Sådan præsenteres en bevægelse korrekt på et bestyrelsesmøde

Det ledende princip i ethvert bestyrelsesmøde er, at det skal være en effektiv samtale, der følger en procedure, og forbliver på sporet. Hvis du ønsker at gøre et handlingsforslag i et bestyrelsesmøde, skal du kende disse retningslinjer for at gøre din stemme hørt og har deres forslag tages alvorligt, uanset dens kvalitet. Dette forslag til handling kaldes en "motion", og der er ingen formel metode til at sætte den på bordet. Følgende trin vil guide dig til at gøre en ordentlig bevægelse.

trin

Metode 1
Kend kravene til din organisation

Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 1
1
Kend reglerne. Ikke alle organisationer bruger nøjagtig de samme regler eller kræver det samme formalitetsniveau. Hvis din virksomhed har et dokument med reglerne for at lave et forslag, skal du læse det omhyggeligt.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 2
    2
    Lær ved eksempel. Bemærk hvordan andre medlemmer af virksomheden træffer formelle beslutninger under møderne.
  • Metode 2
    Planlæg din bevægelse

    Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 3
    1
    Din bevægelse skal være specifik, unik og kortfattet. Medtag alle relevante detaljer og udelad alt, hvad der er irrelevant. Vær utvetydig og lad så lidt plads til tolkning som muligt.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 4
    2

    Video: Calling All Cars: The Corpse Without a Face / Bull in the China Shop / Young Dillinger

    Gør dig klar Ikke alle kan forberede en bevægelse som dette, og der er ikke noget galt med det. Hvis det er nødvendigt, skriv forslaget på forhånd og overveje din levering forsigtigt.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 5
    3
    Overvej at give forslaget. Individuelle ord tæller meget i situationer som disse, og den faktiske levering af en idé kan gøre hele forskellen i, hvordan det opfattes og forstås.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 6
    4
    Start din bevægelse med: "Jeg foreslår ...". Du kan prøve at sige "Jeg laver et forslag til, eller "Jeg præsenterer et forslag, der .... Det vil sige, "Jeg foreslår."
  • Metode 3
    Lav din bevægelse

    Video: The Great Gildersleeve: Gildy Gets Eyeglasses / Adeline Fairchild Arrives / Be Kind to Birdie

    Ligesom Roberts Ordre Regler definerer, i: https://constitution.org/rror/portugues/ror.html



    Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 7
    1
    Få gulvet. Før du tager din bevægelse, er det nødvendigt at få ordet og blive anerkendt af præsidenten. Hvis du laver din bevægelse uden at gennemføre dette trin, er du langt mindre tilbøjelig til at blive taget alvorligt.
    • Vent til mund til mund er tilgængelig eller på anden måde leveret.
    • Adresse til præsidenten med sin formelle titel, som "præsident" eller "moderator". Behandle mænd som "herre" og kvinder (gift eller single) som "dame".
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 8
    2
    Lav dit forslag. Dette er sandhedens øjeblik, men hvis du har planlagt og / eller praktiseret din levering (eller havde din eftermiddagskaffe), bliver det nemt.
    • Glem ikke at starte med "Jeg foreslår ...".
    • Styr din bevægelse til hele bestyrelsen, ikke kun præsidenten.
    • Giv ikke mere end én bevægelse ad gangen.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 9
    3
    Vent, indtil dit forslag modtager support. Med få undtagelser skal alle bevægelser understøttes af et andet bestyrelsesmedlem. Dette skal sikre, at bestyrelsen ikke bruger tid på at evaluere et forslag, som kun et medlem står for, og derfor er effektiv levering så afgørende.
    • I et formelt miljø vil de sige noget som "Jeg støtter bevægelsen" eller "Jeg støtter".
    • I visse tilfælde, som når en generel konsensus er åbenbar, kan præsidenten vælge at springe over dette trin og gå videre til det næste.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 10
    4
    Lad formanden for bestyrelsen erklære spørgsmålet. Når din bevægelse støttes, bekræfter præsidenten dette. Dette kaldes "etablering af spørgsmålet."
    • Indtil præsidenten gør dette, bliver hans forslag ikke formelt betragtet af Rådet.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 11
    5

    Video: The Great Gildersleeve: Gildy the Executive / Substitute Secretary / Gildy Tries to Fire Bessie

    Bliv involveret i debatten. Når præsidenten har fastlagt sagen, kan Rådet drøfte det. Normalt kan kun et medlem tale om spørgsmålet ad gangen, og de kan kun tale to gange, hvis der ikke er noget andet medlem at du endnu ikke har talt og jeg vil gerne snakke
    • Du kan deltage i debatten.
    • Andre medlemmer kan gøre mindre bevægelser for at ændre hovedmotionen.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 12
    6
    Stem. Når debatten er forbi, vil formanden spørge, hvem der går ind for forslaget og tæller de favorable stemmer.
    • Normalt vil præsidenten ikke bede om modsatte stemmer, medmindre antallet af gunstige stemmer angiver et slips i rådet.
  • Billedbetegnelse Korrekt udfærdigelse på bestyrelsesmøde Trin 13
    7

    Video: The Great Gildersleeve: The Manganese Mine / Testimonial Dinner for Judge / The Sneezes

    Lad præsidenten erklære resultatet af afstemningen. Han skal meddele resultatet, instruere den tilsvarende tjenestemand eller medlem til at træffe de nødvendige foranstaltninger og indføre næste møde dagsorden.
  • tips

    • Verbs kan gemme eller ødelægge en hel sætning og endda din bevægelse.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com