Sådan laver du en musikalbumoversigt

Så du er så glad i et musikalbum, som du har brug for at kritisere det? Denne artikel vil lære dig at lave en god anmeldelse af en cd.

indhold

trin

Billedbetegnelse Gennemgå et album Trin 1
1
Lyt til albummet flere gange, så du får en chance for virkelig at forstå, hvad sangene handler om. Du ønsker ikke at skrive en anmeldelse udelukkende baseret på første indtryk. Læs albumcoveret, mens du lytter, for at få et overblik over bandet. Du kan også læse andre anmeldelser eller bede andre folks meninger om at fastslå de fælles holdninger til bandet genre og tidligere arbejde. Dette er bare baggrundsarbejdet - du vil normalt ikke genbruge den gamle mening fra andre mennesker.
  • Billedbetegnelse Gennemgå et album Trin 2
    2
    Tænk på, hvad du vil bevise i anmeldelsen. Ideelt set skriv en skitse for at hjælpe med at organisere dine tanker.
  • Billedbetegnelse Gennemgå et album Trin 3
    3
    Giv grundlæggende oplysninger om bandet, som oprindelsessted, medlemmernes navne og de instrumenter, de spiller. Disse oplysninger er specielt vigtige for et debutalbum, men mindre vigtigt, hvis musikerne er meget berømte, eller hvis du forventer, at de fleste af dine publikums læsere skal være bekendt med bandet.


  • Billedbetegnelse Gennemgå et album Trin 4
    4
    Diskutér albumets historie, herunder hvor det passer ind i sammenhængen i bandet`s karriere og hvilke mulige indflydelser det kan have. Læseren skal have en god ide om, hvordan sangene lyder.
  • Billedbetegnelse Gennemgå et album Trin 5
    5
    Kritikér specifikke spor, der skiller sig ud, uanset om de er store eller dårlige.
  • Billedbetegnelse Gennemgå et album Trin 6
    6
    Sammendrag dine indtryk af albummet i en afsluttende sætning. Dette vil forblive hos læserne og vil hjælpe dem med at beslutte, om de skal købe cd`en eller ej.
  • tips

    • Prøv at inkludere nogle stil og personlighed i din skrivning, da dette vil fremhæve din kritik af andre.
    • For eksempel:
      • Fra Newark, New Jersey, kalder de sig selv My Chemical Romance. Bandets medlemmer er Gerard Way (vokal), Mikey Way (bas), Frank Iero (guitar), Ray Toro (guitar) og Bob (trommer). Med sit 2004 album Tre Skål For Sød Hævn og sange som "Helena", "Ghost of You" og "I`m Not Okay (I Promise)", har gruppen aldrig haft succes i karrieren end nu. "Længe siden, ligesom lygten du dør for at komme ind igen", "Jeg sagde aldrig, at jeg ville lyve og vente for evigt" (Jeg sagde aldrig, jeg ville lyve og vente for evigt), og "Du sagde du læste mig som en bog, men siderne er alle revnet og slidt ud" "Jeg er ikke okay (jeg lover)", de har sat deres mærke på musik-tv, og deres musikalske indflydelse er Iron Maiden, torsdag og kun AC / DC for at nævne nogle få. Når de er på turné rundt om i verden, siger fansen underværker om energien i deres live forestillinger og om den enorme indvirkning de har på dem. Fans over hele verden forlader kommentarer på deres hjemmeside på myspace.com / mychemicalromance. Deres officielle fan club mychemicalromance.com, hvor du finder viser såvel som varer at købe. Den 22. november 2005 blev der udgivet en dvd, der dokumenterede sin stigning som musikere og også den seneste tour. Mens bandet optog albummet Tre Skål For Sød Hævn, Gerard Way`s bedstemor døde. Dette var en vanskelig tid for ham, som er rapporteret i sangen "Helena". Hun har altid opfordret ham og hans bror Mikey til at være musikere. Altid arbejder hårdt for sin voksende fanebase, kæmper My Chemical Romance stadig for mere succes.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com