Sådan ærer Gud

For dig er Gud som en slags trold

(en skabning der lurker, klar til at angribe ham), der skulle modtage al ære og ære? Nej. Han er den døm lige og perfekt og kend hele sandheden i hans ret (universet). Han fortjener at blive hædret - men sandheden, kærligheden og håbet i sit liv samt søgen efter sjælen er gestus, som han forventer. Hvad du lærer at øve og gøre for andre, kan gøre Gud ærlig eller uærlig. I forsøget på at skjule sandheden om ham - såvel som ulydighed over for retten - behager vi ikke den store dommer i den rigtige højesteret.

  • Ønsker du at øge tilstedeværelsen og følelsen af ​​nærhed til Gud på jorden for at gå ud over "bare at tro" i ham?
  • Vil du ikke konkurrere med det eller undlade at tjene det - ligesom når du tvivler på Gud, giver du ikke tilgivelse eller søger det ikke?

Djævelerne tror og skælver også. De "ved", at hvis de frygter det er kort - og de taber.

trin

Video: 2017.02.11 Ole Martin Brennsæter, Hvordan Gud lærer sine å be, Luk 11:1-13, Steinsdalen Bedehus

Billedets titel Ære Gud Trin 1
1
Løg ikke eller lad din grådighed eller personlige aggrandizement være til ære for Guds plan for dig.

"Overvej at du er nogensinde for Gud, der kender ham helt. Så vær sikker på at ære Hans absolutte viden og magt og tilstå dine synder til ham. Løg ikke - Han vil vide."

  • Eksempel: I krigstid søgte krigen Achan berigelse og skjulte guld, sølv og fine tøj som en belønning for sig selv for hans rolle i ødelæggelsen af ​​Jeriko under ledelsen af ​​Joshua.
  • "Joshua fortalte Achan:
    • "Min søn, giv herlighed til Israels Gud og tilstå din synd. Fortæl mig hvad du gjorde."(Joshua 7:19).
  • Du kan tjene sit folk som en officer (din marskal) og hjælperen til den store dommer i retten. Tjene andre og ham på den bedst mulige måde
  • Billedets titel Ære Gud Trin 2
    2
    Modstå ambitionen for menneskeheden at konkurrere eller overvinde Gud og hans søn. Da Jesus helbrede en mand blind fra fødslen, forsøgte farisæerne at benægte ham, mens han forsøgte at ære Gud.
    • "Og farisæerne sendte for anden gang, at han var blind og sagde til ham: herlighed for Gud, fordi vi ved, at denne mand er en synder `"(Johannes 9:24).
    • For at få mands vidnesbyrd pressede de ham. Den blinde tigger valgte sin egen erfaring: den enkle sandhed for at ære til Gud - han svarede og sagde:
      • "Hvis han er en synder, ved jeg ikke, men det jeg ved, er dette: at jeg var blind og nu ser jeg" (Joh 9:25).
  • Billede med titlen Ære Gud Trin 3
    3
    Omvend dig og gør en ærlig tilståelse for Gud, ligesom profeten Jeremias bad sit folk om at omvende sig og tilstå deres stolthed. "Åh, hvis du ikke var så stolt og så hård, så ville du høre Herren, for han har talt til dig og give ære til Herren din Gud, før det er for sent."(Jeremiah 13: 15-17).


  • Billede med titlen Ære Gud Trin 4
    4
    Giv dit bedste til Herren - ikke din næstbedste, for dette kan ende med at fornægte den ære, der er givet til ham. Som en trofast profet noterede Malachi svig af præster og lægfolk, der tilbød mindre end deres bedste ofre (Malachi 1: 13-14). Igen krævede han sandheden. "Hvis du ikke ændrer din adfærd og ikke giver ære til mit navn, vil jeg sende dig en forfærdelig straf, og i stedet for at give dig velsignelser, som jeg ville gøre, vil jeg vende dig mod en forbandelse. Faktisk forbandede jeg endda dig, fordi du ikke tog seriøst de ting, jeg anser mest vigtige for"(Malachi 2: 2).
    • Lever tiende (10%) og tilbud først (herunder at give mere end 10% af deres besparelser og husleje) til Guds hus for at gøre deres bedste, især i begyndelsen - for eksempel deres bedre indtjeningsforventninger (de første lækre frugter) - før dine varer løber ud:

      "Ære Herren med dine gevinster, med den første del af dine fremskridt, og han vil fylde overfyldt med dine lader, dine vine af de fineste vil flyde rigeligt" (Ordsprogene 3: 9-10).
      [1] (eller forvent ikke forventet løfte / høst).
  • Video: Til Guds ære

    Billedets titel Ære Gud Trin 5
    5

    Video: Hvordan lærer jeg Gud bedre at kende?

    Vælg at ære Gud og dermed opdage flere grunde til at fejre dagen imod kødets natur, der trækker os væk fra ham. Ære ham og leve "hans helligheds skønhed " (1 Krønikebog 16: 25-29) som hun rører ved ham.
    • "Omkring ham er herlighed og majestæt styrke og skønhed er det, der findes i hans helligdom " (Salme 96: 4-9).
    • Salmisten David priste ham for hans helliges skønhed i torden og stormens sange - hvor Guds storhed genskabes (Salme 29: 1-3). Det er som englernes skønhed, der gav ham stor ære i himlen - tænker også på skønhed de hellige, vidnerne om Guds guddommelige natur.
  • tips

    • Demonstrere kærlighed til andre mennesker At elske er det største bud, der er givet af Gud og dermed er vigtigt for ham.
    • Søg fred.
    • Gør ting, der behager Gud. Enhver holdning af venlighed tæller og vil også du føler sig bedre.
    • Har en åben dialog med Gud gennem bøn. Jo tættere du er til ham, desto bedre kan du forstå, hvordan man leder et liv, der hæder Ham.
    • Først og fremmest tror du og accepterer Kristus som din frelser (hvis du ikke allerede har det). At tro på Guds eksistens er ikke nok, for selv om dæmonerne ved, at han er ægte - alligevel udvider han ikke hans nådes tilbud til sådanne skabninger. Når vi accepterer Kristi offer, tillader vi vores synder at blive betalt gennem Guds gestus for at give sit eget barn at straffe os. Dette er gjort, så vi accepterer den nåde, som han har på lager for os.
    • Ved at Gud er lige og barmhjertig. Han elsker os og ønsker at have et forhold til os. Men på grund af hans lige natur må han tilgive vores synder og løse os. Derfor var Jesu død på korset nødvendig (som vores stedfortræder). Vær opmærksom på, at han betalte for alle vores synder individuelt, som om han havde foretaget en tom check og accepteret sin pris - nu og i fremtiden - af vores indløsning - ikke alle accepterer denne betaling med en "check i hvidt. " Disse mennesker nægter Guds nåde, og derfor må han udvide deres vrede til dem i stedet for at bruge dem til at erstatte hans søn.
    • Prøv at leve altruistisk og efterligne Kristus. At have et tegn, der ligner Jesu, er hæderligt for Gud.
    • Tro på, at når du synd, må du kun straffes. Men Gud tillod, at hans søn accepterede denne straf i hans sted - en retfærdig og barmhjertig gestus.
    • Forstå, at ære Gud er ikke kun godt for ham - det er godt for mennesker. Gud har udpeget os til at udøve et nært fællesskab med ham. Han vil have os til at elske og tilbede Ham. Det vil ikke tage væk hvad der er godt for os, men det vil øge gode ting i vores liv (han har en Fremtiden er et håb og planer om at få os til at trives, og vi vil ikke).
    • Forstå Guds alvidenskab (han ved alt). Så du kan indrømme, at han er lige og at han elsker dem, der ære ham i ånd og i sandhed.
    • Læs Bibelen og gå i kirke for bedre at forstå hans vilje for dit liv, samt hvordan man leder en livsstil, der hæder ham.

    advarsler

    • Vær en helt ærlig person - skjul intet - eller står over for forbandelsen fra adskillelse fra Gud, som ikke godkender stolthed eller had (følelser, der kører dig væk).
    • " `Frygt Gud, sagde han meget højt. "Lov din storhed""(Åbenbaringen 14: 6-7), og alligevel de, der nægtede Guds ære og kraft, forfalskede og løj."De forbandede endog Guds navn for at lade disse plager blive sendt til Jorden. Alligevel omvendte de sig ikke ved at ændre deres holdning og forsinke synd, og ved at ære Gud og anerkende hans herlighed"(Åbenbaring 16: 8-9).

    Video: Gitarkurs med Chris del 3: Lær å spille "Hvordan er Gud egentlig"

    Citater og kilder

    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com