Sådan kommer du ud af klædeskabet Hvis dine forældre er ekstremt religiøse

Du har lige indset, at du er inden for LGBT (Lesbisk, Gay, Bisexual, Transgender) spektret, men du ved ikke, om du skal fortælle dine forældre, da de sandsynligvis ville afvise din egenskab? At opdage seksuel orientering er en kompliceret, skræmmende og forvirrende proces. Og det bliver kun værre, hvis dine forældre er ekstremt religiøse. Det kan være meget svært at overvinde deres reaktion. Det bliver ikke let, men hvis du føler det er det rigtige, skal du komme ud af skabet. Her er nogle tips til at hjælpe dig med at bevare din identitet og samtidig respektere den religiøse opfattelse af familien.

trin

Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
1
Pas på. Dette trin skal understreges stærkt. Tænk på en række mulige reaktioner og afgøre, hvad der er mest sandsynligt at ske. Forlad ikke skabet, hvis du er sikker på, at dine forældre vil køre dig ud af huset, især hvis du ikke har andre steder at gå.
  • Hvis du har nok penge til at støtte dig selv i et stykke tid eller et andet sted at bo, ændrer tingene form.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    2
    Tænk på, om det er bedst at fortælle mor eller far først. Hvis du mødes bedre med din mor, fortæl det hende. Kom tæt på hende og sig blot, at du vil tale privat om noget vigtigt.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=

    Video: Voxmeterpanelet

    3
    Sæt til side tid uden forstyrrelser at tale. Dette emne er sart, så det er bedre at have privatliv. Forlad ikke skabet til jul, for eksempel foran hele familien. Dine forældre har brug for tid til at absorbere nyhederne uden publikum.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    4
    Rolle ned før samtalen. For dette, tag et dybt indånding eller sig en bøn. Det vigtige er at være fokuseret og vide, hvad man skal gøre, hvis tingene går ud af hånden.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    5
    Fortæl dem snart. At blive forbandet vil kun gøre dem bange. Du skal blot sige, "Mor, jeg elsker dig, og jeg ville sige, at jeg er biseksuel" eller "Far, jeg er en lesbisk." Din del af samtalen vil være færdig, så nu skal du kun observere reaktionen af dem.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=

    Video: Voxmeter Interviewafdeling

    6
    Se reaktionen. Det kan variere fra fuldstændig accept til at blive evicted fra hjemmet, men normalt når det ikke. Hvis de accepterer, er problemet løst. Hvis ikke, vær ikke bange for at forlade huset. Hertil kommer, gør dette kun, hvis der ikke er nogen anden måde.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    7


    Vær forberedt på vrede udbrud. Da deres forældre er meget hengivne til religiøse overbevisninger, vil de næppe smile og sige: "Dette er vidunderligt." Du skal nok tage fat på nogle følelser, så gør dig klar. Dette vil hjælpe dig med at blive rolig.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    8
    Husk, for dig var dette Mission Day One. Du har haft måneder, måske endda år, for at genkende, behandle og håndtere din seksuelle orientering. Han havde epiphanies, lavede opdagelser, justerede sit selvbillede, forenet liv og tro ... Måske har hans forældre brug for samme tid (endnu mere, for de er meget hengivne). Ikke at du ikke er det. Men du er allerede på den anden side af væggen. Dine forældre vil have svært ved at forstå og acceptere disse nyheder. Forvent ikke, at ting skal løses på en dag.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    9
    De vil nok citere vers fra Bibelen. Vær forberedt. At sige "Jeg er ligeglad med det" eller "Jeg ved" vil ikke være nok. De vil læne sig på religion, så du skal også svare på det. Forskning og lær hvad de kan tale om ikke at blive fanget væk. Det sidste du har brug for er at give indtryk af, at dette er impulsivt. De er nødt til at indse, at du har tænkt hårdt og endda betragtet de religiøse indvendinger.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    10
    Forsvag ikke, men vær høflig. Dine forældre vil sandsynligvis forsøge at chokere dig, så du kan gå tilbage. Sandheden er, at de er chokerede og nervøse, så projekt det på dig. Det er bedst at holde fast i din beslutning. I stedet for blot at modsige dem eller lade tingene komme uden kontrol, skal du være rolig for at hjælpe dem med at roe sig også. "Mor, far ... Jeg ved, du er ked af det, jeg har været forvirret i lang tid, men nu ved jeg hvem jeg er." Jeg overvejede alt, hvad du snakker om. Virkelig. Jeg tænkte meget, men ingen af ​​det gjorde mig være lige. " Forstå deres bekymring, men lad dem ikke se det som en "fase" eller tror, ​​at der er en mand eller en kvinde, der er ansvarlig for at fortryde dig. Sørg for, at de forstår, at du er voksen fuldt ud klar over, hvem du er og hvad du gør.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    11
    Hvis samtalen begynder at blive en kamp, ​​skal du komme væk fra den og komme tilbage senere. Lad ikke samtalen komme ud af kontrol, bare sig: "Guys, jeg har set, at vi ikke skal lave en aftale i dag." Okay, jeg tog heller ikke den sandhed fra dag til nat. Senere kan du bestemme, jeg elsker dig, men jeg vil lade dig behandle alt dette.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    12
    Forhandle. Så snart dine forældre forstår situationen, tal for at se, hvad de godkender eller ej. På denne måde vil du kunne fortsætte med at bo hjemme, og de vil lade dig være uafhængig med hensyn til relationer.
  • Billedrettede Kom ud til religiøse, religiøse forældre, når du` class=
    13
    Vær forberedt på at afstand dig selv, i det mindste et stykke tid. Nogle forældre vil acceptere nyhederne bedre end andre. Hvis du ikke er så heldig, skal du holde dig væk et stykke tid. Dette kan være smertefuldt på det tidspunkt, men så vil du se, hvordan tingene vil blive bedre. Selvfølgelig er der altid risikoen for at du skal forblive væk for evigt. Nogle forældre accepterer aldrig deres homoseksuelle børn. Men livet er dit. Du kan endda forsøge at behage andre, men ingen er nogensinde tilfredse, endsige dig. Mange børn af meget religiøse forældre skal komme væk fra dem, selvom det gør ondt. Men de fleste finder ud af, at de omvendt omvender sig og finder en måde at forene den tro, de tror på at have en homoseksuel søn. Bed om, at denne dag kommer og giv tid til tid. I mellemtiden vær sandt for dig selv og husk at livet er et. At leve godt er dit ansvar.
  • tips

    • Hvis du er i et forhold, er det bedst at udelade disse oplysninger for nu. Nogle forældre kan bebrejde personen for at være "blevet homoseksuelle". Lad dem acceptere din seksualitet, før du fortæller om forholdet.
    • Pas på ikke at give spor til din seksuelle orientering i skole eller på arbejde. At blive tvunget ud af skabet er meget værre end at gøre det frivilligt.
    • Hvis du tror det vil hjælpe, skal du tale med en betroet ven.
    • Hvis dine forældre siger homoseksualitet er en synd, svarer, at hader også er en synd.
    • Vær ikke bange for at tale med en potentiel kæreste om din situation. Men sørg for, at de ikke er i fare.
    • Foretrækker at synde for meget medfølelse. Selvom dine forældre kan acceptere eller tolerere det faktum, at du er homoseksuel, kan de ikke have det godt at se dig og din partner offentligt vise kærlighed. Vær diskret og har medfølelse. Selvfølgelig behøver du ikke at lade ud som om personen er "bare en ven", men du behøver ikke at sidde på sit skød eller kysse hende for meget. Sikkert du kan holde på i et par timer.
    • Find en allieret i familien. Nogle familiemedlemmer kan være homoseksuelle eller har allerede mistænkt hvem du er. Måske har du en nevø eller en kusine, der ikke er ligeglad med din seksuelle orientering. Bed om den persons hjælp. Hun kan være forældrenes venners skulder og forsvare hende subtilt. Måske er det lettere for dem at lytte til en anden end dig. Vær ikke bange for at bede om hjælp.
    • Din forældres reaktion kan være uforudsigelig. De kan blive vred eller endda genoverveje deres meninger om homoseksuelle.
    • Mange kristne ser fejlagtigt homoseksualitet som en synd, men Bibelen nævner det aldrig.
    • Hvis din kirke ikke accepterer homoseksuelle, skal du ikke give op på den tro. Der er flere tilgængelige numre.
    • Find en sympatisk kirke. Folkene der vil være i stand til at hjælpe dig, selvom du ikke går regelmæssigt på servicen.
    • Hvis dette ikke er muligt, hvor du bor, skal du kigge efter supportgrupper online.

    advarsler

    • Husk at du ikke er Tak at komme ud af skabet. Hvis du tror dine forældre vil reagere dårligt, kan det være en god ide at vente, indtil du er 18 og få et job.
    • Nogle religiøse overbevisninger kan ikke ændres. Dine forældre kan være en del af det mindretal, der vælger at se tingene i sort og hvidt, uden plads til noget andet. I så fald kan de endda stoppe med at tale med dig i lang tid (måske for evigt). Dette vil være trist, men du skal acceptere og respektere deres beslutning.
    • Hvis du bor i et konservativt samfund eller føler fare, når du forlader skabet, skal du udsætte denne samtale.
    • Hvis dine forældre har en historie med vold, fortæl dem ikke ingen omstændigheder.
      • Hvis de spørger, vær ærlig og fortæl sandheden, men forlad huset så hurtigt som muligt.
    • Nogle terapeuter hævder at kunne ændre folks seksuelle orientering. Vær ikke bange for at nævne, at de fleste moderne psykologer mener, at dette er farlig for individets mentale sundhed.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com