Sådan omvender du ifølge Bibelen

I hele Bibelen bliver folk bedt om at omvende sig. I dag bliver vi fortalt, at Gud "meddeler nu alle mennesker (mennesker) og overalt, at de omvender sig

"Omvendelse er en proces, der fører til et forhold til Gud.

Apostlenes gerninger 3:19: "Omvend jer, da, og vende sig til Gud, så jeres synder må blive udslettede, så kommer de tidspunkter af forfriskende ved tilstedeværelsen af ​​Herrens"

Omvendelse (metanoeo, på græsk) fører til metamorfose. Beslutningen om at bygge en kokon fører til den nye mirakuløse skabelse af en sommerfugl. Med mennesker er det det samme: Det mirakuløse resultat af omvendelse bliver en ny skabelse (2 Kor 5:17)

trin

Video: Lektion 11. Helligåndens dåb - Kraften til at leve det nye liv - Pionerskolen

Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 1
1
Lyt til prædikanterne: Den første registrerede ord, talt af Johannes Døberen (Matt 3: 2), Jesus (Matt 4: 17, Mark 1:15) og de 12 apostle var på omvendelse (Mark 06:12), og gentaget af Peter efter pinse (Apg 2:38).
  • Billede med titlen Omvendt ifølge Bibelen Trin 2
    2
    Find betydningen: Omvendelse i Det Nye Testamente betyder altid at ændre dit sind i det oprindelige græsk, aldrig "bare" forkæle syndene som den moderne, ubibelske betydning. Klik for den oprindelige betydning - tekst på engelsk.
  • Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 3
    3
    ændre: at omvende sig indebærer at vende fra gammelt til nyt. Hvis nogen kommer efter mig, lad han benægte sig selv og tage sit kors op og følge mig. (Jesus). (Matthew 16:24).
  • Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 4
    4
    Omvendelse fører til tro: Jesus sagde "Omvend dig og tro evangeliet"(Mark 1:15).
  • Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 5
    5
    Bekræft, at du har mislykket: uanset om du er ung eller gammel, god eller dårlig, forstå, at ingen sammenligner med Guds herlighed. Ligesom Job (i Det Gamle Testamente) har vi mistet vores karakter og brug for at genkende vores fejl. For alle har syndet og mangler Guds herlighed. (Romerne 3:23).
  • Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 6
    6
    Tristhed efter Gud: sorg kan føre til omvendelse (beslutning om at gøre ting i form af Gud) eller føre til bedrag (2 Korinter 7:10). Fordi sorg efter Gud virker omvendelse til frelse, hvorfra ingen omvender verdens sorg, virker døden. Guds sorg fører til omvendelse.


  • Billede med titlen Omvendt ifølge Bibelen Trin 7
    7
    Vær ydmyg: Omvendelse involverer at indrømme, at du er forkert i forhold til Gud. Gud modstår de stolte, men giver den ydmyge nåde (James 4: 6)
  • Video: The Revival Hymn (FULL)

    Billedets titel Omvendt Ifølge Bibelen Trin 8
    8
    Vær ikke passiv: Så skal du ringe til mig, og du vil gå og bede til mig, og jeg vil lytte til dig. Og I skal søge mig og finde mig, når I søger mig af hele dit hjerte (Jeremias 19: 12-13.
  • Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 9
    9
    Forvent at blive belønnet: Nu uden tro er det umuligt at behage ham - for den, som kommer til Gud, må tro på, at han er, og at han er en belønning for dem, der søger ham (Hebræerbrevet 11: 6).
  • Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 10
    10
    Forbered dig på at blive døbt: dåben er et udadgående tegn på, at en person er parat til at høre Guds ord og at opfylde det. Så de, der med glæde modtog hans ord, blev døbt (Apg 2:41). Og alle de mennesker, der hørte ham, og offentligheden, blev døbt med Johannes dåb, berettigede Gud. Men farisæerne og advokaterne forkastede Guds råd mod sig selv, uden at være blevet døbt af ham (Luk 7: 29-30).
  • Billedets titel Omvendt ifølge Bibelen Trin 11
    11
    Spørg, søg og banke: Dette er Guds vilje. Jeg siger jer, Ask, og up-to-du søge og banke achareis-, og åbne op til dig-a- For enhver, som beder Receive- og dem, der søger Achatinides og den, som banker open det vil blive givet til dig. Og hvad af faderen blandt jer, som, hvis sønnen beder om brød, vil give ham en sten? Eller vil han give ham en slange til fisk, hvis han spørger om fisk? Eller vil han give ham en skorpion, hvis han spørger om et æg? For hvis du ved at være ond, ved at give gode børn til dine gode gaver, hvor meget mere vil den himmelske Fader give Helligånden dem, der spørger ham? (Luk 11: 9-13).
  • 12
    Fortsæt med at følge Jesus: Når din omvendelse er accepteret af Gud, forblive ydmyg og fortsæt med at følge Jesus (1 Peter 4: 1-11).
  • Video: Prophetic WARNING | Russia Will Invade America IF USA Divides Jerusalem | Sadhu Sundar Selvaraj

    tips

    • Walk i kærlighed - fortælle andre, at der er en mægler for os, Herren Jesus Kristus, Guds Søn, som er Herre og Frelser til alle, som tror, ​​omvender, følge ham, og modtage Helligånden. . Følg Jesus Kristus. Dette omfatter at gå til de kristne møder med mennesker af samme tro-blive døbt i navnet Faderens, Sønnens og Helligåndens, som et tegn på accept af sit nye liv i Jesu navn-Gud-bede til at være i fællesskab med brødre - læs Bibelen og vis Guds kærlighed ved at være god, tilgive andre, fremme fred og have et trofast og kærligt forhold til dem, der tror.
    • Romerne 10: 9 siger at tilstå med vor mund, den Herre Jesus Kristus. Bekjende her betyder "at sige det samme som" eller "acceptere". Du omvender dig, når du lægger dine ideer til side og er enig i, hvad Jesus sagde. Klik her for at se den oprindelige betydning af confessar - tekst på engelsk
    • Lær om Jesus og tro på, at han døde og steg fra de døde som din Frelser - så beder til den sande Gud om omvendelse:

      "Jeg beder om at tilgive min fortid og give mig en ny begyndelse, jeg takker virkelig for alt, hvad du har gjort, og jeg længer efter at være frit tilgivet og frelst fra sorg dom for mine synder -. som en gratis gave og et nyt liv Tak for at gøre dette muligt på den lovede gave, ret til at modtage Helligånden, i Jesu navn, Amen ".
    • Religiøse ideer og Bibelen er ikke altid enige med hinanden, så prøv at glemme dine gamle religiøse ideer (Matteus 7: 9-13)
    • Du behøver ikke at forstå alt om Bibelen, du skal bare ændre og lade Gud foretage forandringen. (Esajas 55: 6-9)
      • At tro på Kristi evangelium eller i de gode frelser om frelsen er at tro på, at Guds magt eksisterer for at omdanne dit liv mirakuløst (Rom 1:16, Apg 1: 8, 1 Korinter 2: 5)
    • Selvom du ikke er sikker på Gud, kan du stadig henvende dig til hjælp. Han siger, at han ønsker, at alle skal komme til omvendelse, og så kan han hjælpe. Ring til mig, og jeg vil svare dig og fortælle dig store og faste ting, som du ikke kender. (Jeremiah 33: 3)
    • Ydmyghed er hvad der vil gøre alt arbejde. Når du accepterer at du ikke ved alt, men Gud ved, det vil være en god start. (Ordsprogene 3: 5-10)
    • Giv ikke op, før du får det bibelske svar fra Gud, der giver dig Helligånden. Så vil du vide, at Gud har accepteret din omvendelse. (Handlinger 11: 15-18)
    • Spild ikke tid på at forsøge at skabe fred med alle, du har været galt med. Fortæl Gud og bede om barmhjertighed. Der vil være masser af tid senere at gøre op. (Lukas 18: 9-14, 2 Korinter 6: 2)
    • Omvendelse til Gud er ikke en envejsoplevelse. Når omvendelse er ægte, kan du forvente, at Gud responderer vidunderligt, som i disse eksempler.

    advarsler

    • Ikke alle, der siger, at de er kristne, har omvendt sig - så stol på Gud, ikke mennesker. (Jeremiah 17: 5-11)
    • Omvendelse er ikke en mulighed. Jesus sagde, at uden omvendelse ville alle gå til grunde (Luk 13: 3)
    • Hvis du mener, du har omvendt, men mener, at det ikke behøver at blive døbt i vand, er det ikke omvendelse, er at være uenig med Guds plan. At omvende sig er at være enig med Guds plan (Luk 7: 29-30)
    • Hvis du mener, at du har omvendt, men behøver ikke at blive døbt med Helligånden, det er ikke omvendelse, er at diskutere med Guds plan (Joh 3: 5 - John 6:63 - Romerne 8: 2 - Romans8 : 9 - 2 Korinter 3: 6 - Titus 3: 5).

    Kilder og citater

    Vis mere ... (36)
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com