Hvordan man slippe af med en straf

Hvis du stadig bor hos dine forældre, accepterer du sandsynligvis, at straffe er smertefulde, og det ville være dejligt at slippe af med dem. Den nemmeste måde at undgå dem på er naturligvis ikke at gøre noget forkert og undgå at provokere dine forældres vrede. Men alle gør fejl, og du er ingen undtagelse. Hvis dette sker, vil denne artikel hjælpe dig med at slippe af med straffen ved hjælp af argumenter, eller i det mindste lette sætningen.

trin

Metode 1
Forhandlinger med dine forældre

Billedets titel Få ud af en straf Trin 1
1
Vær respektfuld. For det første vil respekten for at holde dig fra at blive straffet, men hvis det sker, forblive rolig og høflig. Jo mere du skriger, jo vredere dine forældre bliver. Jo mere vred de er, jo strengere bliver straffen.
  • Aldrig fornærme dine forældre. At kalde dem offensive navne vil skabe endnu flere problemer, og du vil ende med at fortryde det senere. Hvis du har lyst til at fornærme dem, tæller du til 10, før du taler og tager et dybt indånding for at roe sig ned.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 2
    2
    Undskyld hvad du gjorde. Denne taktik er mest oplagt for at undgå straf, men det virker ikke gentagne gange på en enkelt regel, som du ikke adlyder, eller hvis dine ord ikke er oprigtige. Hvis du ikke virkelig og virkelig undskylder, spild ikke din tid. Dine forældre vil se, at du lyver, og det vil nok blive brugt mod dig.
    • For eksempel, siger noget som "Jeg er ked af at blive udeladt efter udgangsforbuddet. Jeg ved, du er bekymret, når jeg ikke kommer hjem på det tidspunkt, jeg vil virkelig forsøge at undgå det i fremtiden."
    • Vær opmærksom på din stemme og udtryk. Smil ikke meget, når du undskylder og ikke grumler, når du taler. Det vil kun vise, at du vil slippe af med problemet og ikke tager ansvar for det du gjorde. Tal tydeligt for at vise, at du virkelig fortryder det.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 3
    3
    Lav tid til alle at roe sig ned. Hvis alle er ophøjet, herunder dig, bede dine forældre om at vente, indtil alle roer sig ned, så de kan tale om straffen. Dette kan lette straffen eller endda eliminere det, hvis du giver dine forældre en chance for at roe sig og tænke over, hvor alvorlig din forbrydelse var.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 4
    4
    Forlad fortiden i fortiden. At bringe straffe og fejl - fra dine forældre, søskende eller endda dine - til nutiden, vil kun gøre folk mere vrede og måske endda minde dine forældre om, at det du lige gjorde, ikke var første gang. I stedet fokusere på emnet.
    • For eksempel, siger "men Marcela blev ikke straffet for at være ude sent." vil ikke forbedre din situation med dine forældre. Din søster og du er forskellige mennesker, og dine forældre gør hvad de synes er bedst for dig.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 5
    5
    Vis at du virkelig er ked af at fastsætte, hvad du kan. Hvis noget brød, prøv at udskifte det eller fastsætte det. Hvis du har lavet små noter, skal du prøve at genoprette dem. Ikke alt kan løses, da nogle "beskadigede" ting vil være følelser af nogle mennesker. Du kan dog forsøge at finde en måde at vise din kærlighed ved at være super flink til den person, der blev såret eller gør noget cool, som et kort.
  • Billedets titel Få ud af en straf Trin 6
    6
    Foreslå alternativer til straf. Nogle gange virker dette forslag ikke. Straffen er ikke beregnet til at være behagelig. Men nogle gange kan du muligvis tilbyde et alternativ til, hvad dine forældre har valgt. Måske i stedet for at være begrænset i soveværelset i en uge, skal du muligvis hjælpe på lokalbiblioteket hver dag efter skolen. Dine forældre kan acceptere denne ide, fordi du tilbyder hjælp til en anden. I stedet for ikke at få lov til at finde dine venner, foreslår du at gøre ekstra opgaver. Hvis du foreslår et begreb om straf på forhånd, kan du slippe af med hvad dine forældre havde i tankerne.
    • Hvis du tilbyder en alternativ straf, og dine forældre accepterer det, skal du sørge for at holde fast ved det. Ellers vil denne mulighed ikke være tilgængelig i fremtiden, fordi dine forældre ikke længere har tillid til dit ord.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 7
    7
    Sørg for, at dine forældre ved, at du vil arbejde med dem i stedet for imod dem. Det betyder ikke argumenterer. Få dem til at se, at du er opmærksom på, hvad du har gjort, og at du vil samarbejde for at løse problemet. Se om du kan arbejde med dem for at lave en plan om, hvordan du undgår den samme fejl i fremtiden. At bede dem om at lave en plan med dig, viser, at dine mål er oprigtige.
    • Prøv at sige noget som om, "Jeg ved, at jeg har været sen til klassen igen, tror du, du kan sidde og hjælpe mig med at styre min tid bedre? Jeg gør altid ting om morgenen og føler, at jeg ikke kan blive organiseret."
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 8
    8
    Brug logik, ikke følelser, når du forsøger at forhandle om en mildere straf. Skriger "det er ikke retfærdigt" vil nok ikke hjælpe. Men hvis du giver en rimelig forklaring på, hvorfor du fortjener en lettere sætning end den, der tilbydes, vil det nok have en bedre effekt. Hvis dine forældre kan forstå, hvorfor du var forkert, kan de være villige til at reducere straffen. De kan endda opgive ideen, hvis du har haft en meget god grund til at gøre, hvad du gjorde. Selvom sætningen ikke ændres, respekterer dine forældre din modenhed.
    • For eksempel, hvis du forlod efter udgangsforbuddet, kan du sige: "Jeg ved, at jeg lavede en fejl ved at være ude efter timer, men jeg løb tør for gas på vej hjem. Jeg ved, at jeg skulle have planlagt før, men jeg vil forsøge at undgå dette. slags situation igen. Kan vi overvinde straffen denne gang? "
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 9
    9
    Brug alle dine værktøjer. Det betyder: Når alle roligt er nede, vær meget kærlige med dine forældre og tilbyder kram og kys.
  • Metode 2
    Kommer ud af straffen tidligere for god opførsel

    Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 10
    1
    Accepter straffen uden at klage. Ved at acceptere din skæbne vil dine forældre være mere modtagelige over for tanken om ikke at straffe dig så meget næste gang eller måske frigive dig tidligere denne gang.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 11
    2
    Forstå din forældres side. De ønsker ikke at forlade dig utilfreds med straf, men i stedet lærer du, at du gør noget forkert for at undgå fremtidige fejl. Dine forældre har oplevelser, som du ikke har, og de forsøger at hjælpe dig med at undgå konsekvenserne af at handle på den måde som en voksen. Når du viser, at du forstår, hvorfor dine forældre straffer dig, kan de være villige til at frigøre dig.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 12


    3
    Forstå, at dine forældre ikke er perfekte. De kan have været lidt for hårde i straffen og omvendte senere. Hvis du opfører dig godt, kan de frigøre dig for god opførsel.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 13
    4
    Start dit hjemmearbejde inden du spørger. Vis at du er villig til at arbejde hårdt for at behage dem og gøre det rigtige.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 14
    5
    Gør ekstra opgaver. På samme måde vil dine forældre bemærke, at du arbejder hårdt for at være en bedre person. De vil sætte pris på din hjælp omkring huset, hvilket kan gøre dem mere modtagelige over for tanken om at afslutte straffen.
    • Desuden jo mere du klager, jo mere dine forældre vil vide, at de hader straffen, hvilket betyder, at de er perfekte til at bruge den næste gang, du gør noget forkert.
  • Billedets titel Få ud af en straf Trin 15
    6
    Vis at du har lært lektionen. Skriv et brev med detaljer om, hvad der vil være bedst i fremtiden og opfør dig på en måde, der tydeligt viser, at du forsøger at være en god person. For eksempel, hvis du bliver grundet til at kæmpe med din søster, så prøv at være snillere for hende at vise, at du forstår problemet.
    • Hvis du for eksempel var ude efter det var tid til at gå hjem, kunne du skrive et brev med følgende: "Kære mor og far, jeg forstår at jeg skulle have ringet for at fortælle dig, hvor jeg var. Jeg ved, du elsker mig og vil holde mig sikkert, og jeg virkelig sætter pris på din bekymring. i fremtiden, vil jeg prøve at være mere hensynsfuld over dine følelser i alle situationer og altid fortælle hvor jeg er. kærlighed, Jessica. "
  • Video: Straf for forbrydelser

    Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 16
    7
    Politisk, beder om at blive frigivet fra straf for god opførsel. Efter at have accepteret det i flere dage (selvom en uge er ideel til lange straffe), beder om at blive frigivet tidligere. Hvis dine forældre så, at du lærte lektionen, kan du følge ideen.
    • Husk ikke at kræve straf til ende. Du stiller en anmodning, hvilket betyder, at dine forældre har mulighed for at sige nej. Vær også specifik. Sig noget som "Mor, kan jeg tale med dig?" Jeg ved, at at få dårlige karakterer er forkert, og jeg har lært min lektion. Jeg tror, ​​du måske har bemærket, at jeg gjorde alle mine lektier tidligere i ugen, og jeg respekterede Kan jeg blive frigivet tidligt for at se Julia i weekenden? Jeg har afsluttet alle lektier næste uge. "
  • Metode 3
    Undgå straf

    Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 17
    1
    Vær respektfuld. Nøglen til ethvert forhold er respekt. Du respekterer dine forældre efter dine regler og er høflig, når du kommunikerer. De respekterer dig, så du kan vokse til en god person, samt tilbyde rettelser, når noget galt er gjort.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 18
    2
    Vær en ren person. At tage vare på dig selv er en anden måde at vise respekt på. Dine forældre arbejder hårdt for at skabe et hjem for dig, og de er sikkert trætte, når de kommer hjem. Du bør vise, at du forstår dette ved at rense dit værelse og ikke beskytte resten af ​​huset, selv før de spørger.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 19
    3
    Gør dine lektier til tiden. Børn, der ikke gør deres lektier på det rigtige tidspunkt, er en almindelig kilde til irritation for forældrene, idet man sætter udtrykket "Hvor ofte skal jeg sige det til dig?" et mantra for mange. Hvis du venter til straffen er nært forestående, kan det være for sent, men det gør ikke ondt at få op, afhente affaldssæk og rydde op i rodet, selv om deres forældre er allerede vred.
  • Billedets titel Få ud af en straf Trin 20
    4
    Fortæl sandheden. Du kan blive fristet til at slippe af med straffen ved at fortælle en løgn. Løgne har dog tendens til at vokse. Hvis du fortæller en løgn, skal du oprette andre for at dække den forrige, hvilket betyder at grave et endnu dybere hul. Bare fortæl sandheden. Udtryk din beklagelse og acceptere straffen. Hvis dine forældre fandt ud af at du løj ud over at gøre noget forkert, vil konsekvenserne blive endnu værre.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 21
    5

    Video: Strengere straffe - udvisning af kriminelle udlændinge

    Hold dine noter højt. Gør dit bedste, og normalt vil dine forældre forstå den modtagne note. Hvis de bliver dårlige, så prøv at få dem tilbage. Hvis du ikke kan studere for en prøve, vil du ikke kunne ændre karakteren. Men hvis du går glip af en test, kan du gøre et ekstra eller noget ekstra arbejde for at rette op på bulletinen. De fleste forældre vil afstå fra straf, hvis deres karakterer forbedres.
  • Billede med titlen Get Out of a Punishment Trin 22
    6
    Hold freden. Prøv ikke at skændes med dine forældre eller søskende, da argumenter vil forlade dig i problemer. Hertil kommer, at råbe vil få dine forældre til at stresse og øge deres chancer for at blive straffet for mindre ting.
  • tips

    • Undskyld hver 2 til 4 timer. Hvis du viser dig skyldig, kan dine forældre have barmhjertighed.
    • Gør noget cool for dem. Vælg blomster eller lav aftensmad uden at blive spurgt.
    • Fortæl dine forældre, at du har lavet en fejl, og at dette ikke vil ske igen.

    advarsler

    • Gentag ikke, hvad du gjorde for at blive straffet. Tanken er at lære lektionen, ikke gentage fejlen.

    Kilder og citater

    Vis mere ... (5)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com