Sådan skriver du en introduktion fuld af suspendering til en historie

Dette er et amatørforfatters perspektiv. Mange mennesker har problemer med at komme i gang med at skrive en spændende historie. Dette skyldes det faktum, at de ikke ved hvad de skal skrive, og at de ikke er beskrivende nok - eller at de simpelthen ikke kan "fremme" historien. Her er nogle forslag til, at du kan oprette et kreativt flow.

trin

Video: Calling All Cars: Don't Get Chummy with a Watchman / A Cup of Coffee / Moving Picture Murder

Billedbetegnelse Skriv et spændende Åbning Trin 1
1
Brainstorm dine ideer på et blankt ark. Skriv ned nogle tanker, selvom de ikke er fulde af spænding. Tænk på navne på tegn, personligheder, relationer, familie, venner, hvad de har på sig og hvordan deres hår er for eksempel. Det er ligegyldigt, at papiret er rodet - du har bare brug for ideer. Brug et stort ark, hvis du vil skrive en omfattende historie.
  • Billedbetegnelse Skriv et spændende Åbning Trin 2
    2
    Tænk på de fem sanser: smag, berøring, lugt, syn og hørelse. For eksempel: "Jeg kunne mærke saltet af havvandene vaske mine fødder." Skriv mindst to sætninger for hver retning. Du vil til sidst "filtrere" de bedste senere.
  • Billedbetegnelse Skriv et spændende Åbning Trin 3
    3
    Tænk på hovedpersonen i din historie. Forestil dig dit udseende, din personlighed, dine egne vaner mv. Tænk på mindst en analogi og en metafor for at beskrive den. Du kan endda basere denne karakter på dig selv, hvis du vil.
  • Billedbetegnelse Skriv et spændende Åbning Trin 4


    4

    Video: How Not To Die: The Role of Diet in Preventing, Arresting, and Reversing Our Top 15 Killers

    Planlæg, hvordan du vil skabe spænding og spænding. Overvej at inkludere nogle tips, der vil foreslå, hvad der vil ske senere i historien / introduktionen. For eksempel: "Jeg bemærkede ikke motorcyklen parkeret på vejen eller endog at køkkenvinduet var åbent."
  • Billede med titlen Skriv et spændende Åbning Trin 5
    5
    Start med at skrive! Begynd med at beskrive indstillingen. Du kan bruge et eller to afsnit til dette. Du må ikke forandre dig halvvejs og scribble alt - færdig med at skrive om ideen, før du starter på en ny. Det gør det lettere for dig at fortsætte med at skrive.
  • Billedbetegnelse Skriv et spændende Åbning Trin 6
    6
    I slutningen af ​​introduktionen skriver du noget, der kan få læsere til at følge historien. For eksempel: "En arm, der holdt en pistol, afslørede sig fra mørket og pegede direkte på mig."
  • tips

    • Aldrig scribble og kassere nogen ide, medmindre det er en typografi eller noget. Gør det kun vil gøre dig mere tilbageholdende med at fortsætte.
    • Lyt til dine yndlingssange - der kan inspirere dig - eller nogle spændende sange. Musik laver altid dine tanker og ideer, når du koncentrerer.
    • Du kan bruge "zoom-effekten". Start med noget stort, som indstillingen, og zoom ind på noget lille, som udtrykket på din tegnes ansigt.
    • For at øge drama, prøv at skrive fedte sætninger. Eksempel: "Jeg bemærkede ikke, at vinduerne var åbne. Døren lå ikke op. Nu da det kommer til min mening, burde jeg have bemærket det. Men det var for sent. "

    advarsler

    • Når du lytter til musik, må du ikke lade lydstyrken gå for højt - det kan skade din hørelse.
    • Skrib ikke noget uddrag, medmindre det indeholder en grammatisk fejl.

    Nødvendige materialer

    • papir
    • penne
    • blyant
    • Noget der hjælper dig med at observere miljøet omkring dig.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com