Sådan håndteres en ubelejlig Nora

I løbet af årene er der blevet sagt meget om svigersønner, som er vanskelige at komme sammen med - men hvad nu hvis det er svigerdatteren (eller svigersønnen) som forårsager skænderier og kampe? Hvis dit forhold til svigermor eller svigersøn er svært, og du føler, at du går gennem et minefelt hver gang du er sammen, skal du løse problemet omhyggeligt. At acceptere det faktum, at han / hun er det, dit barn valgte at gifte sig med er vigtigt, og der er ting, du kan gøre for at "roe" stemningerne og gøre tingene rigtige i dette komplicerede forhold. Har din svigersøn eller svigersøn brug for psykologisk hjælp? Nå, du kan hjælpe dem med at få en.

  • For at teksten bliver bedre forstået, antager man, at den pågældende er en svigerdatter af vanskelig sameksistens.

trin

Billede betegnet Deal med en vanskelig datter i lov Trin 1
1
Respekter valget af dit barn. Dit barn elsker denne kvinde, det betyder ikke noget, om du ikke forstår hvad han ser i hende. Husk den gamle sang "Når en mand elsker en kvinde ... hvis hun er ond, kan han ikke se det, hun gør ikke noget forkert, han kan vende sig væk fra sin bedste ven, hvis han behandler hende dårligt."Det er meget sandt - så i forhold til hende, uanset hvad hendes følelser er, bør du aldrig sige noget negativt om hende til dit barn.
  • Video: The Great Gildersleeve: Gildy the Athlete / Dinner with Peavey / Gildy Raises Christmas Money

    Billede betegnet Deal med en vanskelig datter i lov Trin 2
    2
    Vær hjertelig hele tiden. Hun kan være kedelig, helt clueless. Det kan være vulgært og tykt. Hun kan være en af ​​dem, der kalder en masse skønhed, mens hendes familie er en af ​​dem, der er hele søndag i kirken. Hun kan også være uhøflig, grusom eller en narcissistisk manipulator, som ikke har noget imod at pålægge sig andre, så længe hun har hvad hun vil have. Der er intet du kan gøre ved det. Bare vær høflig, som du ville med en fremmed.
    • Den eneste rigtige undtagelse herfra er, om der er børn (du har f.eks. Børnebørn) i nærheden, og hun taler en masse skændsel - så du skal sige "Ups, lad os håndtere sprog, vi har børn her. De vil få problemer, hvis jeg ser dem tale, og jeg vil ikke have, at de skal lære det her. Tak ". Ligegyldigt hvor skræmmende hun er, være rolig, har ro og være høflig.
  • Billede med overskriften Deal med en vanskelig datter i lov Trin 3
    3
    Indstil grænser. Måske støtter du bare denne union for at holde kontakten med dit barn. Dette er dit valg. Så simpelthen pålægge dine forhold, så de er klare fra starten.
    • Hvis din svigermor gør falske eller uhyggelige kommentarer til et andet familiemedlem (måske sin anden svigerdatter), siger: "Nå, hun har måske ikke den bedste følelse af mode, men hun er en af ​​de bedste mennesker, jeg kender, . "Det gør dig opmærksom på en kompromisløs og ukritisk måde, at du ikke er interesseret i at høre, hvad hun har at sige om den pågældende person.
    • Hvis hun opdager sig uden for din advarsel ved huset, skal du ikke lyve, men stå ved døren med undskyld, men fast "Undskyld, Maria - og tænk på noget, du skal gøre - jeg var ved at forlade for at behandle nogle ting, så jeg er nødt til at forlade straks. Og du ved, det ville være bedst, hvis du havde ringet frem, så jeg ikke var i brusebadet eller gjorde noget andet. "Så vend ryggen og gå tilbage inde. Hvis hun siger, at hun vil tage med dig, skal du fortælle hende, at du har taget dig tid til at blive hos en ven. Fortæl hende, at du bruger lidt tid sammen med denne ven, og at du ikke vil have hende til at tage nogen i sidste øjeblik, og at du vil respektere det denne gang "... men hvis du fortæller mig på forhånd at du kommer, kan jeg Planlæg igen med min ven, eller spørg, om hun ikke har noget imod dig med at blive medlem - det vil være godt på denne måde næste gang! "
    • Vær positiv.
  • Video: Our Miss Brooks: Convict / The Moving Van / The Butcher / Former Student Visits

    Billede betegnet Deal med en vanskelig datter i lov Trin 4
    4
    Husk at hun kan være mor til dine børnebørn. Hun vil have kontrol over de børn, hun har med sin mand. Den bedste måde at holde kontakten med dem er at have et venligt og venligt forhold - bide tungen, hvis du har brug for at opretholde et sundt forhold. Du må ikke kritisere den måde, din svigerinde rejser dine børn på. Vær ikke vred hvis hun ændrer planer i sidste øjeblik og slipper dig, når hun planlægger at tilbringe weekenden med sine børnebørn. Sådan styrer man situationen og andre forhold - det bedste du kan gøre er at forstå, at hun har det endelige ord om, hvad der sker med hendes børn. Og gør ikke fejl, at du har mange rettigheder: Retfærdighed har ikke tendens til at stå på siden af ​​bedsteforældre, medmindre moderen eller far er erklæret uarbejdsdygtig eller arresteret for en forbrydelse. Bare prøv at holde så venligt som muligt dit forhold med hende, uanset hvor blodig din tunge får.


  • Billede betegnet Deal med en vanskelig datter i lov Trin 5
    5
    Tal med din søn. Pas på dog. Foredrag ikke om, hvor ubelejligt din svigerinde er. Prøv i stedet en diplomatisk og kritikfri tilgang. Vis problemet, og giv derefter en løsning af din smag:
    • Eksempel 1: Din svigerdatter skulle have forladt sine børnebørn til at sove i hendes hus på fredag, men hun kom ikke op med dem. Du venter i en halvanden time, før du ringer din søn, bekymret og trist, for at finde ud af, at de har ændret planer og annulleret besøget. Klogt, du venter på en dag, og ring dit barn igen for at diskutere en mere hensigtsmæssig måde at løse et sådant problem på.
      • Du: "John, du bad os om at tage vare på børnene i weekenden. Din kone skulle have forladt børnene om fem på fredag ​​og kommer til at hente dem søndag eftermiddag. I stedet ses hun ikke på fredag, og da hun blev 18:30 og de ikke kom op, var jeg bekymret. Jeg måtte ringe til dig for at finde ud af, at planerne var forandret - og du to havde kendt det siden tirsdag. "
      • John (hans søn) svarer: Mor, jeg er ked af det. Jeg troede, at hun skulle ringe, og hun troede, at den, der ringede, var mig, og jeg endte med at fare vild i dette rod - vi er så optaget, og da planerne ændrede sig, var det lidt i sidste øjeblik, så jeg er ked af det.
      • Du: Jeg forstår, at denne gang var der forvirring, men det er sket før, og sandheden er, at din kone aldrig advarer når planer ændrer sig - hvad der ender med at ske, er at jeg skal ringe du at vide, hvad der skete. Det er mangel på overvejelse, og du ved det. Din far og jeg har vores liv, og vi er også optaget. Vi gjorde ikke noget vi skulle gøre i weekenden, så børnene kunne komme og blive, og deres far nægtede en invitation til at fiske med venner. I fremtiden vil jeg gerne have dig til at ringe mindst en dag tidligt, når planerne ændrer sig - men jeg vil helt sikkert have dig til at passe på alt, i stedet for at have tillid til din kone vil ringe. Jeg vil ikke være den onde svigermor, der har problemer med sin kone. Men jeg vil heller ikke være udeladt, hvad enten det er tilsigtet eller ej - det får mig til at føle mig fjollet. Så vi kan være enige om, at i fremtiden, hvis planerne ændrer sig og du ikke vil gøre aftalen, du Hvad skal du kalde ham, ikke din kone?
    • Eksempel 2: Du har det modsatte problem - dit barns kone fremstår og ønsker at forlade børnene med dig hele tiden, så du går tom for dig selv og behandler hende som en barnepige - at tage vare på sine børn, når du vil .
      • Du: Maria, jeg er ked af det - denne gang kan jeg ikke blive hos børnene
      • Maria: Åh, jeg ved, at jeg kom ud af ingenting, men tak venligst - jeg har en aftale ... (mens hun skubber børnene gennem døren)
      • Du: (stående fast i døren) Skat, jeg beklager, denne gang vil det ikke. Jeg vil meget gerne, men jeg har virkelig brug for dig til at lade mig vide først. Jeg har planer om, at jeg ikke kan annullere, og jeg kan ikke holde børnene nu.
      • Gør det ikke svag at "holde freden". Det vil ikke fungere. Hun vil fortsætte med at gøre dette, og du vil fortsætte med at koge med vrede - og til sidst kan du eksplodere og sige noget uheldigt, der vil forårsage en stor kamp i familien. I stedet lægge dine grænser forsigtigt, men fast. Senere ring dit barn:
      • Du: Jeg tror Maria sagde, at jeg var kedelig i dag, og at jeg ikke kunne passe børnene.
      • John: ja (Han forstår sikkert og er ikke vred på dig, men han er træt af at se sin kone fylde det og ved ikke hvordan man kan slippe af med det.)
      • Du: Jeg føler mig dårligt om dette, men skat, jeg har også et liv, og for et stykke tid mener Maria, at hun kan bringe børnene, når hun vil gå ud med venner for at shoppe eller andet. Jeg kan ikke lide at tro, at jeg til enhver tid er tilgængelig. Jeg vil ikke forårsage en krig, og jeg vil ikke skade dig - jeg elsker børn, og jeg vil altid bruge tid sammen med dem, men jeg har brug for dig til at lade dem vide først. Jeg ville have dig til at forstå, at det ikke er let at tage vare på børn. Så meget som jeg elsker dem, bliver jeg gammel. Jeg skabte min børn, og jeg tror jeg fortjener i det mindste at blive spurgt, om jeg kan passe børnene i stedet for at have dem spillet her hjemme. Kan du tale med hende, tak? Jeg tror, ​​at hun vil klare det bedre, hvis du snakker - men i fremtiden vil jeg virkelig gerne have hende at ringe til mig. Selvom det er et par timer i forvejen, medmindre jeg har mulighed for at sige ja eller nej, får jeg mig til at føle mig bedre.
      • Igen, uanset hvor urimeligt eller ubelejligt Maria måtte have været, er det bedst, at du bare handler alene med deres følelser snarere end at kritisere det. John vil helt sikkert forstå, og hvis du får ham til at tale med sin kone i stedet for at lade dig snakke, vil tingene få en bedre ende mellem dig. Men hvis John forsøger og ikke overbeviser sin kone om, at hun er den slags person, der har ret til at gøre alt, hvad hun vil, uanset hvordan ubelejligt det kan være for andre mennesker, er det op til dig at pålægge dine grænser og ikke trække sig tilbage. Et tip: Pas på børn, medmindre du fortæller dem dagen før - men sørg for, at både John og Mary er opmærksomme på det. Sig, at du har dit liv, og at hvis du bliver fortalt en dag i forvejen, kan du være tilgængelig til at tage vare på børnene, men hvis det ikke er under disse omstændigheder, så er det ikke. Med andre ord, hvis hun opfordrer dig til at tage vare på børnene om en time, siger du blot, at du har noget andet at gøre. Hvis du står fast og ikke lad hende gøre som hun kan lide, men siger at du allerede er optaget, vil hun se, at hun ikke kan gøre, hvad hun vil.
  • Billede betegnet Deal med en vanskelig datter i lov Trin 6
    6
    Accepter virkeligheden af ​​situationen. Hvis dit barn har børn med denne kvinde, uanset hvad du synes om hende, har børn brug for deres mor. At forsøge at oprette en barriere mellem dem og moderen vil kun oprette en barriere mellem dig og dit barn - og hans børn. I stedet kan du acceptere dette: hun kan ikke være den svigerdatter, du altid har drømt om, men det er svigerinden, som du har. Prøv at vælge det forhold, du måtte have med hende, så du kan fortsætte med at holde kontakten med dit barn og børnebørn.
  • Billede betegnet Deal med en vanskelig datter i lov Trin 7
    7
    Vær cool, hvis alt andet fejler. Hvis du ved, hun er forgæves, ros hende. Hvis du ved, at hun er sladder, skal du få et andet sted at være for ikke at blive involveret i det der siges. Hvis hun ofte kalder forbandelser, og det fornærmer dig, skal du aldrig kalde hendes opmærksomhed, når du er i hendes hus - men du kan få sin tone ned, når du er i din. Hvis hun kritiserer din mad for meget, er din stil med dekoration, dit tøj, bare aflastet. Lyt høfligt og forsigtigt med hvad hun har at sige, og gør så nøjagtigt som du finder det passende. Hvis hun er sådan her som vanskeligt, disse holdninger er de bedste handlinger at tage. Hvis det er farligt - og det er en anden historie (for eksempel årsagen til, at hun er så vanskelig, fordi hun er alkoholiker, stofmisbrugere osv. ..), skal du kontakte de relevante myndigheder for at håndtere denne type af problem.
  • Billede med overskriften Deal med en vanskelig datter i lov Trin 8
    8
    Følg tidevandet. Lær at trække sig tilbage. Der er ingen grund til at klage over det til dit barn hele tiden. Hvis du allerede har udtrykt dine følelser, har du gjort dit punkt klart, og du har bedt dit barn om at gribe ind, med eller uden positive resultater, så følg bare tidevandet. Alt du kan gøre, er ikke at lade hende misbruge dig hele tiden ved at forvente dig at babysit og osv. ... og hvis hun er en ulempe, der gør kommentarer betyder eller snigende, bare ignorere. og nogensinde Sig noget kritisk eller ondt af hende til sine børnebørn. Hun er den mor af dem, og uanset hvor meget du ville have, at det ikke var det, moderen nogensinde slår bedstemor, i hvert fald indtil børnene når modenhed og kan se den narcissistiske og troublemaker mor, de har. Prøv bare at komme sammen med hende for børns skyld, så du er en stabiliserende indflydelse og kan dyrke medfølelse i deres liv og forhåbentlig fortryde det onde, din svigerinde gør for dem.
  • tips

    • Bare at indse, at du ikke kan ændre det - men ændre din holdning som reaktion på det - kan være meget befriende.
    • Accepter at nogle mennesker er som hverken vand eller olie - de blander bare ikke. Man kan være et koldt hjerte, og det andet kan ikke, og omvendt. Det kan være, at deres personligheder ikke forstår hinanden. Alle kan ikke lide nogen. Hvis du i det mindste kan acceptere at hun ikke vil være din yndlings person og forsøge at nyde de få øjeblikke, når du kan leve i fred, vil du kunne klare det hele bedre.
    • Prøv ikke at rabat alt på dit barn.
    • Afvise at blive vred, når hun gør nogle ubehagelige kommentarer. Husk, at hvad hun siger har meget mere at gøre med hendes personlighed end hos dig.
    • Vis respekt, selv når den ikke viser.
    • En positiv holdning og god vilje til at gøre det bedste uanset situationen med denne kvinde hjælper dig undervejs.
    • Forsøg at forstå, at hun måske kan være genert, har problemer med at stole på mennesker, eller er ivrig efter at forsøge at få hendes mands familie til at acceptere hende, og dermed slutter hun med overtrædelser. At tænke på dette kan bare være en palliativ, men med tiden kan hun føle sig mere velkommen i familien. Hvis du har været modtagelig, men er blevet afstødt, fortsæt med at udvide din hånd for at byde hende velkommen til familien, indtil hun indser, at hun er velkommen.

    advarsler

    • Eventuelle stødende bemærkninger du laver om hende vil ikke behage dit barn - så vær meget stille om det du taler om.
    • Med din svigerinde vil frustration være tilbagevendende. Hvis du kan slette det fra din hukommelse hver gang du ser det - med andre ord, ryd op alt, hvad det allerede har gjort, og start fra bunden - så vil du ikke længere holde vred eller vred i dit hjerte.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com