Sådan bruger du Pronouns korrekt på engelsk

Mange af os forsøger at bruge ordentlig grammatik, men der er nogle fejl, som mange mennesker gør, endnu mere på et andet sprog som engelsk. Faktisk er åbenlyse fejl i pronomen almindelige i professionelle tekster til tv-reklamer, i teleprompter-taler og i øvede linjer af Oscar-vindende filmstjerner. Brug af nogle enkle tricks hjælper dig med at huske, hvordan du bruger pronomen korrekt.

Her er nogle tips om, hvordan man har god skrivning og god tale og ikke gør dumme engelske pronomen.

trin

Billedbetegnelse Brug Pronouns Korrekt Trin 1

Video: How to Pronounce Brioche

1
Før du taler højt, test sætningen lydløst bare for dig selv: "Gary gav Barbara, Luke og jeg en ny DVD" (Gary gav en dvd til Barbara, Luke og mig).
  • Billedbetegnelse Brug Pronouns Korrekt Trin 2
    2

    Video: How to Pronounce Gourmet

    Skær alle navne og andre navneord ud, og lad kun pronomen være: "Han gav det til mig" (han gav det til mig).
  • Billedbetegnelse Brug Pronouns Korrekt Trin 3
    3

    Video: How to Pronounce Bison

    Hvordan lyder det? Forkert!
  • Video: Dutch verbs - Lesson 8: Most common verbs & Dutch verb conjugation



    Billedbetegnelse Brug Pronouns Korrekt Trin 4
    4
    Lav en sund fornuft valg, og genindsæt alle de ord, der er fjernet, og kontroller sætningen: "Gary gav Barbara, Luke og mig en ny DVD" (Gary gav en ny dvd til Barbara, Luke og mig).
  • Billedbetegnelse Brug Pronouns Korrekt Trin 5
    5
    Sig det højt eller skriv trygt, at din grammatik er korrekt.
  • Billedbetegnelse Brug Pronouns Korrekt Trin 6
    6
    Lær reglerne. Fagets pronomen "jeg", "han", "hun", "vi" og "de" udfører verb. For eksempel: "Jeg slog græsplænen". Pronomenes objekter "mig", "ham", "hende", "os" og "dem" er værkerne af værkerne: værker sker med "dem" og desuden følger de præpositioner, som de er objektet til. For eksempel: "Jeg spiste ham" og "Jeg gav det til ham" (jeg gav ham). Pronomen "it" og "you" kan fungere som fagpronomier eller objekter. De refleksive pronomen (sig selv, os selv osv.) Henviser til bønens emne, for eksempel: "han bragte sig selv" og "han gjorde det af sig selv" (han gjorde det alene) . Nogle kan også understrege fagets funktion i sætningen, for eksempel: "Jeg selv vil tage udfordringen." Refleksive pronomen har andre anvendelser, som kan findes i enhver engelsk ordbog.
  • tips

    • Inden du taler eller skriver en sætning, der nævner mere end en person og indeholder pronomen, skal du fjerne alle navne på personer og ting og kun efterlade pronomen (e). Her er et eksempel: Du skal tale eller skrive "Paul spillede klaver for Mary, tvillingerne og jeg" (Paul spillede klaver til Mary, for tvillingerne og for mig):
      • Først skal du identificere alle pronomen. Et pronomen er jeg og h er pronomen henvist til Paulus pianist.
      • Hvilket pronomen skal du bruge til Mary? hun eller hende?
      • Prøv let denne test: Lyt kun på sætningen med navnet eller pronomen, der starter det, ligesom nogen et andet pronomen. Ovennævnte eksempel ville være "John spillet klaver for jeg" (John spillede klaveret for mig).
      • Pludselig er det klart, at noget er forkert. Du vil selvfølgelig sige "John spillede klaver for mig" (John spillede klaver for mig).
    • Husk: jeg, h, hun, de og vi kan kun bruges som emne af en bøn, som næsten altid er i begyndelsen af ​​bønnen.
    • nogle pronominer er almindelige jeg, mig, du, h, ham, hun, hende, det, vi, os, de og dem.
    • Her er et eksempel med a emne, en direkte objekt og en indirekte objekt. Med andre ord har denne bøn tre tilfælde:
      • "Bob gav Maria en bog" (Bob gav Maria en bog)
      • Dommens genstand kommer næsten altid før og svarer spørgsmålet "Hvem eller hvad laver der noget?". I dette tilfælde er det den Bob.
      • den direkte objekt svarer spørgsmålet: "Hvem eller hvad modtager handlingen?". Her er en bog.
      • den indirekte objekt er navneord eller pronomen som modtager en præposition, som f.eks er (For), af (A) til (For), af (fra / til / fra), fra (fra / fra), med (Med) cirka (Om) løbet (over / over), under (under / under), igennem (Via) mod (mod) eller ved en anden præposition, der går forud for den.
      • Men pas på: nogle gange, til er skjult, men fanger hendes tilstedeværelse: "Jack gav Jill bogen" (Jack gav bogen til Jill) er faktisk "Jack gav bogen til Jill ".
    • Det samme gælder for dem, de, vi, os og så videre.
    • Fejl involverer ofte forvirring jeg med mig. Anvendelsen af jeg eller mig er dikteret af pronomen i sætningen, det vil sige om det er genstand for den pågældende sætning eller ej og ikke af antallet af nævnte personer.
    • Hvis pronomen fungerer som emne af sætningen er de eneste muligheder jeg, du, det, h, hun, vi og de. På den anden side, hvis pronomen er den direkte objekt eller indirekte objekt, valget er mellem mig, du, det, ham, hende, os og dem.
    • Husk: Det gør ikke meget, hvor meget du sætter andre lister over mennesker eller "ting" i sætningen. Nøjagtigheden af ​​brugen af jeg eller mig - eller enhver pronomen - er absolut og ændres ikke på grund af nummer af de nævnte personer. Her er et andet eksempel på en fælles fejl, som du hurtigt kan opdage ved at udelade alt substantiver og brug kun den pronominer:
      • "Far slog et billede af Mike og hun"
      • Prøv udskiftningstesten: far, et billede og Mike forsvinde.
      • Vil du sige "Han slog det af sig"? (Han tog hende fra hende)
      • Aldrig! Tilføjelse af kusine Alberto, Tante Gladys, Van Moses, George Washington og Betty White ændrer ikke det rigtige valg mellem hun og hende.
    • Pr. Definition kan pronomen erstatte substantiver. en navneord kan være et ordentligt navn (f.eks tone eller Afrika), en fysisk ting (som et hus), en ide (såsom højde) eller et koncept (som ordet "intelligens"). Kort sagt, noget kan repræsenteres af et pronomen.
    • du er et mærkeligt pronomen. Det forbliver det samme som emne eller ikke i sætningen.
    • En fejl opstår normalt, hvis der kun er et element af "objekt" i sætningen. For eksempel er her en sætning, der lyder korrekt på engelsk til os alle: "Daddy Warbucks spurgte Maria til middag" (Daddy Warbucks kaldte Mary til middag). Men tvivl og fejl opstår mystisk, når en ekstra person er inkluderet ved at bruge en pronomen, som i følgende eksempel:
      • "Daddy Warbucks kaldte Mary og jeg til middag" (Daddy Warbucks kaldte Mary og mig til middag).
    • Bemærk: Der er flere ekstra tidsposter, f.eks før, som kan fungere som adverbier i tilfælde af at de kan gå foran direkte fra emne af bøn eller sætning.
    • Faget vil aldrig blive forfulgt af en præposition, som nævnt ovenfor:
    • Her er et eksempel på før bruges primært som adverbium og derefter som en præposition:
      • "Før jeg trækker mig, må jeg tilstå Gud og dig ..."
      • Så hvornår før, efter og andre henviser til en position af tid, snarere end fysisk placering, de kaldes adverb, ikke præpositioner.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com