Hvordan man konfronterer nogen, der sladrer om dig

Selv om ingen kan lide at være målet for sladder, er tale naturligt i vores samfund. Folk snakker om hinanden af ​​enhver grund, det være sig gennem usikkerhed og depression eller for ren underholdning. At blive rygtet kan skade, og værre, når den person, der spredte rygterne, er din ven. At konfrontere en person, der gør sladder om dig, kan hjælpe med at lette situationen, så du kan rydde op og fortsætte.

trin

Del 1
Find ud af om der var sladder

Video: How to spot a liar | Pamela Meyer

Billedets titel Konfrontér nogen, der har sladret om dig Trin 1
1
Find ud af fakta. Nogle gange hører vi om sladder, som måske ikke engang er sandt, gennem en anden. Det er ikke værd at have tilfredshed bare for at finde ud af, at du har forstået alt, hvad der er galt. Faktisk kan den person du tror spredte løgnen ikke engang være involveret. Vær helt sikker på, før du beskylder og konfronterer nogen.
  • Desuden, selv om personen har sagt noget, tænk på hvad hun virkelig mente. Måske har hun været forkert fortolket eller har talt noget uden nogen form for ondskab. Det er ikke ualmindeligt at nyheder spredes på den forkerte måde. I så fald tag det lys.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 2
    2
    Tal med den der har hørt sladderet. Før du konfronterer sladderet, skal du finde ud af, hvordan historien begyndte, og hvis det virkelig var den person, der spredte det. Hvis du finder ud af rygtet gennem en ven, spørg hvem der fortalte dig. Ifølge det, han siger, skal du tale med den næste person og stille det samme spørgsmål.
    • Analyser alle mulighederne for fortolkning af hvad der blev sagt og af hvem. Styr dine følelser - vær ikke vred eller forstyrret, før du ved hvad der virkelig skete.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 3
    3
    Giv fordel af tvivlen. Hvis du kender personen, stoler på hende og har ingen grund til at tro på, at hun ville sladre om dig, er der en mulighed for, at situationen måske ikke er præcis, hvad det ser ud til.
    • Hvis det ikke er formen på din ven sprede rygter, overveje andre muligheder: den person, der fortalte mig om sladder bør være bag et drama, eller måske hun ønsker at hævne sin vens forårsager problemer mellem jer. Der er også mulighed for at personen ikke lyttede eller forstod godt.
    • Overvej tilstanden af ​​det. Hun kan gå igennem en vanskelig tid og ender med at sige tull. For eksempel kan de, der har brug for at beskæftige sig med depression, angst, problemer hjemme eller på arbejde, blandt andet tale om andres liv som en måde at lindre deres egen stress på. Dette er ingen undskyldning, men det kan forklare den underlige opførsel af en person, du stoler på.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 4
    4
    Tal med venner eller familie af roddel. Hvis du stadig ikke er sikker på, om der var sladder eller hvorfor, og du vil have flere oplysninger, før du konfronterer den enkelte, skal du tale med venner tæt på ham. Måske kan de give nogle oplysninger om de problemer, som din ven oplever, eller andre overvejelser, som du ikke har tænkt på.
    • Hold samtalen stille, så ingen fortæller gossiperen, at du har stillet spørgsmål. Prøv at sige noget som: "Hej, ved du, om Marcos er okay? De fortalte mig, at han talte om mig, og jeg var bekymret, fordi jeg ved, at det ikke er hans profil at gøre det. " I slutningen af ​​samtalen siger du selvfølgelig: "Jeg skal tale med Mark om dette senere, så jeg vil gerne have dig ikke at kommentere ham overhovedet. Jeg vil ikke have, at han tror jeg er ked af det. "
  • Billedbetegnelse Konfronter nogen, der har sladret om dig Trin 5
    5
    Tænk på hvad du vil, før du konfronterer nogen. Denne form for konfrontation skaber en stor følelsesladet belastning, og det kan sætte en stopper for det gode forhold mellem dig og få dig til at virke overfølsom. Det er op til dig at afgøre, om sladderindholdet var seriøst nok til at konfrontere nogen. At have et mål hjælper med at holde samtalen i gang, selvom du føler dig nervøs eller stresset.
    • Husk, at målet er at rydde dit navn og holde mere sladder mod at sprede sig og ikke komme ind i en kamp eller forårsage mere drama.
    • Din ven har brug for at vide, at hans handlinger gør ham skadet, men du bør også spørge, om du gjorde noget, der gjorde ham ondt.
  • Del 2
    Konfronter sladder

    Video: PISCES JULY 18,2016 WEEKLY HOROSCOPES BY MARIE MOORE

    Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 6
    1
    Undgå at lave en scene foran andre mennesker. Du er sandsynligvis ked af, hvem der lavede sladder. Faktisk skal du være rasende! Sprængning foran tredjeparter vil kun få dig til at ligne en dramatisk person, og måske bekræfte sladrenes indhold i andres øjne. Tænk på situationen med modenhed og tal med personen alene.
    • Forklar at du skal tale privat, men prøv ikke at lyde vred eller dramatisk. Du kan sige noget om, "Hej Marcos, når du har et minut, ville jeg tale med dig, ikke haste."
    • Du kan også prøve at tale med ham på et tidspunkt, hvor han er alene (går til bilen efter arbejde, for eksempel). Eller du kan ringe til ham, hvis du tror at du ikke vil kunne finde ham. Se om du har tid nok til at tale roligt uden at skulle have travlt.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 7
    2
    Vær direkte. Tal om samtalen, der kom til dine ører og spørg, om han faktisk sagde det og hvorfor. Vær klar, men tal det minimale minimum. For meget information kan overvælde dig, og det kan have problemer med at behandle alt.
    • Hold dig til fakta og undgå beskyldninger og dramaer. Du kan f.eks. Sige: "I går fortalte Deborah mig, at du sagde, at jeg blev hos John på selskabsselskabet. Er det sandt? "
    • Undgå at skrige, græde eller komme for tæt. Bevar en sikker holdning: Justeret ryg og skuldre, faste ben på gulvet og løse hænder ved siden af ​​kroppen eller i hofterne. Stå foran personen, men ikke så tæt. Kig ind i dine øjne uden at se irriteret eller truende. Husk at målet ikke er at skræmme eller skræmme, det er bare at kende sandheden.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 8
    3
    Vent til et svar. Giv personen tid til at behandle alt, hvad du sagde, og forklare deres side af situationen.
    • Nogle mennesker er bange for konfrontation og ved ikke, hvordan man skal reagere. Faktisk frygter nogle mennesker sådanne gange, at en konfrontation endda kan forårsage panikanfald i dem. Hvis personen virker nervøs, forvirret eller kæmper for at finde ord, kan det skyldes, at han føler sig skyldig i det, han gjorde, men det kan også være bare angst. Hav tålmodighed.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 9


    4
    Vær forberedt på at lytte til et benægtelse. Din ven er usandsynligt at sige simpelthen: "Åh, det er rigtigt. Jeg sladrede om dig! Jeg er ked af det! " Han er mere tilbøjelig til at benægte det og sige "Jeg har ingen anelse om, hvem der startede denne rygte, men det var ikke mig!". Medmindre du har bevis, er det meningsløst at trykke.
    • Hvis han nægter sladderet, glem det, men sørg for at understrege, hvor meget det betyder for dig. Sig f.eks. "Tak. Jeg er ked af overtrædelsen for at tro, at du ville sladre om mig. Jeg er meget ivrig efter mit ry, og jeg føler, at jeg må bevise mit værd her. Jeg ville bare sørge for, at der ikke var noget galt med os. "
    • Træd dig selv mod modet til at konfrontere ham selv uden at vide, om han fortæller sandheden eller ikke. Den vigtige besked er allerede sendt, hvilket er, at du er en stærk person og ikke bliver skræmt.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 10
    5
    Spørg rigelige spørgsmål. Hvis du vil diskutere og komme til kernen i sagen, skal du stille spørgsmål, som vil få en person til at fortælle hele historien. Undgå spørgsmål, hvis svar er "ja / Rão", foretrækker noget mere åbent som "Hvorfor sagde du det?"
    • Spil den del af en detektiv, der udspørger en mistænkt. Ligesom en detektiv skal du ikke stille forslagstegn og ikke engang forsøge at fremkalde, udelukkende baseret på, hvad personen siger. For eksempel, efter at have spurgt hvorfor hun sagde det om dig, spørg "Hvad forventede du af det?" Eller "Hvorfor syntes du, at nogen havde brug for at høre det?".
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 11
    6
    Fortæl det som den sladdertid du føler. Selv om dette ikke ændrer personens adfærd, kan det medføre, at de kan tænke to gange, før de udsætter deres rygter.
    • Styr dine følelser til dig selv, ikke til personen. Brug sætninger med "I" i stedet for "dig". For eksempel i stedet for at sige: "Du er så egoistisk. Du sagde ting, der gjorde mig ondt, "siger" Jeg følte mig ondt og skadet. " Dette forhindrer personen i at være defensiv og får hende til at prøve at arbejde sammen med dig.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 12
    7
    Nogle mennesker er bare ligeglad med andres følelser. Måske nu er du klar over, at din ven ikke bryr sig om dine følelser. Det er sandsynligt, at han vil fortsætte med at sprede løgne om dig.
    • Du er større end det. Du kan ikke gøre nogen som dig, eller endda være rar. Hvad du kan gøre er at forsøge at være et godt liv og være hyggeligt for alle, for når folk som sådan spredes sladder om dig, vil andre vide, at det er en løgn.
  • Del 3
    Genoprette forholdet

    Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 13
    1
    Bed personen om at gøre det rigtige. Hvis hun er ked af at sprede sladder om dig, så spørg hende om at rette op på situationen.
    • Hvis sladderen ikke var sand, skal den rette op på de oplysninger, den har spredt. Det betyder, at hun skal gå efter hver eneste fortalte løgnen og fortælle sandheden.
    • Hvis det var sandt, men hun skulle ikke have fortalt dig, skal hun undskylde dig og vise dig at hun forstår, hvor du har lavet en fejltagelse. Hvis du ikke kan gøre det, vær sikker på at hun vil gentage fejlen i fremtiden, fordi hun helt klart ikke forstår, at hvad hun gjorde var forkert.
  • Video: Kendall's Bizarre Video (Kardashians Spoof)

    Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 14
    2
    Fortæl, hvor meget du følte dig ondt. Det er afgørende, at den person, der lavede fejlen, forstår intensiteten af ​​situationen for at genskabe et venskab efter en forræderi. Bed hende om at forklare, i sine egne ord, hvordan denne holdning krænkede dit venskab.
    • Dette trin kan være mere eller mindre vanskeligt, afhængigt af sladrenes natur. Meget alvorlig, personlig, løgner eller ydmygende rygter kan forstyrre følelsesmæssigt og ødelægge et kærligt eller professionelt forhold. Lad denne person kende de skader, de har forårsaget.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 15
    3
    Gendan tillid. Når en ven spred rygter eller fortæller deres hemmeligheder til andre uden tilladelse, kan det være meget svært at stole på igen. Så vær forsigtig med hvad du siger, indtil du føler dig sikker igen.
    • For at genoprette tillid er det nødvendigt at kende den anden dybere. Du må tro på, at han virkelig bryr sig om dig, og at du ikke vil have noget ondt at ske. Hvis du ikke taler om følelser, vil det være umuligt at genopbygge denne tillid.
  • Billede med titlen Confront Nem som har sladret om dig Trin 16
    4
    Anerkend at forholdet ikke kan gemmes. Fejlsvigt kan ske, men hvis det ikke var første gang, som personen lavede sladder om dig, vil det nok ikke være det sidste.
    • Hvis du er altid målet for sladder denne person, eller hvis bunden af ​​angrebene er din seksualitet, religion eller social status, det kan konfigureres som chikane og / eller følelsesmæssigt misbrug. Hvis sladren ødelægger din indkomst i skole eller på arbejde, skal du tale med en person med en vis myndighed, som f.eks. En lærer, chef eller vejledende.
    • Kun du kan afgøre, om det er værd at gemme det forhold, og hvis personen fortjener at få din tillid igen. Hvis nogen gør ondt i dig hele tiden, skal du overveje, om dit venskab er vigtigt for hende.
  • tips

    • Hvis muligheden for konfrontation ikke behager dig, spred indirekte oplysninger, som gør personen opmærksom på, at du ikke er tilfreds med situationen.
    • Tal når du er alene, så hun behøver ikke at være hård foran sine venner.

    advarsler

    • Lad ikke situationen løbe tør for kontrol. Hvis du vil kæmpe eller bruge vold, skal du flytte væk.
    • Shouting vil kun gøre tingene værre. Slap!

    Kilder og citater

    Vis mere ... (5)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com