1
Begynd at hænge ud med andre mennesker og gøre flere venner, så kom ikke så tæt på. At have en bred vifte af venner er alligevel alligevel.
2
Forklar at du er for travl eller har andre planer, når din ven forsøger at finde dig. Alternativt kan du overveje at sige, at du ikke vil eller at du ikke har det godt til at gå ud med ham, men finde en måde at forklare det høfligt på. Det er svært at acceptere, hvordan du føler det, men det kan være det bedste i det lange løb. Ved ikke at gøre det klart, at du virkelig ikke ønsker at danse denne person længere, kan intentionerne forvirre og følelserne gør ondt.
3
Sid ikke nær denne person, hvis du har en klasse med hende. Efter klasse spørge læreren, hvis du kan vælge et sted væk fra den pågældende person. Hvis læreren spørger årsagen, skal du blot forklare, at de ikke er enige. Voksne forstår denne slags ting, og der er ingen grund til at lyve for at føle sig som en bedre person.
4
meget skuffe sin gamle ven, hvis intet andet virker, og sige noget i retning af "Vi har intet til fælles, og jeg kan lide at gå ud med andre mennesker fra nu." Selvfølgelig, hvis du har noget til fælles, bare sige "Se, jeg kan virkelig godt lide dig-du er en god ven, men ønsker ikke at begrænse mig. Situationen er virkelig kvælende og ønsker at tilbringe tid sammen med andre mennesker."
5
Ignorer denne ven et stykke tid, indtil han ved, at du ikke rigtig vil være venner med ham.
6
Sørg for at forsyne det forsigtigt, eller det vil vende sig mod dig. Prøv at gøre alle disse ting subtilt og ikke spille i hans ansigt, der ikke vil have dit venskab mere. Vær tøvende, når han spørger dig om noget og høfligt fortæller ham, at du har andre planer. Aldrig dispensere en ven hårdt.