Hvordan man lever med Asperger syndrom

Her er tips om hvordan man kan leve med autisme - eller Aspergers syndrom. Folk der har dette problem kaldes "autistiske" og kaldes ofte "fremmede", "dumme" eller "nørder". De har ofte problemer med sociale interaktioner, at neurotype personer (som ikke lider af tilstanden) dominerer. Med tålmodighed og hjælp fra de rigtige mennesker kan enhver, der lider af syndromet, lykkes i verden.

trin

Metode 1
Generelle ideer

Video: Hvordan er det å ha søsken med ASD?

Billede med Live med Asperger` class=
1
Husk at autisme er et handicap, ikke en sygdom. Hver personlighedstype har sine styrker og svagheder. Autistiske mennesker har en tendens til at være sjov, ressourcefuld, omtanke og moralsk. De kan få brug for hjælp med sociale interaktionsevner, angstkontrol, beslutningstagning og forståelse af uskrevne sociale regler. Da sådanne personer er meget forskellige, er det svært at generalisere deres fælles træk.
  • Billede med Live med Asperger` class=
    2
    Overvej hvordan man udvikler sociale færdigheder. Terapier som Intervention for Relationship Development (IDR) kan hjælpe med at forstå samspillet med neurotypik.
    • Samtaler i forskellige sociale situationer
    • Job Interview Færdigheder
    • Beslutning om behov og grænser
    • Læsning af ansigtsudtryk
    • Bestemmelse af andres interesse i at tale
  • Billede med Live med Asperger` class=
    3
    Lær, hvilke specifikke aspekter af Aspergers syndrom er mest problematiske og forsøge at løse dem.
  • Billede med Live med Asperger` class=


    4
    Lær at håndtere sensoriske og følelsesmæssige overbelastninger. Disse situationer kan være meget frustrerende, og det er vigtigt at vide, hvordan man holder sig godt. Læs ikke bare en artikel om wikiHow - graver dybere for at finde ud af, hvilke andre autistiske forfattere der gør for at blive afslappet.
  • Billedets titel Forhandle et jobtilbud Trin 2
    5
    Fokus på dine styrker. At være en uheldig person gør dig ikke svag eller "mindre" - det er bare et andet aspekt af din personlighed. Du kan stadig finde vigtige job, dyrke sunde relationer og gøre verden til et bedre sted. Du er ikke "brudt".
  • Billede med Live med Asperger` class=
    6
    Øvelse bor på egen hånd. For unge og unge voksne kan det være nødvendigt at tage visse skridt for at tage sig af dig selv, når du bliver ældre.
    • Start med at vaske dit eget tøj, rense dit værelse og lave opvasken. Spørg dine forældre om hjælp, indtil de kan gøre alt på egen hånd.
    • Find et autoskoleprogram for uegnede mennesker.
    • Find et job. Der er støtteprogrammer, der kan hjælpe dig.
    • Hvis du ikke kan tage sig af dig selv, kan du leve med hjælp. Mange smarte og gode mennesker, som den autistiske forfatter Amy Sequenzia, lever på den måde.
  • Billede med Live med Asperger` class=
    7
    Ansigt dine bekymringer. Mange autistiske mennesker står over social angst (angst for at tale med grupper af enkeltpersoner eller lærere), generel angst (frygt for fremtiden) eller posttraumatisk belastningsreaktion (på grund af misbrug terapeuter). Her er nogle tips om, hvordan man håndterer disse situationer:
    • Tal med din terapeut.
    • Prøv at møde din frygt lidt efter lidt. Hvis du er bange for at tale med den person, du bryr dig om, smil på dem, når de mødes. Efter at have gjort det, prøv at sige "Hej" eller "Hvordan går det?". Husk at du er i kontrol, og at du kan gå væk, når du føler dig overvældet.
    • Spørg dig selv: Hvad kunne være værre? Er det en realistisk situation? Hvad er det chancer alt går galt? Er det muligt, at din tænkning er forvrænget?
    • Hvis du føler dig dårlig om dig selv, skal du se på alt fra en vens perspektiv. Ville jeg ikke synes, at det var dårligt at se min ven kaldes en `taber`? Skal jeg gøre det for mig selv? Ville jeg dømme en ven, hvis det skete? Hvis ikke, måske dig være okay.
    • Øv dyrkningsvaner, der mindsker stresset. Øvelser er en god mulighed. Sørg også for, at du får nok søvn, spis godt og begrænse mængden af ​​koffein du forbruger.
  • Billede med titlen Bliv astrofysiker Trin 11

    Video: Min autisme historie.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede

  • © 2024 HodTari.com