Sådan kører du på en motorcykel

Vil du føle vinden på dit ansigt, når du kører ned en tom vej? Eller går det simpelthen ind i midlife-krisen? Hvis du allerede har fundet den rigtige cykel og allerede har taget kategori A-tilladelsen, hjælper denne vejledning dig med at køre din cykel på din rejse.

trin

Metode 1
Sikkerhed og testpræparation

Lær de sikkerhedsforanstaltninger, der er nødvendige for at køre en motorcykel. De kan være meget farlige. Kend de grundlæggende færdigheder til at køre sikkert - det er nøglen til at holde dig og folkene omkring dig i live. Nogle sikkerhedsforanstaltninger omfatter:
  • Brug det nødvendige sikkerhedsudstyr.
  • Hold en sikker afstand fra andre køretøjer.
  • Hold dig inden for den tilladte hastighed på vejen og følg trafikstrømmen.
  • Vedligehold regelmæssig vedligeholdelse på din motorcykel. Du skal kontrollere dæk, hjul, drivere (løftestang og pedaler, kabler, slanger og kobling), lys (batteri, forlygter, bremselys, pile, spejle osv.), Olie (væskeniveau og lækager) , chassis (ramme, fjæring, kæde eller bælte, skruer) og understøtninger (side eller midterstativ).
  • 2
    Læs vejledningen til din motorcykel. Fortæl dig selv om dets komponenter og hvordan man skal handle på veje og gader. Fælles komponenter i motorcykler omfatter:
    • Højre håndtag, gasspjæld.
    • Højre håndtag, frontbremse.
    • Venstre, koblingshåndtag.
    • Skift håndtag på venstre fod.
    • Acceleration og brændstofpaneler.
  • 3
    Læs DETRAN (State Department of Transit) motorcykel manual til din stat. Søg på webstedet eller gå til den fysiske krop for at finde flere oplysninger. Kend de love, krav og specifikationer for at køre motorcykler i den stat eller jurisdiktion, hvor du bor. Specifikationerne kan være:
    • Særlige forsikringsforhold
    • Regler vedrørende passagerer (croup)
    • Hastighedsgrænser og begrænsninger
    • Hvorvidt din stat tillader omløb af motorcykler på express eller ej
    • Begrænsning af støj, herunder ændringer i udstødningen.
  • 4
    Tag den praktiske prøve for kørekort (CNH) kategori A. Hvis det lykkes, får du tilladelse til at køre eller midlertidigt lån. Nu er du klar til at lære at køre.
  • Metode 2
    Opdage hvordan din cykel fungerer

Se efter nogen der har erfaring med at køre en motorcykel. Før du bliver virkelig spændt og start din cykel, skal du sørge for at der er nogen, der ved hvad han laver. Ansættelse af professionelle eller tilstedeværende kurser kan hjælpe på dette tidspunkt.
  • 2
    Kom på cyklen. Første gang du kaster dit ben over cyklen, kan det være mærkeligt. Prøv disse trin:
    • Placer begge hænder på styret og bøj lidt mod tanken.
    • Hvis du er på venstre side, læg al din vægt på venstre ben. Aldrig klatre på siden modsat sidestøtten (også kendt som "fod"). Hvis cyklen er på en centerbøjle, skal du klatre op på den side, der er mest behagelig for dig.
    • Løft dit højre ben over cyklen. Ved at løfte dit ben godt vil du sikre dig, at du ikke "sparker" cyklen, når du klatrer. Aldrig klatre op i rumpen.
  • 3
    Kom godt på cyklen. Nu hvor du har kørt, er det tid til at blive fortrolig med vægt og følelse. Foretag nødvendige justeringer af spejlet og gør dig bekendt med pil-, horn- og forlygterne.
  • 4

Video: Motorcykelskolen ude og køre på offentlig vej

Lær kontrollerne. Uanset om du er en erfaren ven eller en professionel, der hjælper dig, vil de være i stand til at hjælpe dig med grundlæggende færdigheder som at køre, accelerere, decelerere, skifte, bremse, stoppe, parkere og starte igen. At lære disse færdigheder succesfuldt kræver din viden om, hvordan cyklen styrer arbejdet.
  • 5
    Kend din gas og bremser. Din højre hånd styrer accelerationen og frontbremsen. Din højre fod styrer bagbremsen.
    • At dreje det højre håndgreb mod din krop vil få motorcyklen til at accelerere. Vær forsigtig med accelerationen. Hvis du accelererer brat, vil du ende med at træde på cyklen uden at ville.
    • Tilspænding af højre håndtag vil aktivere forreste bremse. Som med acceleration er subtilitet nøglen. Tofingerteknikken fungerer for de fleste cykler, mens nogle vil kræve brugen af ​​hele hånden.
    • Den bageste bremse er mest anvendelig i tilfælde med lav trækkraft eller ved lav hastighed. Motorcykler, der bærer størstedelen af ​​vægten på baghjulet, såsom cykler, bremser bedst bagtil.

• 6

Video: Knallertkørekort (GoPro)

Kend din kobling: Håndtaget i venstre hånd er koblingen. Lige som den højre hånd, kan tofingerteknikken være effektiv på nogle cykler, mens andre vil have brug for hele hånden.
    • Koblingen styrer forbindelsen mellem motoren og transmissionen. Ved at holde koblingen frigives gearene og kobler motoren fra transmissionen. Ved at frigive koblingen vil begge dele komme sammen igen. Når du holder koblingen, forlader du cyklen i neutralen, selvom den er i et gear. Ved at frigive koblingen vil cyklen forblive i det valgte gear.
    • Ligesom du ville med bremsen og gashåndtaget, bør koblingen strammes og frigives så forsigtigt som muligt.
  • 7
    Kend din gearhåndtag: Motorhjulene skiftes med venstre fod og flytter håndtaget op og ned.
    • De fleste af de motorcykler følger ordningen "1 ned, op 5": sjette tandhjul (hvis nogen), femte, fjerde, tredje, andet, neutral, første gear.
    • Det tager et stykke tid at vænne sig til at finde neutralen med venstre fod. Se efter den grønne "N" på panelet, mens du flytter håndtaget op og ned.
    • Du skal skifte gear i denne rækkefølge: Hold koblingen (med venstre hånd), skift gearet (med venstre fod), slip koblingen.
    • Fremskynder for langsomt, mens gearet skiftes, så processen bliver glattere.
  • 8
    Start motoren: De fleste moderne cykler bruger ikke længere sparkstarten til motoren til at køre, og nu er de elektriske. Følg disse trin for at tænde din cykel.
    • Forlad først kædeknap på højre side af styret i ON-stilling (normalt er det en knap eller en rød knap).
    • Drej derefter tasten i tændingen. På dette tidspunkt vil de fleste cykler foretage en "selvundersøgelse".
    • Sørg for, at cyklen er i neutral. Den grønne "N" skal være tændt på panelet.
    • Hold koblingen. Nogle cykler har brug for dette for at starte motoren.
    • Tryk på tændingsknappen (det vil sandsynligvis være markeret med en cirkulær pil, der omgiver en radius og vil være placeret under den aktuelle cut-knap). Hvis alt er i orden, vil din motor blive tændt. Nogle motorcykler har brug for nogle bomber på acceleratoren for at motoren skal køre.
    • Vær tålmodig, når motoren varmes. Når motoren er startet, kan det tage fra 45 sekunder til flere minutter, så cyklen er klar til at køre. I modsætning til biler, sørg for at motorcykelmotoren er varm før du går, er afgørende for din sikkerhed.
  • 9
    Glem ikke at løfte sidestøtten med din fod. At glemme ham kan være meget farligt. De centrale bøtter kræver, at du bevæger dig frem og tilbage for at samle dem. Så snart du samler "fod" eller centerbøjle, holder du cyklen med dine fødder og klar til at gå.
  • Metode 3
    At sætte alt i praksis

Find et sikkert og isoleret område for at øve. Ligesom før, få en erfaren motorcyklist med dig til at overvåge ham.
  • Video: Sebastian viser hvordan man IKKE skal køre scooter

Start langsomt ved at praktisere det grundlæggende i acceleration og første gearbremse. Husk at gøre dette, bør du:
    • Hold koblingen
    • Flyt armen nedad med din venstre fod
    • Frigør koblingen langsomt
    • Drej gashåndtaget mod din krop
    • Du vil føle cyklen begynder at bevæge sig fremad. Placer begge fødder på pedalerne, så snart du får bevægelse og balance. Tillykke! Du kører nu en motorcykel! Før du forlader vejen for at se solnedgangen, skal du kontrollere bremserne.
  • 3
    Manøvr motorcyklen ved hjælp af motorklipperen.
    • Når du er i hastigheder over 50 km / t, skal du skubbe styret i den retning, du vil gå. Hvis du vil dreje til højre, skal du ligge forsigtigt til højre, når du trykker styret med højre hånd væk fra kroppen.
  • 4
    Praksis skifte gear. Så snart du får tillid til lave gear, kan du øve gearskifte ved højere gear. Ligesom alt andet er tanken at være så mild og mild som muligt, hvad enten der er kobling, accelerator eller bremser. At få det gjort med lethed kræver træning og muskelhukommelse.
  • 5
    Gå langsomt til de travleste gader og veje. Husk alle love og praksis, der er nødvendige for at køre sikkert, som du har lært at få din CNH.
  • tips

• "Hvor du ser er, hvor du skal hen." Hvis du ser på jorden, en fælles fejl i begyndere, vil du falde på cyklen. Hvis der er nogen hindring i vejen, skal du ikke stirre på den. Du er mere tilbøjelige til at ramme. Se på, hvor du "vil" gå. Det er vigtigt at kigge rundt for at være opmærksom på, hvad der er i hvilken retning, men det er en farlig vane at stirre i en retning, du ikke vil tage.

advarsler

• Husk, at motorcyklister er mere sårbare over for større risiko og skade i en eller anden ulykke på grund af køretøjets karakter. Gør dig klar med så mange oplysninger som muligt.
    • Kørselsvejledning bør kun gives under tilsyn af en erfaren voksen.