Hvordan man skal have

Få mennesker kender den rigtige måde at nærme sig nye bekendtskabere, kolleger og familiemedlemmer på. Det kan være svært at vide, hvordan man opfører sig med mennesker, især i pinlige situationer. Følg disse etikette retningslinjer for almindelige komplimenter, kritik og sociale interaktioner, så du kan reagere korrekt.

trin

Metode 1
Svar på hilsner

Billede med titlen Svar Trin 1
1
Svar "Hej" med "Hej." Hvis en person siger "Hej" bruger hun en mere uformel form for "Hej" og du kan sige "Hej".
  • Hvis du hører "Hvad sker der? ", Dette er en slang til hilsner på portugisisk, hvilket betyder det samme som" Hej "eller" Hej ". Du kan bruge "Hej" eller "Hvordan har du det? "Som mulige svar.
  • Billede med titlen Svar trin 2
    2
    Tænk på, hvordan man besvarer spørgsmålet "Hvordan går det?"Eller" Hvordan har du det? "Dømmer efter personens interesse. Hvis personen er familie eller familie, skal han reagere med oprigtige ting som "godt", "ondt" eller "træt". Hvis personen ikke er meget tæt på dig så er det bare en hilsen, og du skal svare med "okay" eller "godt".
  • Billede med titlen Svar trin 3
    3
    Svar "Hvordan går det?"Siger" hvordan har du det? " Dette er en fælles hilsen, hvor du besvarer et spørgsmål med et andet spørgsmål.
  • Billede med titlen Svar Trin 4
    4
    Svar "God morgen" eller "God aften" ved at gentage samme sætning.
  • Billede med titlen Svar Trin 5
    5
    Svar på "Hvordan har du været?"Med et oprigtigt svar. Du vil gerne vide, hvordan tingene har ændret sig siden du sidst mødtes.
  • Billedets titel Svar Trin 6
    6
    Prøv at svare "Det har været lang tid" med "Udført. Hvordan har du været? "En anden måde at udtrykke dette indledende spørgsmål på er den mere uformelle sætning," Hvor lang tid. "
  • Billede med titlen Svar trin 7

    Video: Hvordan du laver gode Youtube videoer.

    7
    Sig, "Det er dejligt at møde dig også", når en person siger, "Det er rart at møde dig." Dette er et fælles kompliment, når folk først mødes. Ved senere møder kan en person sige "Godt at se dig igen", i hvilket tilfælde kan man sige "Godt at se dig også".
  • Billede med titlen Svar Trin 8
    8
    Svar "Og der?"Med" Intet "eller" Intet for meget. " Disse er meget uhyggelige og uformelle hilsener. De er meget relaterede til "Hej".
  • Billede med titlen Svar trin 9
    9
    Føl dig ikke ubehageligt, hvis en venlig hilsen ledsages af et håndtryk, et knus eller et kys på ansigtet. Et kys på kinden er almindeligt blandt venner i forskellige dele af verden, samt at kysse begge kinder.
    • Hvis du og den anden person ikke kommer fra samme land, er det okay ikke at hilse på samme måde. Men du bør ikke undgå gensidighed, fordi det kan virke uhøfligt.
  • Metode 2
    Besvar kritikere

    Billede med titlen Svar Trin 10
    1
    Reager ikke straks. Nogle gange er din første reaktion forsvar eller vrede - det vil dog ikke være til gavn for dig i det lange løb. Bliv rolig og tag flere dybe vejrtræk, som du tror.
  • Video: SÅDAN STARTER DU PÅ YOUTUBE! Tips & Tricks til en succesfuld youtubekanal!



    Billede med titlen Svar trin 11
    2
    Afklare kritikken, hvis personens perspektiv var svært at forstå. Det er okay at sige "Jeg er ikke sikker på, at jeg har det rigtigt. Kan du forklare dig bedre? "
  • Billede med titlen Svar trin 12
    3
    Godkend kritik i stedet for at forsvare dig med det samme. Hvis kritikken ser ud til at være gyldig, svarer du ved at acceptere og takke personen for at henlede din opmærksomhed. Din ydmyghed vil gøre dig fantastisk.
  • Billede med titlen Svar trin 13
    4
    Overvej om kilden til kritik virker uretfærdig eller ugyldig. Hvis det er nogen, der altid kritiserer eller det vil være dårligt for dig at være uenig, kan du holde dit ry ved at sige "Tak for dit bidrag" og fortsæt.
  • Billede med titlen Svar trin 14
    5
    Godkend kritikken, der gives af mere end en person, fordi det kan være noget at tage hensyn til. Igen, enig og fortsæt.
  • Billede titled Svar trin 15
    6
    Vælg dine kampe. Hvis personen forstyrrer dig eller fortæller noget, der ikke er sandt over for din overordnede eller venner, skal du respektere respektivt ved at være uenig, mens du forbliver rolig.
  • Billede med titlen Svar trin 16
    7
    Bevar dit selvværd. At blive kritiseret kan være en fidus, men dit svar kan være konstruktivt for dig i stedet for destruktivt. Tænk over det, at forbedre dig selv og komme videre er en god måde at opbygge følelsesmæssig modstandsdygtighed på.
  • Metode 3
    Kom i mærkelige eller ubehagelige situationer

    Billede med titlen Svar Trin 17
    1
    Svar "Jeg er ked af at høre dette", hvis nogen giver dig for meget personlige oplysninger. En "superdeling" om sundhedsproblemer, et forhold eller arbejde er nok kun et anbringende om sympati. Sig også: "Jeg håber ting bliver bedre snart", men føler ikke, at du skal dele personlige ting til gengæld, medmindre du vil.
  • Billede med titlen Svar trin 18
    2
    Reagere på en anspændt situation ved at afvæbne personen. Hvis du er i en kundeservice, der ikke klarer sig godt, eller du argumenterer, så prøv at sige "Jeg tror vi starter med venstre fod" og introducerer dig selv igen.
  • Billede med titlen Svar trin 19
    3
    Spørg telemarketing kontorist at få dig ud af listen. Først, så snart du modtager dette ubehagelige opkald, siger du: "Tak, men jeg er ikke interesseret." Så siger: "Jeg har modtaget flere af disse opkald og vil gerne blive fjernet fra listen."
    • Hvis personen ringer igen, skal du bede om firmaets nummer og rapportere det til "Telemarketing Call Receipt Blocking".
    • Det er okay at sige, "Jeg forstår hvad du laver, hvis du arbejder, men jeg har bedt flere gange om at blive fjernet fra listen. Jeg sender en klage. " Sig "Bye" høfligt og giv ledsageren chancen for at gøre det samme, før du hænger op.
  • Billede med titlen Svar Trin 20

    Video: Hvordan man får en pige til at kunne lide dig

    4
    Svar på en offensiv kommentar eller en racket, der ændrer emnet. Medmindre du er stærkt imod dine overbevisninger, kan åbenlyst uenige gøre en person angrebet dig mere voldsomt. I de fleste tilfælde siger "Jeg ser at du er meget følsom over for dette", og derefter ændrer emnet eller undskylder.
  • Kilder og citater

    Vis mere ... (5)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com