1
Fokus på små mål. Der er masser af mennesker, du ikke kan lide, og du er forpligtet til at se for evigt. Husk at dit mål ikke er at få venner med disse mennesker eller at kende dem bedre. Har objektive facier og grundlæggende, som disse:
- Sig "hej" og "farvel" og lad ikke nogen forstyrre eller fornærme.
- Du må ikke svare på nogen af dine kollegaers offensive udsagn i denne uge.
- Udfør samarbejdsprojektet uden at afsløre din irritation.
2
Planlæg en flugtvej for begivenheder. Hvis du kender nogen, du ikke kan lide, vil være i en bestemt begivenhed, planlæg en undskyldning på forhånd, så du kan forkorte besøget. Ideen er at skabe en reel grund, så du ikke kan blive fanget i en løgn. For eksempel skal du bare ansætte en barnepige midt på natten eller lave planer med et familiemedlem, så du bliver "tvunget" til at gå tidligt af familieårsager.
3
Lav en anticonstrangement plan. Hvis nogen har tendens til at forårsage ubehagelige tavshed eller tale om offensiv emner, skal du have et samtalemne klar på forhånd. Når hun tilmelder sig en samtale, kommentere en aktuelle begivenhed, du læser om nyhederne eller nævne en film eller populær sang, du har set / hørt for nylig.
- Undgå politiske nyheder og andre kontroversielle spørgsmål.
4
Fokus på nedtællingen. Husk at du kun skal holde dig tæt på den pågældende person i en begrænset periode. Tæl hvor mange minutter der er tilbage og fokus på nummeret, hvis du bliver irriteret eller vred.
5
Afled fra online kontaktforespørgsler. Hvis nogen spørger dig om din e-mail-adresse eller oplysninger om sociale netværk, bedes du oplyse, at du ikke bruger dem ofte (hvis dette er troværdigt). Hvis de kontakter dig via et af disse midler, skal du ikke svare eller svare kun efter et par dage med en kort besked, der undskylder for at være for optaget til at reagere på dette tidspunkt.
6
Politisk bede nogen om at ophøre med uacceptabel adfærd. Hvis nogen trænger ind i dit personlige rum med uønsket fysisk kontakt eller forsøger at kontakte dig konstant, skal du henvende sig til sagen høfligt. "Jeg vil sætte pris på det, hvis du stoppede" er alt hvad du behøver at sige for at kommunikere dine grænser høfligt.
- Brug bekræftelser med "jeg". For eksempel: "Jeg er ikke fan af krammer", og undgå at bruge ordet "du", hvilket måske lyder tiltalende.
7
Bryd kun bånd, hvis det er nødvendigt. Hvis tilstedeværelsen af en person i dit liv forårsager alvorlig stress, og den anden person ikke forstår dine subtile spor, skal du prøve at afslutte "venskabet". Det er bedst at gøre det på den mest høflige måde muligt, og anbefales ikke til personer, der arbejder med dig, eller som du har kontakt med hver dag. Hvis du ikke har andre muligheder, skal du fortælle den anden person: "Jeg vil hellere ikke bruge så meget tid sammen."