du kan vælge at løse dette ved at sige: "Jeg var glad for at opdage, at du var at acceptere ansøgninger om en ekspert i public relations, for jeg ved, at min uddannelse, kreativitet, opfindsomhed og kommunikationsnetværk ihærdighed gør mig en glimrende kandidat til vagt ".
    • Udtryk hvad det ville betyde for dig, personligt, hvis du blev efterladt med ledig stilling. Du kan gøre dette på følgende måde: "Jeg ved, at dette job ville give mig mulighed for at vise mit talent, og mit mål er at vokse med disse talenter og en dag styre millioner konti med en virksomhed som din"
  • tips

    Video: The Glimmer Man(1996) sa prevodom.

    • Spørg en ven om at stille dette jobinterview spørgsmål på forskellige måder, og derefter reagere forskelligt hver gang. For eksempel spørgsmålet: "Hvorfor ansøgte du om denne stilling?" kan kræve et andet svar end spørgsmålet "Hvad kan du lide i stillingsbeskrivelsen?"
    • Ansøg kun for job, som du virkelig er interesseret i.

    advarsler

    • Undgå at øve dine interview svar ord for ord, fordi du ikke vil lyde som de er forberedt på forhånd og derefter dekoreret.
    • Pas på ikke at fokusere dit svar af økonomiske årsager. Hvis du svarer ved at sige, at du var interesseret i jobbet på grund af lønnen, kan intervieweren måske tro at du ikke nødvendigvis er interesseret i jobbet selv.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com