Hvordan man håndterer dårlige henvisninger

På et meget konkurrencedygtigt arbejdsmarked ønsker arbejdsgivere at ansætte kvalificerede personer, der har vist sig at lykkes med den mindste risiko. Dårlige henvisninger kan således medføre dårlig adfærd og føre dig til at blive diskvalificeret. Hvis du befinder dig i en situation, hvor du mindst har en dårlig reference, er det vigtigt at tage skridt til at minimere den negative effekt, det vil få på din jobsøgning.

trin

Metode 1
At være proaktiv i forventning om dårlig reference

Video: ♡FITNESS, SEX OG ALT I VIL VIDE // SNAPCHAT Q&A DEL 2 ♡

Billedbetegnelse Håndter dårlige referencer Trin 1
1
Identificer potentialet for en dårlig reference. Referencer kan gives til potentielle arbejdsgivere på to forskellige måder, og det er op til dig at identificere potentialet for en dårlig henvisning.
  • Referencer eller kontaktoplysninger, som du sender. Referencen er at sikkerhedskopiere dine kvalifikationer til jobbet. Før du spørger nogen om at være en henvisning, skal du afgøre, om den person vil sige positive ting om dig. Se tilbage på dit samarbejdsforhold hidtil. Er der nogen grund til at denne person ikke giver en god reference? Er der nogen problemer på arbejdspladsen eller personlige problemer, selvom du tror at de er blevet løst? Hvis du er i tvivl om, at denne person vil ødelægge dine chancer for at få jobbet, skal du ikke bruge det som en reference.
  • Referencer udelukkende søgt af den potentielle arbejdsgiver. Dette kan omfatte tidligere vejledere, kolleger eller tidligere HR-repræsentanter. Du har mindre kontrol over denne type henvisning, fordi du aldrig ved hvem og hvornår de vil komme i kontakt med disse personer. Hvis du nogensinde har haft problemer med en potentiel henvisningskontakt, skal du tage nedenstående foranstaltninger for at minimere risikoen for skade på din ansøgning.
  • Billedbetegnelse Håndter dårlige referencer Trin 2
    2
    Søg efter referencer. Hvis du kontakter HR eller ser på medarbejderhåndbogen, kan du forstå hver virksomheds politik for at kontrollere henvisninger. For at reducere dit ansvar kan dine nuværende eller tidligere virksomheder kun levere visse oplysninger, hvis de kontaktes af en potentiel arbejdsgiver. En potentiel dårlig reference kan ikke være et problem (medmindre det strider mod virksomhedspolitikken), hvis virksomheden kun har tilladelse til at bekræfte nogle oplysninger, som fx følgende:
    • Ansættelsesdatoer
    • titel
    • Hvis du gik i god stand
    • Din løn
  • Billedbetegnelse Håndter dårlige referencer Trin 3
    3
    Få nogen til at kigge efter dit navn for at se, hvad der er sagt om det. Du kan få en ven eller henvisnings service til at kontakte din nuværende eller tidligere arbejdsgiver for at finde ud af, hvad der er sagt om dig. Hvis der er et stort potentiale for at få en dårlig henvisning, er det bedre at gå dybere end generelle spørgsmål om titler og beskæftigelsesdatoer.
    • Spørg om din evner, færdigheder, arbejdsmoral, punktlighed og karakter (hvis de får lov til at svare eller ej) vil du vide, hvad der vil blive sagt til egentlige arbejdsgivere og giver dig mulighed for at planlægge for den dårlige reference.
  • Billedbetegnelse Håndter dårlige referencer Trin 4
    4
    Giv flere gode referencer for at fjerne potentiel kontakt med dårlig reference. Ved at give rigelig god henvisning oplysninger, kan du fjerne behovet for at kontakte en potentielt dårlig henvisning. At give information og henvisning fra en blanding af nuværende og tidligere tilsynsførende, kolleger og mentorer kan eliminere behovet for kontakt med andre.
    • Tre til fem af disse typer referencer bør være tilstrækkelige.


  • Metode 2
    Håndterer resultatet af en dårlig reference

    Video: ♡ KILLER BOOTY TRÆNING // FÅ DEN TIMEGLAS FIGUR ♡

    Billedets titel Håndter dårlige referencer Trin 5
    1
    Kontakt HR, hvis udsagnene er unøjagtige. Hvis du ved, hvilke oplysninger der blev givet under en henvisningskontrol og føler, at det er negativt og unøjagtigt, er det bedst at kontakte HR-afdelingen for det pågældende firma. Når du kontakter HR:
    • Forklar din situation - "Jeg leder efter et job, og de har valgt at kontakte dette firma til en referencekontrol."
    • Beskriv hvad du ved, blev sagt, og hvem sagde - "Min tidligere leder, John, sagde, at jeg gentagne gange var forsinket til mit skifte, og nogle gange måtte jeg forlade tidligt."
    • Fortæl din side af historien til at bevise ukorrekthed - "Jeg var nødt til at tage min mor til fysioterapi efter hun brækkede sit ben jeg introducerede interesse i at ændre mit arbejde tidsplan, fik jeg at vide, at jeg ikke kunne John i .. Han lavede derefter ordninger for mig at arbejde yderligere timer for at gøre op for tabt arbejdstid. Vi havde en forståelse for, at dette var en midlertidig situation. "
    • Hurtig at forkerte oplysninger er at have en negativ indvirkning på din jobsøgning -. "I siger, at jeg gentagne gange har forsinket mig give forkert indtryk og påvirker min søgen efter arbejde John og jeg havde en forståelse på grund af den midlertidig situation, og bør ikke være en tidligere faktor ".
    • På dette tidspunkt vil mange HR-virksomheder frygte en retssag og håndtere dette på en måde, der minimerer deres risiko. Derfor vil den dårlige reference sandsynligvis blive foretaget for at ændre din efterfølgende kontrol.
  • Billedbetegnelse Håndter dårlige referencer Trin 6
    2
    Udsæt situationen for den potentielle arbejdsgiver. Når du har gjort alt, hvad du kan for at undgå en dårlig henvisning, er det bedst at tale ærligt om situationen for den potentielle arbejdsgiver. Vælg ordene omhyggeligt, når du diskuterer årsagen til en dårlig reference og fortæl din side af historien, så du kan reducere den negative virkning.
    • For eksempel, i stedet for at sige: "Jeg blev fyret, fordi min chef hadede mig," kan du sige, "vi splittede på grund af vores forskelle." Forklar hvorfor dette ikke ville være en faktor i dit næste job, "Lige nu prøver jeg at finde et firma, der bekymrer sig om sine medarbejdere og ledere, der hjælper andre lykkes."
  • Billedbetegnelse Håndter dårlige referencer Trin 7
    3
    Giv flere gode referencer til at modvirke dårlig reference. Hvis du får en dårlig reference, er det vigtigt at undlade at overveje den potentielle arbejdsgivers mening. Du bør give 3 til 5 gode referencer, der nægter eller mindsker dårlig reference.
    • For eksempel, hvis du får en dårlig reference til punktlighed, men tre andre referencer forklarer, at du var punktlig, rejser det tvivl om, at der er et problem.
  • Billedbetegnelse Håndter dårlige referencer Trin 8
    4
    Tag hvad der er sket, og fortsæt. Følgende trin ovenfor hjælper dig med at identificere og neutralisere en dårlig reference. Desværre kan du stadig sidde fast med en dårlig reference på grund af din arbejdshistorie. På dette tidspunkt er det ikke godt at forblive med en dårlig reference.
    • Også, giv ikke op på din jobsøgning! Til sidst finder du et firma, der vil ansætte dig uanset denne henvisning.
  • Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com