Sådan guides du af Helligånden

Paulus sagde i Apostlenes gerninger 23: 1, at han altid fulgte sin samvittighed. "Da Paulus så på Sanhedrin, sagde han:" Brødre, indtil nu har jeg gået for Gud med al god samvittighed. "

Og i 1 Timoteus 4: 2 sagde Paulus, at et tegn på de sidste tider er, at folk ikke ville følge sin samvittighed: "I sidstnævnte tider vil nogle forlade troen og følge de svære ånders ånd og ånders lærdomme. løgnere, der har en samvittighed såret ... "(1 Timoteus 4: 2).

trin

Billede med titlen Ledes af Helligånden Trin 1
1
Anerkend at den vigtigste vej, Gud vil lede dig, er gennem din samvittighed og Bibelen (Romerne 8: 14-16, Johannes 17:17). Selv Jesus fulgte sin samvittighed (Mark 2: 8).
  • Billede med titlen Ledes af Helligånden Trin 2
    2
    For din samvittighed at være en god vejledning, bør du undgå at forbinde med syndere, eller det vil forurene din ånd (2 Korinter 7: 1).
  • Billede med titlen Ledes af Helligånden Trin 3

    Video: Reiki master meets Jesus

    3
    Bed Gud om vejledning (Jeremia 33: 3, Jakobs 1: 5, Johannes 16:13).
  • Billedets titel Ledes af Helligånden Trin 4
    4


    Stå fast (Salme 46:10).
  • Video: Desolations of Jerusalem: History of the Seventh-day Adventist Church | Documentary

    Billede med titlen Ledes af Helligånden Trin 5
    5
    Du skal kunne opfatte nanerne, før du rent faktisk får vejledning (1 Korinter 14:10, Apg. 16: 6-7, Apg 27:10). Paulus siger, at der er mange stemmer i verden, og alle har deres mening. Der er stemmen af ​​kost, motion, uddannelse, mastering af en handel - men hvad siger Gud at du skal gøre? Når jeg opfatter et "nej", føler jeg normalt ikke noget godt inde i mig, og Gud forsøger at advare mig om, at hvis jeg fortsætter, vil der være fare eller fiasko.
  • Billede med titlen Ledes af Helligånden Trin 6
    6
    Den næste type vejledning er, når Gud er tavs. Dette er det øjeblik, hvor jeg ikke har nogen vejledning i min bevidsthed. Gud siger: "Vent, det er ikke hans tid eller hans vilje." I 1 Kings 13 mistede den yngre profet sit liv, da han fortsatte uden Guds vejledning.
  • Billede med titlen Ledes af Helligånden Trin 7
    7
    Den næste type lederskab er det grønne lys, der får mig til at føle glæde, fred eller Guds tilstedeværelse. Det er den tid, hvor Gud siger "Ja", og nogle gange kommer det med en åbenbaring om, hvad jeg skal gøre (som i Apostlenes Gerninger 16 og Apostlenes Gerninger 27) - du kender bare på overnaturlig måde hvad man skal gøre i din bevidsthed.
  • tips

    • Du kan bede om visdom (Efeserne 1:17). Jakob 1: 5 viser, at Gud vil have dig visdom, og han vil have, at du har det i overflod, men du skal bede om det i tro.
    • Fornyelse af dit sind med Guds ord vil hjælpe dig med at modne (Romerne 12: 2) og træffe bedre beslutninger.
    • Hvis du har brug for hurtig vejledning, kan du hurtigt synkronisere med din samvittighed, hvis du beder og fortæller (Galaterne 5:17).
    • Hengivenhed til bøn hjælper den person, der ønsker at blive ledet af Helligånden. Nogle mennesker bruger den hellige rosenkrans til bestemte bønner.

    advarsler

    Video: Hvordan taler Gud gennem mennesker?

    • Det er ikke godt at se efter spektakulære tegn, såsom stemmer eller visioner, fordi djævelen kan bedrage folk med ydre tegn (II Korinter 11:14). Det indre vidnesbyrd i ens samvittighed er ikke særlig spektakulært, men det er præcist og overnaturligt.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com