Sådan afviser du en anmodning om ægteskab

Eventyr siger, at "ja, ja!" er det eneste svar på en anmodning om ægteskab. Alligevel er der mange gode grunde til at afvise en sådan anmodning fra din usikkerhed om ikke at kende hinanden nok og spørger sig selv, om den person, der har fremsat anmodningen, virkelig ønsker det. Så den næste gang nogen beder dig om at gifte sig med ham, og det virker bare ikke rigtigt, undgå at sige ja bare for at behage ham og afslutte senere - gør de rigtige ting fra starten.

trin

Billedets titel Afvis et ægteskabsforslag Trin 1
1
Tænk på hvorfor du ikke vil gifte dig. Hvis du bare er nervøs for at gøre en sådan forpligtelse (ikke ualmindeligt), skal du forsøge at overvinde frygten for ægteskab først. Hvis du er bekymret for at du og din partner ikke er kompatible på nogen måde, er det vigtigt at vurdere dine bekymringer hurtigst muligt (og godt inden du knæler og fremsætter anmodningen).
  • Under dating synes personen at være "rigtig" eller bare en person, du har det sjovt med i øjeblikket? Og hun synes at tage forholdet mere seriøst end dig (er dette et advarselsskilt)?
  • Hans egen holdning til bryllupper. Er det noget du vil nu, da eller måske aldrig? Vil du hellere bo sammen, leve fra hinanden, men i et forhold eller et forhold på afstand? Hvis du har en stærk mening om ikke at blive gift, kan det være en god ide at gøre det klart i begyndelsen af ​​forholdet.
  • Er dette en tid i dit liv, når brylluppet ville behage dig eller ville det ødelægge stien, du har planlagt for dig selv?
  • Er der ting, der får hende til at føle sig forpligtet til at gifte sig, uanset hvordan hun følte? For eksempel, en svangerskab, dine forældres sundhed, familiebinder, forventninger osv.?
  • Har du taget dig tid til at opdage de ting, du har brug for at vide om nogen du kan bruge dit liv med? Du skal vide, hvordan de mener om at holde et hus, politik, religion, få børn, omsorgen for aldrende forældre, finansielle vaner, passioner og fritidsinteresser, karrieremål, tilgange til forskellige meninger, deler de arbejdsmæssige forpligtelser mv
  • Billedets titel Afvis et ægteskabsforslag Trin 2

    Video: 3000+ Portuguese Words with Pronunciation

    2
    Spil ikke spil. De fleste mennesker vil tage en test, inden de bestilles. Hvis din partner trækker emnet for brylluppet, selvom det ikke er tilfældigt, udtrykker du nogen bekymring eller tøven. Lad os sige, at du taler om, hvor mange huse der koster i dit område, og din partner nævner, at et bestemt hjem kan være perfekt til et nygift par. I stedet for bare at nikke og smilende siger: "Det ville være et godt hjem for et ugifte par også, tror du ikke?"
    • Hvis indirekte begynder at blive stærkere, er det nok tid til at diskutere hvordan tingene udvikler sig. Forklar, at du opdager en tendens til at trække emnet for ægteskab på det seneste, og at du gerne vil afklare ting, inden du går videre, forklar dine personlige tanker om ægteskab og om en fremtid sammen.
  • Billedbetegnelse Afvis et ægteskabsforslag Trin 3
    3
    Overvej hvilke typer ting du kan svare på en uønsket anmodning. Det er ikke meget effektivt at forsøge at reagere spontant, og det gør ikke ondt at antage, at du måske er i denne situation en dag. Faktisk har mange mennesker en god mistanke om, hvornår nogen forbereder sig på at fremsætte anmodningen, og det er et godt tidspunkt at fokusere på at afgøre svaret. Her er de ting, der kan være passende at sige som svar på en uønsket anmodning (i hvert tilfælde begynder at fortælle personen hvorfor hun er vidunderlig og hvorfor du elsker hende, før hun tilføjer hendes afvisning):
    • ".. Tak, det er en vidunderlig program Men jeg har brug for tid til at tænke, er ikke noget, jeg føler lige acceptere først er en overraskelse for mig -? Ville du noget imod, hvis jeg havde brug for tid til at tænke"
    • "Tak. Det er det sødeste, jeg nogensinde har gjort for mig. Men jeg har brug for tid til at tænke. Endnu ikke nået samme punkt som dig om, hvordan jeg ser det engagement, og jeg har brug for tid til at tænke."
    • Tak, jeg elsker dig virkelig for at være så omsorgsfuld, generøs og vil have mig i dine livsplaner, men jeg tror ikke, det er det rigtige tidspunkt for mig endnu. "
    • "Tak. Du er alt for mig, men lige nu er jeg ikke klar til større engagement - jeg har lyst til at jeg stadig kender hinanden bedre."
    • Tak - det er en smuk anmodning. Problemet er, jeg har ikke planer om at blive gift. Måske kan vi overveje at leve sammen i stedet? "
    • "Tak, det er vidunderligt for jer, men jeg har så mange spørgsmål, der endnu ikke gøre for at du og stadig ikke sikker på vores kompatibilitet for fremtiden. Måske er det et godt tidspunkt at sætte sig ned og tale om det grundlæggende i at bruge en livet sammen, fra økonomi til børn. Indtil jeg ved alt dette om dig, er jeg ikke klar til at acceptere.
  • Billedets titel Afvis et ægteskabsforslag Trin 4
    4


    Undgå at lave betingede aftaler. Kærlighed er ikke betinget, så fortæller din partner at du vil acceptere "hvis ..." handler ikke om kærlighed, men om at sætte betingelser for dit fremtidige liv sammen. I stedet bede om mere tid til at definere, hvorfor du vil reagere på denne måde - det betyder nok, at du vil afvise anmodningen.
  • Billedets titel Afvis et ægteskabsforslag Trin 5
    5
    Hvis anmodningen ikke offentliggøres, så prøv ikke at smile. Hvis din partner har nået punktet om at fremsætte anmodningen, tror du sandsynligvis at du vil acceptere, og smil vil kun bekræfte det håb, hvilket vil gøre chokket for afslag endnu større. Se ømt i øjnene på din partner, læg din hånd på ham og forklar hvorfor du ikke ønsker at blive gift. Men hvis du er i offentligheden, kan det være bedst at kramme din partner (stadig unsmiling), tage hånden og gå til et sted, hvor du kan afvise forespørgslen privat.
    • Kramning er en måde at anerkende, at du kunne lide din partners gestus, men det er ikke nødvendigvis et ja. Heldigvis er det nok at få nogen til at se dig tabe interesse og komme tilbage til hvad du gør, hvilket vil hjælpe med at lindre enhver forlegenhed for din partner.
    • Undgå at sjov eller være sjov. Dette er et højtideligt og skrøbeligt øjeblik med stor sårbarhed, og vittighederne kan gøre ondt. Hvis du har brug for at bruge humor, fokuser vittighederne på dig selv.
  • Billedets titel Afvis et ægteskabsforslag Trin 6
    6
    Reagere på din partners ulykke og forvirring. Det er sandsynligt, at den person, der foretager anmodningen, har lagt meget vægt på dette, herunder at købe en ring i nogle tilfælde og tænker hårdt på, hvorfor du vil bruge resten af ​​dit liv med dig. Forsigtigt at lindre ulykke vil ikke være let, men du kan hjælpe. Her er nogle ting at hjælpe:
    • Giv plads til din partner, hvis han spørger. Lad være med at forstyrre ham, men lad ham straks vide eller ringe til dig (prøv at gøre det samme dag eller den næste dag).
    • Foreslå, at du begge gør noget, du både elsker at gøre. Dette vil fungere som en distraktion og vil hjælpe den anden person til at indse, at du stadig bekymrer dig, men har virkelig brug for lidt tid til at tænke på anmodningen.
    • Forklar fuldstændigt, hvordan dit forhold til denne person stadig er meget vigtigt for dig, og at du ikke er klar til ægteskab, er noget der kan ændre sig over tid. Fokus på, hvor god din partner er, og hvor usikker du handler om din egen følelser, snarere end hvor du har til hensigt at komme ind i dit liv. Lad ham ikke føle, at afvisning er fordi han ikke er god nok.
  • Billedets titel Afvis et ægteskabsforslag Trin 7
    7
    Overvej en måde at fortsætte for begge. Ting kan få underligt på dette tidspunkt, eller kan fortsætte som altid, med gode og omsorgsfulde tilgange til at fortsætte med at pleje deres kærlighed og deres forhold. Hvis din partner kan acceptere, at du virkelig har brug for mere tid og at muligheden for at blive gift en dag eksisterer endnu, eller er tilfredse med de alternativer, du foreslog, vil forholdet formentlig forblive stærk og holdbar. På den anden side, hvis denne afvisning ødelægge forholdet og årsag mistanke, vrede, bitterhed og forlegenhed ved tilstedeværelse af hinanden, kan det være tid til at revurdere det formål at du bliver sammen. Det kan være svært, når nogen virkelig tror, ​​at de skal gifte sig for at være lykkelige, og du bliver en stor forhindring midt på vejen. Indstil dine næste skridt baseret på hvor godt din partner og du håndterede situationen og hvor godt forholdet er efter ordren. Du skal dog ikke gøre noget drastisk, medmindre det er klart, at dette var enden naturligt kan tage et par uger, indtil du har begge en chance for at vænne sig til de følelser af anmodningen.
  • tips

    Video: 3000+ Common English Words with Pronunciation

    • Pas på, hvis du ser ringen. Han er ikke en grund til at sige ja! Du accepterer at gifte dig med den person, der foretager anmodningen, ikke ringen.
    • Godkend at følelserne er stærke. Det kræver mod til at fremsætte en sådan anmodning. Derfor er du bange for at afvise anmodningen, af frygt for at skade den anden person for meget. Det tager også meget mod at undgå den nemme vej til at acceptere og give op senere. Ved at acceptere at dette er en meget følelsesladet situation, giver du dig selv ret til at føle sig forvirret, usikker og flov.

    advarsler

    • Vær retfærdig og realistisk. Hvis dette ikke er den person, du vil bruge dit liv med, skal du ikke forlade det med falske forhåbninger med vage kommentarer, der kan tolkes på mange måder. Det er bedst at gøre det klart, at ægteskabssøgningen var udløser for at du kan evaluere hele forholdet og indse, at du ikke kan se de to af jer sammen i fremtiden. Dette vil såre ham, men det er meget bedre at være ærlig nu end at få ham til at holde sit håb op. Fortæl ham, at "det ser ikke rigtigt ud" og være tydeligt i hans besked.
    • Undgå at sige ja og forlade tingene usagt og løst. Dette er en doven eller passiv-aggressiv reaktion, hvor hans manglende entusiasme og handling i bryllup præparater resultere i slutningen af ​​indgrebet. Dette vil være frustrerende, nedslående og ødelæggende for din partner, der mener, at du virkelig ønskede at gifte sig, da han accepterede anmodningen. Dette problem forekommer normalt med par, der bor sammen, hvilket gør ansøgningen og den anden person er stadig usikker, men accepterede at behage og ikke forårsage problemer-ofte, den tøvende partner mener, at hvis du allerede bor sammen, er der ingen grund til at pleje yderligere udgifter og bestræbelser på at bevise noget, der allerede er bevist!
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com