Hvordan man føler sig komfortabel i nærheden af ​​fremmede

Føler du dig dårlig omkring mennesker? Er det umuligt ikke at føle sig nervøs? Mærkelige samtaler, rystede hænder, manglende evne til at se folk i øjet, er tegn på, at du føler dig ubehagelig omkring fremmede. Det er normalt at være nervøs for nye mennesker, men ved at det ikke altid skal være sådan.

trin

Del 1
Start en samtale

Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 1
1
Træffe foranstaltninger Nogle gange er den sværeste del at bryde isen, for så strømmer alt naturligt. For eksempel forsøge at hilse på nogen først, siger hej først, eller adresser nogen til at introducere dig selv.
  • Det er normalt at være bange for at nærme sig en person, som vi ikke ved, fordi vi har tendens til at tro, at vi generer. Imidlertid kan folk generelt snakke med fremmede, enten ved at løse samtalen eller ved at blive kontaktet. Måske gør du personens dag lykkeligere med det.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 2
    2
    Smilende. Smilende hjælper med at bryde spændingen mellem dig og den person, du snakker med. Smilende med et let hævet øjenbryn vil passere det billede, du er åben og modtagelig. Når du føler dig spændt eller nervøs, smil og alt bliver fint.
    • Glem ikke - den person, du taler med, kan være så nervøs som dig. Smilende kan få begge til at føle sig mere afslappet.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 3
    3
    Introducer dig selv. Selvom at komme til nogen på metroen måske virker mærkelig, præsenterer du dig selv på en fest eller en forretningshændelse er helt passende. Ved præsentation skal du inkludere kontekstrelevante oplysninger. For eksempel: På en fest, hilse på personen, sig dit navn og hvem du kom med. Hvis du er i en forretningsbegivenhed, introducer dig selv og fortæl hvem eller hvad du arbejder med.
    • For fremmede eller venner af venner på en social begivenhed, sig: "Hej, jeg er André. Jeg er en ven til Patricia. Er du også sin ven? "
    • For folk i firmaet du arbejder for, siger "Hej, jeg er Pedro. Jeg arbejder i marketingafdelingen. Hvad med dig? "
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 4
    4
    Ros. Generelt kan folk lide at få komplimenter. Hvis du vil bryde isen og lade samtalen lysere, giv et kompliment. Vær ærlig og prøv ikke at imponere personen med en falsk kommentar. Hvis du vil starte en samtale, skal du sige noget som "Jeg kan lide din jakke. Hvor er det fra? "Eller" Hvilket smukt billede. Var det dig, der malet? "
    • Selvom komplimenter er lovlige, kan de komme til et underligt niveau, hvis de er overdrevet eller gentaget ofte. Sig det en gang.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 5
    5
    Stil et spørgsmål. At stille et spørgsmål er en god måde at holde en samtale på. Hvis du er ny på gymnastiksalen, spørg, hvor er garderoben, eller hvor du kan finde håndklæder eller hvilken gymklasse er bedst. Hvis du køber en gave til nogen, så spørg en mening fra en fremmed. Selv de enkleste spørgsmål kan hjælpe dig med at få tillid ved at holde dig tæt på fremmede. Du kan også stille spørgsmål for at lære dig at kende nogen bedre.
    • Nogle almindelige spørgsmål om at møde en person for første gang inkluderer: "Hvor er du fra?", "Hvad gør du med dit liv?" Eller "Hvad er din favorit hobby?".
    • For mere hjælp med spørgsmål, læs artiklen Sådan stiller du åbne spørgsmål.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 6
    6
    Søg en fælles interesse. Der er flere ting, der kan forene fremmede, hvad enten de arbejder i samme firma, deler en vegetarisk opskrift, har en kat eller en hund eller bor i samme kvarter. Fokuser på lighederne og tal om det. Det er cool at dele interesser med nogen, hvem ved, en person, der kan være en ny ven.
    • Hvis du ser en person med en hund mens du går, skal du stoppe og spørge om personens hund. Hvem kan lide kæledyr, kan lide at tale om kæledyr med mennesker, der også har kæledyr derhjemme.
    • Det kan være, at du ser nogen med en trøje fra kollegiet hvor du studerede eller med en t-shirt fra holdet, som du vrider. Spørg spørgsmål som "Hvilket kursus gør du på college?", "Så du spillet i sidste uge?" Eller "Hvornår tager du eksamen?". Der er mange måder at forbinde med mennesker på!
  • Del 2
    Gør dine interaktioner perfekt

    Video: Game of Thrones S6E10 Explained

    Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 7
    1
    Spejle folks udtryk. Du behøver ikke at blive en efterligning, men vær opmærksom på de visuelle spor, som folk kan forlade for at vise, hvordan de føler. Overhold personens kropssprog for at se, om de er nervøse, bange eller rolige. Du vil sikkert finde ud af, at mange mennesker føler sig ubehagelige omkring fremmede.
    • Når du begynder at være opmærksom på folks kropssprog, kan du reagere på en måde, der passer passende til det, de føler lige nu.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 8
    2
    Brug dit eget kropssprog. Mens det er vigtigt at læse andre mennesker, skal du også være opmærksom på din egen adfærd. Hvis du står i et hjørne af dine arme, er det sandsynligt, at ingen vil tale med dig. Men hvis du smiler, hold hovedet op og se godt ud, folk vil føle sig meget mere tilbøjelige til at snakke med dig.
    • Hold dine hænder hvilende på dit skød (hvis du sidder) eller på siderne af din krop og stående. At spille med dine hænder kan give indtryk af, at du er nervøs eller spredt. Hvis du føler dig ubehagelig med dine hænder eller arme, skal du holde en drink eller mad, hvis den tilbydes.
    • Hvis du sidder, skal du ikke krydse dine ben for meget eller lade dem være åbne. Det er nødvendigt at finde det ideelle mellemprodukt for at virke modtageligt uden tilsyneladende klodset eller uinteresseret. Hvis du begynder at ryste dine fødder, krydse dem ved anklerne.
  • Video: The Last Reformation: The Life (2018) - FULL MOVIE

    Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 9
    3


    Øvelsesgrænser. Overvåg, hvad socialt acceptable grænser er. Undgå at komme for tæt på mennesker til det punkt at gøre dem ubehagelige. Også holde øje med tempoet i samtalen. Del ikke meget personlige oplysninger eller monopoliser dialogen. Genoplive dig selv mellem at tale og lytte.
    • Hvis du bemærker at du taler mere end at lytte, spørg mere åbne spørgsmål for at tillade den anden person at tale også.
    • Del ikke meget personlige oplysninger om dit liv. Selvom det kan virke normalt (og sjovt) tæt på venner, skal du forlade detaljerne mere personligt, som at fjerne en vorte, din "skøre" søster eller alle vanskelighederne i dit liv til en mere passende samtale.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 10
    4
    Indrøm dine følelser. Nogle gange indrømmer nervøsitet kan hjælpe med at bryde isen. Hvis du er blind i en person, siger du: "Undskyld hvis det virker som om jeg virker mærkeligt. Jeg er bare lidt nervøs. "Det kan muligvis lette spændingen mellem dig og den anden person, som måske siger" Phew! Jeg er glad for, det er ikke bare mig! "
    • Adgang til dine egne følelser kan gøre den anden person mere behagelig og hjælpe dig med at komme i kontakt med hinanden.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 11
    5

    Video: FIVE BELOW OUTFIT CHALLENGE | We Are The Davises

    Koncentrere dig om alt andet end dig selv. Når du føler dig ubehagelig, er det normalt at fokusere på ubehaget, det ubehagelige og lade dig blive båret væk af det hele. Hvis du finder ud af at du er for fokuseret på dit ubehag, fokuserer du på noget andet. Overhold miljøet, de mennesker omkring dig og lyt hvad andre taler om. Ved at sætte fokus på noget andet, vil du slippe af med negative tanker.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 12
    6
    Prøv ikke at afvise en samtale. Hvis nogen forsøger at tale med dig, så prøv at forestille dig personen som en af ​​dine venner. Interagere og give chancen for samtalen at udvikle sig, stille spørgsmål og vise interesse. Hvis du føler dig ubehagelig, skal du afslutte samtalen så subtilt som muligt.
    • For at afslutte en samtale skal du sige "Tak for samtalen. Jeg skal gå nu, men pludselig mødes vi en anden gang. "Eller" Tak fordi du tog dig tid til at tale med mig. Vi ses senere. "
  • Del 3
    Ændre den måde, du føler

    Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 13
    1
    Byg din selvtillid. At være behagelig omkring andre mennesker betyder først og fremmest at være behagelig på ens hud. Hvis du føler dig usikker, vil andre bemærke dette i interaktioner. Find aktiviteter, der øger din selvtillid eller giver dig større selvtillid for at formidle den følelse i dine sociale interaktioner
    • Måske er du en fantastisk svømmer, danser eller gør fantastiske modeller af miniatyrbiler. Når du føler dig ubehagelig, husk disse øjeblikke af tillid til at være roligere.
  • Video: SCP-093 Red Sea Object | Euclid | portal / extradimensional scp

    Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 14
    2
    Sig positive ting til dig selv. Hvis du føler dig fortabt i negative tanker ("Jeg bliver forstyrret" eller "Jeg har ikke det sjovt") virker i modsat retning. Sig "Måske nyder jeg festen, hvis jeg får det sjovt" eller "Jeg kan øve nye færdigheder, så jeg føler mig ikke så dårlig."
    • Undgå sociale begivenheder, fordi du føler dig ubehagelig. Når du er i tvivl om at gå eller ej, skal du sige positive ting til dig selv. Tænk, det vil være et eventyr at tvinge dig ud af komfortzonen.
    • Husk at du praktiserer sociale færdigheder, ikke talenter. Giv dig tid til at lære at sige positive ting til dig selv.
    • Måske indser du at du dramatiserer ("Det bliver forfærdeligt" eller "Jeg vil vædde på, at ingen går og jeg skal være alene og ude af det blå"), men du skal ignorere disse tanker og fokusere på mere positive ting.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 15
    3
    Undgå at koncentrere din værdi på andres reaktioner. Nogle gange vil du komme sammen med folk, nogle gange, ikke så meget. Hvis du finder ud af, at du ikke har det godt med en person, så husk at dette er en isoleret situation, og det betyder ikke, at du ikke ved, hvordan man skal snakke med folk, eller at de ikke kan lide dig. Hvis du er bekymret for folks reaktioner, eller hvis du tror du vil blive bedømt, skal du huske at ikke knytte din værdi til andres meninger.
    • Sig til dig selv: "Andres mening definerer ikke min identitet. De har ret til at få en mening, ligesom jeg gør. "
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 16
    4
    Brug vejret. Hvis du føler dig ængstelig omkring mennesker, fokuserer du på din krop, men specifikt på din vejrtrækning. Måske føler du gasped eller sped op. Puste roligt ned for at roe ned.
    • Tag dyb vejrtrækning, tag lidt forsikring og trække vejret langsomt ud. Gentag efter behov.
  • Billedets titel Be Comfortable around Strangers Trin 17
    5
    Tag det roligt. Lær at identificere stressfulde øjeblikke og brug afslapningsteknikker. Dette er især vigtigt før en tilgang i en social situation. Teknikker som meditation og yoga kan hjælpe dig med at roe sig, før du møder nye mennesker.
    • Når du bemærker, at du bliver spændt før en social begivenhed eller et møde, identificere disse følelser og lær at slappe af din krop. Se hvor du er mest spændt (måske i nakke eller skuldre) og slap af dine muskler.
    • Få dine egne teknikker til at slappe af, før du møder nye mennesker. Hvis en arbejdsindsats er påkrævet, skal du tage et par minutter til at meditere eller tage en yogaklasse om morgenen efter aftale. Planlæg din dag, så du bedst kan henvende dig til situationen.
  • Kilder og citater

    Vis mere ... (9)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com