Sådan bruges et komma i en engelsk sætning

Siden begyndelsen af ​​tid, folk skabe nye måder at kommunikere lettere og mere effektivt. Så når det talte ord begyndte at blive brugt som symboler i materialer, opstod spørgsmålet, hvor en pause bør ske i en sætning. I den kristne kirke, St. Augustine påvirket mange til at bruge tegnsætning, så Guds tekster ikke blev læst forkert. Således blev udbredelsen af ​​det punkt, og begyndte hypoxiske blå ansigter læsere lettet ingen læse en sætning i sin sammenhæng forkert.

trin

Brug komma i en engelsk sætning

Video: Fire nemme kommaregler

Billedbetegnelse Brug komma i en sammensat sætning Trin 1
1
Lær, hvad kommaet bruges til. Det forbinder to uafhængige bestemmelser under anvendelse af en koordinerende forbindelse (uafhængig bestemmelse (koordinerende sammenholdt) bønner uafhængige).
  • Jeg gik til Californien (jeg gik til Californien) + Jeg vil gerne gå til Florida (jeg vil gerne gå til Florida) =
    • Jeg gik til Californien, MEN Jeg vil gerne hen til Florida.
  • Billedbetegnelse Brug komma i en sammensat sætning Trin 2

    Video: At The Airport - 10 Short Conversations | English Speaking Practice | ESL

    2


    Lær, hvornår du skal bruge den. I en sammensat sætning er de koordinerende konjunktioner (feller, dennd, neller, but, denr, yet, sdet - "til / for", "og", "eller", "endnu", "eller", "endnu" og "så", henholdsvis) bønner forbinde, der ellers ville miste leddene.
    • John gik til indkøbscenteret. Mary fulgte ham for at se, hvad han var inde til.
      • John gik til indkøbscenteret, SO Maria fulgte ham for at se, hvad han var inde til.
  • Video: Komma

    Billedbetegnelse Brug komma i en sammensat sætning Trin 3
    3
    Men når der ikke er noget emne i anden del af sætningen, skal kommaen ikke bruges.
    • Eksempel: Vi gik i indkøb, men kunne ikke finde hvad vi var efter. (Vi gik i indkøb, men vi fandt ikke det, vi ledte efter.)
  • tips

    • En nyttig måde at huske koordinerende conjunctions på er at bruge ordet fanboys, som er en mnemonic af de første bogstaver i hver af sammenføjningerne.
    • Husk, at kommaet kommer før koordineringen, gør det ikke senere.

      Fx: Vi gik til Maine for sommeren, er mine forældre ønskede at besøge vores slægtninge der. (Vi gik til Maine om sommeren fordi mine forældre ønskede at besøge vores slægtninge der.)
      • ikke: Vi gik til Maine til sommeren til, mine forældre ønskede at besøge vores slægtninge der.

        eller

        Vi gik til Maine for sommeren for mine forældre, ønskede at besøge vores slægtninge der.

    advarsler

    • Gør det ikke brug for meget komma.
    • Der er mange andre grafiske tegn, som semikolon, tyktarm, bindestreg osv. Et komma er måske ikke altid det rigtige valg for dig.
    • Når du er i tvivl, gør det ikke brug kommaet! Oversvømmelse af sætningen med dette tegn viser tydeligt, at du ikke ved, hvordan du bruger det.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com