Forstå Salme 23

Er Salme 23 en af ​​dine foretrukne psalmer? Nå, her er en kommentar, en sætning ad gangen. Du kan opmuntre dig selv eller andre med Ordet og tjekke disse kommentarer, idet du respekterer Gud og Hans plan for hver enkelt af os.

trin

Billedbetegnelse Forstå Salme 23 Trin 1
1

Video: Salme 36 - Befal du dine veje (vers 4)

Læs og studere Salme 23 og hold Guds stemme i tankerne:
  1. Herren er min hyrde - jeg vil ikke have det.
  2. I grønne græsgange gør det mig ro og får mig til at roe vand-
  3. Gendan min kraft. Han leder mig på retfærdighedens stier for hans navns skyld.
  4. Selv når jeg går gennem en dal af mørke og død, vil jeg ikke frygte nogen fare, for du er med mig - din stang og dine medarbejdere beskytter mig.
  5. Du forbereder en fest for mig i mine fjender. Du ære mig, salve mit hoved med olie og gøre min kop overløb.
  6. Jeg ved, at venlighed og troskab vil ledsage mig alle mine dage, og jeg vil vende tilbage til Herrens hus så længe jeg lever.
  • Billede med titlen Forstå Salme 23 Trin 2
    2
    Tag det sætning ved sætning. Overvej hvert vers.
  • Billede med titlen Forstå Salme 23 Trin 3
    3
    Tænk på konsekvenserne for dig og din påvirkningssfære for livet, både toppen af ​​bjerget og den mørke dal. Et eksempel på mening er givet:
    • "Herren er min hyrde" - Dette involverer et forhold til to, som individ - ikke bare et tal i en besætning!
    • "Jeg har ikke brug for" - Dette er kilden til dine behov: Din Pastor giver vejen, sandheden og livet!
    • "I grønne græsgange får jeg mig til at hvile" - Det er en fantastisk tilfredshed - meget hvile!
    • "og få mig til at rolige farvande" - Dette er fredelig hvile!
    • "Gendan min kraft" - Dette er en forudsætning for genoplivning og helbredelse!
    • "Lead mig i retfærdighedens stier" - Det er ledelse og vejledning i at følge Guds vilje!
    • "for hans navn skyld." - Det giver et større formål for livet!
    • "Selv når jeg går gennem en dal af mørke og død" - Det handler om tage en test i den mørkeste dal, selv med døden!
    • "Jeg vil ikke frygte fare" - Det er at vide, at du er beskyttet, selv i dine vanskeligheder!
    • "for du er med mig" - det er hyrden`s konstante loyalitet!
    • "Din stang og dit personale beskytter mig" - Dette er Guds beskyttelse mod fjenderne!
    • "Du forbereder en fest for mig i mine fjenders øjne" - Dette er garantien for støtte og håb i fare!
    • "Du ære mig, salve mit hoved med olie" - Det er omhu, dedikation og helliggørelse!
    • "og gør min kop overflod." - Det er hans overflod, der flyder til dig og til andre!
    • "Jeg ved, at godhed og troskab vil ledsage mig alle mit livs dage." - Dette er nådens velsignelse og kraft, ved tro at huske at "Gud er kærlighed", ikke bare ord!
    • "og jeg vil vende tilbage til Herrens hus" - Det er hjem og sikkerhed i forudsigelsen af ​​Herren!
    • "mens jeg lever." - Det er for evigt evigheden!
  • Video: Uge 24, 2016 - Salme 90:12

    Billedbetegnelse Forstå Salme 23 Trin 4
    4
    Bestem hvad der er mest værdifulde for dig:
    • Det er bare "Hvad har du" i dit liv?
    • Det er mere: "Hvem har du" i dit liv?


  • Video: BTS (방탄소년단) 'Save ME' Official MV

    Billedbetegnelse Forstå Salme 23 Trin 5
    5
    Vær tilgængelig for Guds vilje til at leve i overensstemmelse med begreberne i Bibelen.
  • Billede med titel Forstå Salme 23 Trin 6
    6
    Søg Gud, så længe han kan findes. Det er, efter at komme i problemer - men bedre endnu, få det på forhånd.
  • Billedbetegnelse Forstå Salme 23 Trin 7

    Video: Leser du Bibelen som en sau?

    7
    Søg efter bibelsk visdom og viden, der ikke belønner troen. Lyt altid din bedste dømmekraft (ikke din skødesløse, vrede eller dumme side) for alvorlige forhold. Tro på Jesus, at han aldrig vil forlade dig, men at han sender trøst og vejledning gennem Helligånden.
  • tips

    • Hvis Herren er din hyrde, så vil hans vej sikkert "blande sig" med dit liv. Hvis du beder om hjælp, kan dette være en "intervention": vær klar til mulig indblanding i dine planer, der er i hans vilje eller ej. Er du åben for denne slags nyt liv (efter præsten)?
    • "Tilbed Herren med livets skønhed fuld af hellighed." (Salme 96: 8, 9) Dette skriftsted kan få Salme 23 til at virke mere virkeligt for dig.
      • Hvad er nok? "Hver gang han sagde til mig:" Min nåde er tilstrækkelig for dig. Det er i svaghed, at min kraft er bedst åbenbaret. "Og så føler jeg mig glad i svagheder, således at Kristi magt kan arbejde igennem mig. " (2. Korinter 12: 9)
      • Alle ros og ros kan reflekteres tilbage til ham: "Ja, ved Guds magt, herunder hans nåde, kan jeg gøre alt, hvad jeg har brug for."

    advarsler

    • Spørg ikke Herren Jesus om at lede dine trin medmindre du er villig til at ændre dit sind og handlinger og følge hans befaling.
      • Jesus fortalte sine disciple at komme og "følge ham" nu. "Tror du, at høsten først begynder, når sommeren er fire måneder fra nu? Se dig omkring, og de store marker er modne til os, klar til høst." (John 4:35). Indse nu, at der er forskellige medlemmer af kroppen - nogle er stærke og andre beskæftiger sig med den svaghed, de vil overvinde - du kan hjælpe nogen, men indse, at der er profiteere, tyranner, løgnere og psykisk ubalancerede mennesker som er upålidelige, der kan krydse din vej og præsentere en ødelæggende udfordring. Alligevel vil præsten ikke lade dem, der følger hans vej, især i det uundgåelige øjeblik for tab, endog i sidste ende "hvile" på ham - ved at vide, at du vil blive genfødt i et nyt liv på det sted, som er forberedt af ham.
    • Husk, Herrens nåde er tilstrækkelig, når du følger og forherrer Ham i dit liv.
      • En person kan søge Gud, blive "genfødt" og blive en tilhænger af Jesus Kristus - dermed stoler på, adlyder og gør sine gerninger og giver det desperate evige håb.

    Kilder og citater

    Vis mere ... (2)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com