Håndtering af kongelige personer

Folk med en luft af overlegenhed bruger nedslående vittigheder og toner. Hvis du har brug for at håndtere denne type person på arbejdspladsen og i dit personlige liv fra tid til anden, vil udviklingen af ​​en strategi til at håndtere det holde følelser og vrede væk.

trin

Metode 1
Håndterer en overvældende partner eller ven

Billede med betegnelse Deal with Condescending People Trin 1
1
Giv personen en chance for at roe ned, hvis du føler at gengældelse er på grund af et større problem. Diskuter emnet for, hvad der virkelig er forkert et par timer senere.
  • Billede med betegnelsen Deal with Condescending People Step 2
    2
    Lad din partner have en dårlig dag. Hvis hans chef var nedslående, så kan han projicere holdningen på dig. Brug medfølelse og gør det rigtige, hvis din partner / ven ikke ser ud til at udvikle et mønster.
    • Hvis du føler, at der er en paternalistisk tone via e-mail, give din partner fordelen ved dúvida- det er svært at udtrykke følelser og via sms.
    • Hvis din partner begynder at udvikle et mønster af nedlæggelse, bør du planlægge en måde at klare det på.
  • Billede med betegnelse Deal with Condescending People Trin 3
    3
    Forfalder ikke. Det første instinkt kan være at være defensiv og brug sarkasme. Prøv at kommunikere, så du ikke bliver en del af problemet.
  • Billede med betegnelse Deal with Condescending People Trin 4
    4
    Afvæb ​​situationen. Hvis en person taler overlegen for dig, skal du ændre spændingen ved at reagere med dine følelser. Giv hende en chance for at reagere på en mere ærlig måde.
    • Prøv at sige "Det gør ondt."
    • Alternativt kan du sige "Det er svært at svare, når du snakker sådan over mig."
    • Giv personen tid til at svare. Undskyld ikke for din ærlighed - hold bare din kropsholdning.
  • Billede med betegnelsen Deal with Condescending People Trin 5
    5
    Afvise at udvikle mønstre af negativitet og besmittelse. Nogle par bruger sarkasme eller vittigheder med dårlig smag for komisk effekt. På kort tid kan et fald i selvværd og vrede forstyrre et forhold.
    • Hvis du ser venner gør dette til hinanden, skal du bruge dem som et eksempel. Sig "Jeg vil ikke have, at vi er mene til hinanden som x og y er". Dette kan hjælpe din partner til at genkende paternalistiske toner i andre mennesker og reflektere over det.
  • Billed betegnelse Deal med nedslående mennesker Trin 6
    6
    Vær ærlig. Fortæl din partner, hvis du føler at kommunikationen mellem dig er svag. Forklar konsekvenserne i forholdet, hvis adfærden fortsætter.
    • "Jeg har lyst til, at vi ikke har kommunikeret godt i det seneste. Jeg er bange for, at vi vil sige ting, der ikke kan trækkes tilbage."
    • "Der er masser af spændinger derhjemme. Jeg føler at dette kunne have været forårsaget af offensive vittigheder."
    • "Jeg føler mig som vores roller har ændret sig. Jeg bliver ked af det, når du snakker med mig som om en forælder ville tale med et barn."
    • "Når du laver vittigheder om min intelligens (stil, job osv.), Føler jeg mig mindre tilbøjelig til at stole på dig."
  • Billed betegnelse Deal with Condescending People Trin 7


    7
    Giv din partner mulighed for at udtrykke deres følelser i et sikkert miljø. Condescension kommer normalt fra lavt selvværd. Men at lytte til din ven vil fungere bedre end at tyde på, at din partners tillid er lav.
    • Hvis du føler, at du ikke kan tale om kommunikationsproblemer uden at blive vred, græde eller starte en kamp, ​​skal du tjekke et par behandlingssessioner.
  • Metode 2
    Håndtering af en medarbejder eller rådgiver

    Billed betegnelse Deal with Condescending People Trin 8
    1
    Skift emne. Prøv at sidestep paternalistiske vittigheder i stedet for at blive vred. Hvis personen forsøger at skræmme dig, nægter at bide agn.
  • Billed betegnelse Deal with Condescending People Step 9
    2
    Lad ikke grine, hvis en kollega eller chef gør afskedigende vittigheder om en anden medarbejder. Undgå en skræmmende atmosfære, eller du kan blive genstand for en vittighed.
    • Bedre endnu, siger "Jeg synes ikke, det er sjovt", hvis du føler at vittigheden er nedlatende og usmageligt. Andre medarbejdere vil være i stand til at støtte dig og hjælpe dig med at afslutte problemet, før det bliver for alvorligt.
  • Billede med betegnelse Deal with Condescending People Trin 10
    3
    Mød med personen for at diskutere arbejdet. Sommetider afgives nedværdigende bemærkninger til publikum. Hold op med det professionelle arbejde og undgå at lave pander eller gå ud til en øl med kolleger for at fjerne fristelsen til at gøre nedlatende bemærkninger.
    • Gruppedynamik fører ofte til, at kolleger forsøger at oprette et hierarki. Hvis du føler at du bliver offeret, lad ikke mønsteret fortsætte.
  • Billed betegnelse Deal with Condescending People Step 11
    4
    Afskær personens adfærd. Hvis et mønster af nedlatende kommentarer udvikler sig, skal du afvæbne din kollega med en af ​​følgende taktikker:
    • "Wow, det var et ganske lavt slag, tror du ikke?"
    • "Det var lidt personligt. Lad os holde et godt klima."
    • "Hvis du gerne vil snakke om min forestilling på arbejdspladsen, ville jeg gerne planlægge et møde."
  • Billed betegnet Deal med nedslående mennesker Trin 12
    5
    Bed personen om at stoppe med at gøre nedlatende kommentarer. Planlæg et møde med hende og sig at du er ubehagelig med den måde du kommunikerer på. Hvis din chef er nedslående, vente indtil en årlig evaluering, når du kan diskutere ting, der kan påvirke din trivsel og ydeevne.
    • Hvis personen foreslår at du ikke gør dit job godt eller forsøger at kontrollere det, så spørg din chef, hvis du alle sammen kan diskutere kommunikationsproblemer. Bare prøv dette, hvis en direkte tilgang ikke kunne bringe en stopper for nedlæggelse.
    • At appellerer til en autoritetsfigur for tidligt kan fremmedgøre dig fra samtalen på arbejdspladsen. Du ønsker ikke at blive betragtet som nogen, der kører til chefen med alle dine problemer.
  • Billed betegnet Deal med nedslående mennesker Trin 13
    6
    Planlæg et møde med HR (HR), hvis afgivende kommentarer er misbrug. Du skal kun gøre det, efter at du har forsøgt en retfærdig tilgang og derefter indgive en klage, hvis adfærd er uacceptabel.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com