1
Kend din "fjende". Identificer de største kilder til dine distraktioner online. Nogle af de mest almindelige distraktioner, som internettet tilbyder, og som ikke er alle, er:
- sociale netværkssider som Facebook og Twitter
- fora
- instant messaging-programmer som Skype og lignende
- nyhedswebsteder
- økonomi websteder
- online spil som Farmville, CityVille osv.
- interaktive websteder som Wikipedia og blogs
2
Sluk meddelelser om dine distraktioner. Nogle gange, som holder dig tilbage til et websted, der distraherer dig, er meddelelserne (såsom en mobiltelefon lyd, et computersignal, en popup osv.), Der afbryder alt, hvad du fokuserer på. Heldigvis kan det i de fleste tilfælde være deaktiveret. På Facebook skal du f.eks. Klikke på "Indstillinger" i øverste højre hjørne og vælge "Kontoindstillinger" og derefter "Notifikationer" for at deaktivere e-mail-underretninger.
3
Indstil klare mål for, hvad du vil opnå online, og hvorfor du bruger internettet. Det er lettere at distrahere dig selv, når dine mål er vage. I stedet for at tænke "Jeg skal svare på e-mails", skriv et mål på denne måde: "Jeg svarer på 20 e-mails, og så skal jeg gøre X."
4
Brug distraktioner som en belønning. Når du har en klar opgave foran dig, som defineret i det foregående trin, skal du gøre en regel om, at du ikke vil efterleve distraktioner, indtil opgaven er færdig. Opsæt opgaver for dig selv, der varer kun 1-2 timer. Når opgaven er færdig, giv dig selv som belønning et besøg på et af distraktionsstederne. Fordi det er nemt at miste tid, når du er distraheret, skal du tænde en timer, så denne belønning bliver ikke til en øvelse, der suger på dig hele tiden. For eksempel, giv dig selv 10 minutter til at læse dine yndlingsnyheder. Efter 10 minutter skal du afbryde forbindelsen og fortsætte til næste opgave.
5
Sæt distraktionerne ud af din rækkevidde, hvis det er nødvendigt. Hvis du ikke disciplinere dig selv i stand til at begrænse den tid, der bruges på distraktioner på internettet, er du nødt til at sætte dem uden for rækkevidde. Der er flere browserværktøjer, der kan forhindre dig i at besøge bestemte websteder, men prøv at udøve din egen viljestyrke, før du kommer til det punkt!