Country musik er meget enkel. Alt du skal gøre er at skrive om dine følelser. Hvis du er glad, trist, sur, nervøs eller endda bange, skriv om det, men giv en melodi. Du vil have landemusik.
Næsten al landmusik er skrevet på en "krok", en sætning, der gentages flere gange under musik og kan gemmes let som i sangen "Venner i lave steder". Krogen vises i starten af sangen, normalt i koret og gentages flere gange. Kroge består af meget almindelige udtryk, som i "Venner i lave steder", eller de kan være modstridende som i "Dette liv er mig". Når du hører en fælles sætning, drej den for at se, om du kan få en interessant krog. Tim McGraws "Det er en forretning, der gør glæde for dig" er et nyt eksempel på dette.
2
Video: Vi sangen
Lyt omhyggeligt til sangene og bemærk strukturen. Udskriv kopier af bogstaverne eller kopier dem for at gøre dig fortrolig med deres strukturer. Du vil begynde at se mønstrene og lære at anvende dem i dine kompositioner.
3
Start med enkle akkordprogressioner og skriv teksterne baseret på dem. Hvis du ikke spiller nogen instrumenter og ikke har musikalsk træning, skal du finde en person, der har og samarbejder med dig. Ord der ser godt ud på papir passer ikke altid godt ind i en musikalsk struktur, og ord skal forblive i sangens tone for at tekstene skal kunne fungere.
4
De fleste landesange følger enkle strukturer. Vær ikke bange for at bruge usædvanlige strukturer - nogle af de bedste landmusik bryder reglerne, men husk at enkelhed er stemplet og styrken af countrymusikken. De fleste sange følger den standard vers-vers-chorus-vers-transition-refrain eller noget lignende, men vær ikke slave til den konventionelle, hvis du tror at du ejer noget, der er lidt ud over det sædvanlige, der kan fungere. Hank Williamss fantastiske sang "Cold, Cold Heart" ignorerer den konventionelle af at have et kor og har fire vers i stedet for tre. Sangen "Crazy" af Willie Nelson er ret atypisk hvad angår harmonisk struktur.
5
Gode sange fortæller historier, så tænk på hvordan historien skrider frem i din musik. Selvom det er en "del af livet" -historie, bør den danne en historie, der beskriver, hvad fortælleren føler.
6
Det er svært at undgå de almindelige klichéer i countrymusik, men gør dit bedste for at finde nye måder at sige, hvad sangene normalt betyder - smerten ved et knust hjerte, spændingen ved en ny kærlighed, fortrydelse om spild af liv, en fests glæde og så videre.
Video: Denne fredelige musik til dyb søvn bringer dig ind i himlen på bare 3 sekunder
7
Brug stærke sprog og konkrete billeder. Gør hvert ord lyst stærkt. Mange sange har mindre end hundrede ord, så de skal have en masse mening.
8
Husk at god skrivning udtrykker alle slags handlinger. Livlige billeder får altid fra sentimentale sætninger. "Min lastbil er kæmmet, min chef fyrede mig i dag, min kone forlod mig til min bedste ven" - alt dette skaber billeder i lytterens hoved. Brevet er dit, men det billede der er tilbage, er det, der gør det mindeværdigt. "Jeg elsker dig, jeg har brug for dig, jeg vil have dig" - det hjælper ikke fantasien meget.
9
Skriv om oplevelser, men ikke kun din. Andre mennesker har også oplevelser, der giver god landemusik. Lær empatiens kunst ved at sætte dig selv i andres situation og spekulere på, hvad hun måske har følt, da hun havde et barn, mistede sin mand eller kone, eller afslutte et forhold.
10
Skriv ned alle de ting der dukker op i dit sind, der kan bruges i en sang eller i det mindste for at starte en. Nye artikler, film, bøger, alting kan være inspirerende. Historien om en ven om, hvordan en storm gjorde ham hjemlig, inspirerede mig til at skrive en sang. Hold papir og penn i hånden for at skrive ideer. Har et system til at organisere sange og ideer i henhold til den omtrentlige fase af færdiggørelsen. Jeg giver dem en titel, noget jeg kan ændre, når det udvikler sig. Så jeg holder dem, der er færdige som "Fem" og de andre i faldende rækkefølge. De med titlen "One" vil have en linje eller to og "Fire" er sange, der har brug for lidt mere til at afslutte.
Nødvendige materialer
En lille færdighed til at spille et instrument, grundlæggende viden om musikalsk teori eller nogen der arbejder med dig.
Papir, kuglepenne og blyanter til at tage med dig hele tiden for at skrive ned ideer til sange.
En rhyming ordbog til at hjælpe dig, hvis du sidder fast.
Et system til dokumentation af ideer til sange og uddrag.
Det er ikke nødvendigt, men det hjælper, hvis du har en optager til musikalske ideer.