Sandheden er, at man ikke kan undgå livets modgang. Når vi modtager en kryb, er viljen at forblive på jorden. Men forstå, at den største udfordring ikke bliver aldrig falde, men stige efter hvert efterår. Lær at se hver modgang som en ny mulighed for at forbedre karakter og vedholdenhed.
Acceptér vanskeligheder med værdighed. Det er meget nemt at miste linjen, når noget går galt. I stedet for at demoralisere dig selv, hold jeres ro. Især hvis problemet involverer andre mennesker, som kæreste, familie, chef og etc. Ved at ophæve sådanne forhold vil selvtillid kun aftage. Nu, hvis du gør det modsatte, behandler du dem med storhed og elegance, vil du vise dig selv evne og viljestyrke.
Lad os sige, at en kollega har vundet den kampagne, som du blev nomineret til. Vær ikke en dårlig taber, vær den første til at lykønske kollegaen. Ved at gøre det vil du være en person med respekt og værdighed. Men begræns ikke dig selv til at besejre, hold den samme gode praksis, når du sejrer, for at angre nederlag er lige så dårlig som at bage om en sejr.
Hvis det ikke er muligt af en eller anden grund at henvende sig til vinderen, så prøv så meget som muligt at bruge meget tid på at begrænse ulykken (både mentalt og offentligt). Accept skuffelse og slutte sig til andre.
2
Undgå at pege på din finger. At bebrejde andre er et kendetegn ved dem, der ikke kan tage ansvar. Når ting ikke virker, må du ikke skubbe skyld over andre. Ved at bebrejde den anden, selv hvis han er delvist ansvarlig for hvad der skete, vil han kun gøre sig ondt.
Hvem bebrejder den anden formindsker sin egen rolle, indfri sig fra behovet for at tage ansvar for fejl og forkerte valg. Optager dig automatisk til en stilling, hvor du vil føle dig beføjet til at handle med respekt og grusomhed.
Lad ikke det skyldige spil komme i hovedet. Forstå at alle mennesker gør fejl. Bestræbe dig på at lære af din.
Jo hurtigere du accepterer ansvar, jo hurtigere vil du overvinde vrede og finde dig klar til at finde en løsning eller plan B.
3
Pas på kroppen. Folk har en tendens til at forsømme sundhed og velvære, når de føler sig dårlige om sig selv, hvilket yderligere undergraver stemning og selvtillid. Pas på din krop, så du kan komme hurtigere næste gang. Glem den nuværende situation og forplig dig til at opretholde en afbalanceret kost, rig på vitaminer og næringsstoffer, træne regelmæssigt og sove 7 til 8 timer om natten.
Video: Alle stærke personer har en historie
4
Pas på hovedet. Humor og selvtillid skal kun opnås ved at spise rigtigt, aktivt leve og godnat søvn. Øvelse af afslapning strategier som meditation og progressiv muskel afslapning vil hjælpe med at rydde sindet, så det kan finde vej rundt. Gør det, der kræves for at vende tilbage til et punkt af balance og fred. Kør, lek med hunden, læs en bog, der har viljen osv.
For at øve progressiv muskelafspænding sidder du komfortabelt i en stol, med lårene parallelt med gulvet og dine hænder på dine sider. Træk vejret dybt flere gange, og ånde den forfriskende luft gennem din næse og lade den ud gennem munden. Start med at kontraktere ansigtsmusklerne i fem sekunder. Bemærk følelsen af kontraherede muskler. Slip dem og følg den nye fornemmelse. Gentag processen for hver muskel i kroppen, og husk altid at trække vejret dybt.
Af de forskellige former for meditation, der eksisterer, er medfølelse meditation bedst egnet til at komme sig fra modgang. Find en behagelig position og ånde dybt et par gange, mens du lukker øjnene. Fokus på åndedræt og begynder at lægge mærke til, om du har lidt spænding i kroppen, bekymre dig eller stress. Sig et par ord med medfølelse for dig selv, som "Jeg vil være venlig mod mig selv" og "Jeg accepterer mig selv som jeg er." Når man føler sig overvældet, eller hvis sindet begynder at vandre, fokusere igen på åndedrættet.
Video: The Rich in America: Power, Control, Wealth and the Elite Upper Class in the United States
Del 2 Lære at stå op
1
Bede om hjælp. Det kan forekomme, at den værste tid til at bede om hjælp er, når du er nervøs, skuffet eller umotiveret. Sandheden er imidlertid, at der ikke er nogen bedre tid, end når selvværd er der nede, og det ser ud som om det har en enorm sten i vejen. Gå til chefen, en ældre kollega, en mentor eller en åndelig figur. Enhver kan give råd, men prioritere dem, som kender og forstår, hvad der sker.
Præsentere og forklare problemerne, og bede personen om at være upartisk i svaret. Stil spørgsmål som: "Hvorfor tror du, at dette skete?" Eller "Hvad synes du jeg skal gøre, så det ikke sker igen?"
Lad være med at blive båret væk ved den aktuelle sårbarhedstilstand, og afvise rådene. Lyt omhyggeligt til den anden persons svar og still flere spørgsmål, spørg efter detaljer, indtil du forstår fuldt ud. Må ikke blive defensiv og ikke dømme, husk, at det kom til den person, der selv har sin vilje. Tag noter for at reflektere over, hvad der blev sagt og beslutte hvilken vej at gå senere.
2
Overhold og lær fra andre. Det er muligt at vokse meget ved at se eller læse om, hvordan andre handler, når de står over for de samme problemer, som de står overfor. Pas nøje på, hvem der er i samme situation, eller har allerede formået at komme forbi det helt. Vær opmærksom på hvordan de opfører sig, interagerer med andre og styrer tiden for modgang. Læs også biografier eller selvhjælpsbøger, der beskæftiger sig med ting, der ligner det, du går igennem.
Ved at lære andre folks erfaringer at kende, vil du være i stand til at genopbygge selvtillid, fordi du vil erkende, at alle lider i livet. Stenen, du fandt på vej, er ikke udelukkende din - en dag vil alle også snuble ind i det.
3
Skift begrebet fejl. Der er et ordsprog: "Mislykket bør være vores lærer, ikke vores graveigger. Fejl er udsættelse, ikke besejre ... ". Er du enig? Eller har du kategoriseret svigt som en pest? Bestræb dig på at omdefinere betydningen af fiasko, og snart vil du føle dig meget mere selvforsynende. Prøv nogle strategier:
Øv positiv tænkning. I stedet for at modstå modgang som fiasko, se det som en skridt til succes. Udfordre negative tanker, når de opstår. Når du f.eks. Tror, at din virksomhed aldrig vil fungere, skal du huske de små succeser, du allerede har opnået, og angribe negativitet med dem. En god positiv tanke ville være sådan noget: "Jeg har lavet en liste med nogle klienter, og mine produkter er meget gode. Det er helt op til os, lad os gå videre. "
Fjern negative ordforråd udtryk. Udfordre dig selv til at ændre måden du taler på, stop med at sige udtryk som "Jeg kan ikke", "Jeg vil ikke" og "Jeg burde ikke". Det alene er nok til at skabe mere positive vaner, når man kommunikerer.
Lad dig konstant minde om dine styrker og de tidspunkter, hvor de hjalp dig. Også, at du allerede har værktøjerne, du skal bare prøve endnu en gang.
4
Fokus på ændringerne, ikke resultaterne. En stor grund folk er frustreret er at være forberedt på resultater alene. Sæt det på hovedet, at resultaterne ikke betyder noget. Fortæl dig selv, at det eneste der betyder noget, er hvad du laver i dag og i denne uge. Husk at succes er en rejse og ikke en destination.
Et godt eksempel på skiftende fokus kan ses under et vægttab regime. Hvis det udelukkende er baseret på skalaens tal, vil mange dage være ren skuffelse. Mens du bruger andre måder at måle fremskridt på, vil du være meget mere motiveret. Se for eksempel hvordan tøjet begynder at tjene og hvor meget energi du skal gøre aktiviteter, du ikke kunne gøre før.
Video: Desolations of Jerusalem: History of the Seventh-day Adventist Church | Documentary
5
Tag beregnede risici. Retur til kamp snart efter at være skudt kan være meget distresserende. Men det er nødvendigt. Gå langsomt, genopbygge selvtillid i en lille smule. Ved at tage små beregnede risici vil du begynde at genvinde din følelse af hvad du kan, og alligevel vil du ikke risikere alt.
Analysere og overveje alle variabler, fordele og ulemper, den nuværende situation. Se hvad du kan give op. Hvis profferne er større end ulemperne, og gevinsterne er tilfredsstillende, skal du gå videre. Retur til handling af beregnet og smart måde vil være vidunderligt for den tillid.