Sådan skriver du en kritik i fem afsnit

En kritik kan skrives som svar på en bog, film, musik, digt eller enhver anden form for kreativt arbejde. Det er en analyse, der giver en generel ide om kvalitet og afslører positive eller negative aspekter. At skrive en anmeldelse i 5 afsnit er en effektiv metode til at organisere dine evalueringer.

trin

Skriv din egen anmeldelse

Billede med titlen Skriv en kritik i fem afsnit Trin 1
1

Video: Grooming projektuge - kortfilm

Indtast det værk, du har bedømt. Hvis det f.eks. Er en bog, skal du rapportere titel, forfatter og et kort resumé af emnet. Dette hjælper med at tiltrække læsernes opmærksomhed og forhindrer ham i at kede sig. Jo mere interessant introduktionen er, jo større er chancerne for publikum for at fortsætte med at læse.
  • Video: Camp Camp: Episode 6 - Reigny Day | Rooster Teeth

    Billede med titlen Skriv en kritik i fem afsnit Trin 2

    Video: For fem år siden døde jeg - Kolding foredrag del 1

    2


    Angiv venligst din begrundelse i de næste tre afsnit. For at udvikle dine synspunkter skal du huske på nogle analytiske spørgsmål om arbejdet. For eksempel har forfatteren med succes vist sit eget synspunkt? Hvis det er nemmere, divider bogen i sektioner og fokus på individuelle dele på hvert punkt. Støt alle argumenterne ved at citere eksempler på det arbejde, du kritiserer, men forsøg at holde en observation pr. Afsnit. Hvis din analyse indeholder mere end tre vægte, skriv det samme antal afsnit.
  • Billede med titlen Skriv en kritik i fem afsnit Trin 3
    3
    Lav en konklusion. Udfyld teksten med et resumé af din anmeldelse. Du kan gøre dette ved at angive din generelle mening om bogen eller filmen.
  • tips

    • Inden du begynder at skrive, skal du tage noter, mens du ser eller læser det materiale, der skal analyseres. Husk på nogle aspekter, såsom de følelser, der opstod under dette trin. Hvad var dit første indtryk? Ser du mere dybt, hvad er din generelle mening om emnet? Hvordan kom du til hende?

    advarsler

    • Undgå at bruge personlige første og anden person pronomen som "dig", "din", "jeg", "min" eller "min". Giv din mening på en objektiv måde for en mere overbevisende tilgang.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com