Hvordan man skriver en god beskrivende historie

Skrivning er en meget populær kunstform. Skriftligt kan enhver udtrykke sig gennem forskellige lidenskaber, følelser og udtryk. At være beskrivende er et vigtigt træk for enhver forfatter, men hvordan man skriver beskrivende? Lad os se på trin 1 for at komme i gang.

trin

Del 1
Kom i gang

Billede titel Skriv en god, beskrivende historie Trin 1

Video: How to make a pompom

1
Sørg for en god introduktion. Dette er hvad der vil trække læseren ind i historien. For eksempel: "Jeg stod der, i bjerget fæstning, venter og ser. Hun vidste ikke, hvad hun havde forventet, men hun var sikker på, at hun skulle være der. Det er som om alt allerede er fast besluttet på at ske. "
  • Billede titel Skriv en god, beskrivende historie Trin 2
    2
    Brug beskrivende sprog! Adjektiver er smukke eksempler på beskrivende ord, såsom rød, blød, klæbrig, storslået, forfærdelig, skællende, blandt andre. Med dette kan læseren få en klar ide om, hvad der sker i historien. For eksempel: "Den røde og glatte slange slithered mellem de to tykke buske og fyldt med grønne blade."
  • Billede titel Skriv en god, beskrivende historie Trin 3
    3
    Lav din konklusion. En spændende afslutning. Brug IKKE bare den traditionelle "End", det ville være meget kedeligt! Afslut uventet, noget som ingen nogensinde havde brugt før. For eksempel: "Da jeg indså, at min rejse var forbi, vendte jeg mig til himlen så blåt det syntes at være dækket af en klud. Skyerne var svarte som aften. Selvom jeg vandt, indså jeg ikke mit sidste ønske, som var at finde min mor lang fortabt. "
  • Del 2
    Brug af det beskrivende sprog



    Billede titel Skriv en god, beskrivende historie Trin 4
    1
    Begynd din historie på en måde, der involverer læserens opmærksomhed. Medmindre du skriver et eventyr, vil du sandsynligvis ikke starte din tekst med "Once upon a time ...". Brug i stedet noget, der umiddelbart vækker læserens interesse, for eksempel, "Mary gik ned til, hvad en blast gennem skoven som en kniv skære et væv.". Med dette vil spilleren straks blive introduceret til tegn og hovedhandling.
    • Start ikke med en spændende actionscene, og gå gennem flere sider med eksponering om tegnets fortid og backstage af alle handlinger. Læseren bliver irriteret for at indse, at han kun har været interesseret i en del for at blive tvunget til at gå igennem alle de kedelige dele.
    • For eksempel, hvis du starter historien byder karakteren Mary og eksplosionen af ​​den sammenhæng, hvori den er involveret, giver sekvens til dette segment undgå opfølgning til beskrivelse sider om, hvordan skoven var før, og som havde gennemgået flere transformationer til at blive den scene Marias udseende og dens fulde historie, og så videre. I stedet fortsætter hovedaktionen ved at fortælle, hvad Maria gjorde i skoven, og hvad der forårsagede eksplosionen.
  • Billede titel Skriv en god, beskrivende historie Trin 5

    Video: Como Hacer Una Batería De Litio con Javier Camacho Pt 1

    2
    Vågne læsernes fem sanser. Beskriv hvordan tingene er, hvilken lugt de har, hvilke lyde der kan høres, og hvilke fornemmelser der kan mærkes. På denne måde kan læseren føle sig som en integreret del af handlingen og let visualisere alt der sker.
    • For eksempel beskrive, hvordan Mary følte eksplosionsvarmen løber gennem hendes krop, hvilket får håret til at være blevet brændt, så hun kunne lugte brændingen. Opret en sekvens, hvor hun næsten kvæles med akrid røg og begynder at hoste desperat. Og endelig har dine ører ringer ophold på grund af eksplosionen af ​​støj (da dette kan være et af de centrale punkter, hvor Mary er fanget af ikke høre hans angribere nærmer).
    • Du skal selvfølgelig kun beskrive hvad der er vigtigt for din historie. Prøv at sætte scenen for at give læseren en fornemmelse af det område, hvor handlingen foregår, men overvæld ikke læseren med hver eneste lille detalje. Stol på offentlighedens fantasi.
  • Billede titel Skriv en god, beskrivende historie Trin 6
    3
    Beskriv de tanker og følelser af din karakter (er). At give publikum denne viden vil gøre læseren mere følsom og forbundet med dem. Foredrag om begivenhederne i historien indflydelse hvordan karaktererne lyst gå gennem følelsesmæssige ændringer som følge af begivenheder, de har oplevet, og hvilken slags handling eller begivenheder er oprettet fra disse tider.
    • For eksempel: Mary kan føle skrækslagne ved eksplosionen i skoven, da hun havde viet sit liv til at bevare denne naturlige habitat, eller måske en af ​​hans venner var nær anslagspunktet. Hun kan blive ødelagt af eksplosionen eller bare nervøs. Måske føler hun sig selv ødelagt, nervøs og skræmt alle sammen på samme tid.
    • Reflektere over, hvordan tanker og følelser ændres i henhold til historiens retning. Du ønsker ikke at skabe en statisk karakter, der ikke ændres på nogen måde, mens en figur, som gennemgår en drastisk forvandling og meningsløse også ikke kunne behage læseren. For eksempel: i begyndelsen af ​​historien, kan Mary være følelse skamme for ikke at have gået imod de mennesker, der skabte eksplosionen og i løbet af plottet, udvikler imponerende styrke og mod at tillade besejre de onde.
  • Billede titel Skriv en god, beskrivende historie Trin 7
    4
    Vis, men fortæl ikke. Dette er den vigtigste regel, der anvendes af de mest kreative forfattere og beskrivende forfattere rundt om i verden. Du kan ikke levere hele historien klar til læseren, i stedet bruge sprogelementer, der går efter det du siger, men afslører ikke den bogstavelige betydning af hver konstrueret passage.
    • For eksempel: I stedet for at sige "Mary var nervøs på grund af eksplosionen", kan du vælge en mere omfattende måde, såsom: "Mary knyttede hænderne, da han så flammerne og røgen ødelæggende, hvad der engang havde været en smuk skov . Hun følte næppe spidsen af ​​hendes negle piercing kød af sine palmer. Alt, hvad hun havde arbejdet så hårdt for at beskytte nu, blev ødelagt. I det øjeblik var det ikke bare den brændende røg, der gjorde øjnene vand. "
  • tips

    • Vær ikke for beskrivende. For eksempel, "Jeg tog med min venstre hånd kniven, der blev opbevaret i sin rigtige stilling inde i skuffen ved siden af ​​køleskabet med den røde magnet af julemanden." Dette er for beskrivende og vil let genere enhver læser.
    • Undgå dog at gøre for korte og for enkle beskrivelser, såsom: "Dit hår var sort." Det ville være for kedeligt!
    • En god måde at skrive en historie på er at tænke på, hvad der berører tegnene, hvad de hører, lugter osv. For eksempel: "Jo mere hun gik i skoven, desto mere følte hun luften", eller sådan noget.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com