Taler til nogen, der ikke fortsætter samtalen

Nogle gange tager det en del anstrengelser for at tale med en person, der ikke reagerer i samme forhold som dig. Her er nogle foreslåede trin, når du står over for en situation - ofte almindelig og pinlig.

trin

Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
1
Bestem, om du er en person, du vil tale med. Hvis ikke, spild ikke din tid (eller deres)! Det er det - slut det! Hvis du er i en social eller forretningsbegivenhed, hvor du skal have en samtale med den pågældende person af bestemte grunde, skal du gå til trin 2.
  • Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
    2
    Hvis du ikke kender hinanden, introducer dig selv. Opret forbindelse til dem personligt eller gennem en gruppe / miljø / begivenhed, som du er i. For eksempel, "Hej, jeg er Gustavo, jeg arbejdede med Joao i regnskab for 5 år, jeg kan ikke tro, at han går på pension, ikke?" Hvis du allerede har mødt, hilser varmt. Hvis du er ligeglad eller uforskammet, vil din partner læse dit kropssprog og gøre hastige vurderinger af din oprigtighed.
  • Video: The Third Industrial Revolution: A Radical New Sharing Economy

    Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
    3
    Spørg åbne spørgsmål. Spørgsmål, hvis svar er "ja" eller "nej", slutter en samtale.
  • Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
    4
    Lav generelle kommentarer, som din partner kan identificere med: "Er ikke denne sang fantastisk, kan du lide jazz?" Pas på mulige gaffes og sig aldrig noget negativt.
  • Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=


    5
    Lyt omhyggeligt til, hvad personen siger. Svar med kommentarer, der viser, at du lyttede, "Jeg er helt enig, det minder mig om ..."
  • Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
    6
    Lytte opmærksomt betyder at stille spørgsmål vedrørende deres kommentarer. "Virkelig? Hvordan virker dette?"
  • Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
    7
    Alle elsker en historie - så længe den er kort, relevant for situationen og har lidt humor. Tilfældige vittigheder bør undgås.
  • Video: Why I Left BuzzFeed

    Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
    8
    Hvis samtalen har et formål, kom til det punkt. Sommetider skal dialogen være hurtig, objektiv og effektiv. Hvis du har et program, du vil følge, skal du være direkte: "Jeg glæder mig til at tale med dig om en jobmulighed i din virksomhed, og hvorfor jeg ville være et værdifuldt køb."
  • Billede med titlen Tal med nogen, der ikke` class=
    9
    Du ved, hvornår en samtale skal lukkes. Din partner vil bruge en afsluttende sætning ("Nå, jeg vil hellere finde min mand") eller du vil. Uanset hvad, slut med en positiv udtalelse: "Lykke til!", "Det var en fornøjelse at møde dig," osv.
  • tips

    • Ikke insistere. Hvis personen ikke er interesseret, selv efter at han har forsøgt at oprette forbindelse med ham, skal han trække sig elegant. "Godt at se dig." "Undskyld, jeg fangede dig i en dårlig tid." "God aften."
    • Talk er en kunst. Som andre vil dine evner udvikle sig med praksis.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com