Fortælle en ven, at han har et stofproblem

En ven eller et familiemedlem, der er en stofbruger, udgør en fare for sig selv og alle omkring. Denne person kan risikere sit arbejde, ødelægge familieforhold og endda lave fattige valg, som kan resultere i økonomisk katastrofe. Normalt konfrontere en ven om denne type problem er en vanskelig og afskrækkende opgave. Husk dog, at overfor denne situation kan redde livet for din ven eller familie. Narkotikabrugere mener ikke, at de har brug for hjælp, hvilket gør det muligt at udsætte emnet og hjælpe den person, der konfronterer deres frygt, til at blive en ægte kærlighed.

trin

  1. 1
    Sørg for, at din ven virkelig har et "problem" med narkotika. Der er en enorm forskel mellem bare at bruge stoffer, være bruger og være kemiker.

Brug af stoffer kan klassificeres som det endelige forbrug af noget stof. Dette er ikke en god ting heller ikke dårlig. Nogle mennesker bruger stoffer som en del af en særlig medicinsk behandling eller til fritidsbrug, hvilket kan være acceptabelt, hvis den pågældende har kendskab til stofferne og bruger dem ansvarligt. (For mere information om typer af stoffer og deres virkninger, se hjemmesiden: https://infoescola.com/drogas/)


Allerede være en stofbruger kan defineres som en tilbagevendende brug af noget lovligt eller ulovligt stof på en måde, der forstyrrer dine daglige funktioner og personlige forhold. For eksempel forestil dig at du er en elev, og dine kvaliteter begynder at falde på grund af at du bruger mere tid på at bruge stoffer end at studere, eller hvis du har et job og bliver advaret om at være under påvirkning af stoffer på arbejdspladsen eller ikke at kunne betale deres egne udgifter til at bruge alle pengene på narkotika, på den måde kan du "have" problemer med brugen af ​​disse stoffer. Hvis dine venner føler at du virker mærkeligt, eller at din familie ikke er i stand til at forholde sig til dig, fordi du er en stofbrugere, kan du have et alvorligt problem med brugen af ​​disse stoffer.


Og endelig kan afhængighed betragtes som den værste form for narkotikamisbrug. Denne fase er karakteriseret ved ekstrem behov for at forbruge narkotika, så det er umuligt at passere en dag uden at bruge eller stoftype, og derfor du ender med at forlade venner, familie, lidenskaber og forpligtelser for narkotika. På dette stadium er den drastiske virkning af misbrug af forbrug på fysisk og mental kapacitet synlig. Fysisk og psykologisk afhængighed er dele af samme proces, så prøv ikke at behandle dem som isolerede situationer. Normalt folk forholde sig til fysisk afhængighed, når brugerens krop ophører med at fungere ordentligt, og det begynder at gå igennem abstinenssymptomer, men den psykologiske afhængighed opstår på samme måde, kun i hovedet på den enkelte. Og da sind og krop er uadskillelige, behandles kemisk afhængighed bedst, når de anerkendes som et enkelt problem, uanset hvor disse funktioner manifesterer eller de mest alvorlige symptomer.


Vær opmærksom på, at disse kun er retningslinjer. Aldrig indstille en diagnose for dig selv eller en anden person, medmindre du er uddannet og kvalificeret fagmand. Dog bør selv de professionelle forstå, at de foregående definitioner i DSM-IV (Manual of Diagnostiske og Statistiske of Mental Disorders - fjerde udgave) relateret til stofmisbrug fænomen er undvigende (fx en stofmisbrug signal i henhold til DSM-IV er, når der er nogen overtrædelse af loven, der går imod stofmisbrug. en person, der bærer et halvt gram hash til en ven, kan dog modtage den samme afgift, at en person, der tilfører heroin mindst fem gange om dagen . Det er klart, juridiske krænkelser er ikke gode metoder til at definere alle tilfælde som misbrug eller stofmisbrug, bør derfor DSM-IV diagnostiske kriterier analyseret vægtet måde. #Elabore en strategisk handlingsplan. Tal med en person, der arbejder og spørg, hvad der ville være de bedste muligheder for at hjælpe en ven med narkotikaproblemer. Men husk at hvad du kan gøre for dette personen afhænger af din alder, den type hjælp, ressourcer og især din egen venes evne til at modtage hjælp.

Video: The War on Drugs Is a Failure

Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 2
Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 3
1
Lav en liste over, hvordan du vil hjælpe din ven. Før du møder ham, spørg dig selv, "Hvad håber jeg at opnå på dette møde?" Nogle mulige mål kan være:
  • Bevidsthed om, at din livsstil er destruktiv.
  • En ærlig bekræftelse af stofbrug.
  • Et ønske om at opgive stoffer.
  • Enig til at bede om hjælp.
  • Deltag i støttegrupper.
  • Oprettelsen af ​​et ansvarssystem, som skal respekteres.
  • Forpligtelsen til at starte et rehabiliteringsprogram.
  • En forsoning med familiemedlemmer væk.
  • Skadeserstatning for skader forårsaget af andre.
  • Reagere på myndighederne for juridiske spørgsmål.
  • Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 4
    2
    Diskuter din ven med en domfrit holdning. En konfrontation, der starter med udtryk som "Look, you should ..." eller "You should not ..." vil gøre samtalen til en kamp, ​​der vil tvinge hver side til at forsvare sine motiver og holdninger. En bedre tilgang kan være at starte en samtale ved at sige noget som: "Når du ryger marihuana, bliver jeg trist og bekymret for at du kan skade dig selv eller gå på vej uden en ryg." Prøv at tale om det agt, du har for denne ven og hvor meget han betyder for dig. Du kan endda snakke om de problemer, der ryster dit venskab på grund af stofbrug og forventer aldrig at miste nogen af ​​dine venner på grund af det. Sig og vis at han kan tælle og stole på at høre alt han har at sige, at du altid vil være til rådighed for at hjælpe ham uanset situationen kan få den enkelte til at føle sig motiveret til at tage det næste skridt med at vide, at han har nogen der vil støtte dig, når det er nødvendigt.
  • Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 5
    3
    Forbind dig med din ven. En af de største bekymringer for stofmisbrugeren er bare at miste venner eller familie, når de opdager deres problem med afhængighed. At yde støtte under rehabiliteringsprocessen er meget vigtig. Foreslå at du deltager i gruppemøder med supportgrupper. Også tilgængelig, hvis du skal fortælle forældre eller andre plejepersoner om dit stofproblem.
  • Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 6
    4


    Vær eksemplet. Det er virkelig vigtigt, at du ikke bare snakker, men gør det også. Hvis du skal hjælpe nogen med at slippe af med narkotika, skal du være villig til at deltage effektivt i hele processen.
  • Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 7
    5
    Vær ikke lindrende over for din ven. Vær klar og sig, at du ikke vil tolerere narkotikabrug, og at når han bruger dig, vil det ikke være med ham. Det er ikke det samme som ikke at give op på ham en gang, men det betyder at du vil gå væk hver gang du ser ham bruge og vil også holde op med ham, mens du er under påvirkning af stoffer.
  • Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 8
    6
    Få hjælp fra uddannede mennesker. Hvis det er muligt, gør det ikke alene. En indsats er meget mere effektiv, når andre mennesker tæt på brugeren er til stede. Hvis du er yngre, skal du tale med en forælder, lærer, rådgiver, skoleleder eller endog en religiøs leder, men sørg for at søge hjælp, indtil nogen lytter til dig og tilbyder at hjælpe.
  • Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 9
    7
    Saml en lang række mulige løsninger. Det er ikke let at få nogen til at indrømme, at du har et stofproblem. Når du nærmer dig din ven, kan du komme med nogle mulige løsninger. Den bedste måde at udsætte informationerne på er gennem brochurer eller videoer, som du kan levere, så han indser, at der findes former for hjælp til hans behandling.
  • Billedets titel Fortæl din ven, de har et problem med narkotika Trin 10
    8
    Vær direkte, når du snakker med din ven. Vær klar og objektiv: "Jeg så dig lysende en fælles i aftes, og jeg var bange. Når du bruger stoffer, er jeg bange for, at jeg vil sige og gøre ting, der vil skade mine følelser og skade min krop. Jeg ønsker ikke at være rundt, når du bruger eller under påvirkning af stoffer. Jeg vil gerne hjælpe dig med at afslutte afhængigheden, jeg ved endda en gruppe af anonyme brugere, der har et møde i dag klokken 20:00. Hvis du vil, kommer jeg med dig til dette møde for at hjælpe med at se, hvordan tingene virker, og hvad er den bedste vej til at gå. "
  • tips

    • Forsøg ikke at tale med nogen om problemet med narkotikamisbrug, når det er under påvirkning af noget stof. Vent, indtil han er ren og ædru, det vil gøre dem mere vigtige for emnet, fordi de vil være i bedre følelsesmæssig tilstand for at huske betydningen af ​​samtalen.

    advarsler

    • Hvis en person, som er vigtig for dig, er i fare, skal du ringe til en af ​​dine forældre eller en anden ansvarlig voksen. Hvis ingen er omkring eller du allerede er voksen, og situationen er farlig, ring til politiet ved at ringe til 190.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com