Børns digte bliver ekstremt populære i den moderne kultur. Her er nogle tips til at hjælpe dig med at skrive og / eller offentliggøre denne type tekst.
Video: 40 børn og unge begynder at ryge hver dag. Vil du være med til at ændre den udvikling?
1
Forstå de mest kendte problemer blandt børn. De kan variere fra kæledyr til spil, fancy osv.
2
Vælg formatet på digtet. Det kan være en søn, en trova eller endda en fri form.
3
Lad skrivningen flyde. "Min tæve viftede hendes hale og kyssede mig og hoppede på sofaen i mit skød" strømmer ikke ind i noget. Noget bedre ville være: "Hun skøjte og skøjte igen og så hoppede på toppen af mig."
Video: 1001 Hemmeligheder for børn og ikke for voksne - Part 4.avi
4
Brug beskrivende ord. Vær ikke bange for adjektiver, men undgå meget sofistikerede ord. De kan forvirre og bore små læsere.
Video: Garrett Børns accusations (EVIDENCE on 9 different claims!) and counting...
5
Skriv ikke en vilje. Et kortere digt er så godt som en større, og ofte vil barnet foretrække det.
6
Spørg et barnebarn, nevø eller barn for at læse, hvad du skrev. Lad dem analysere som du ønsker.
7
Tjek det ud! Analyser digtet. Er det godt? Skal du ændre noget? Forfatteren er den værste kritiker muligt, så vær ikke for svært på dig selv.
8
Send digtet til magasiner og aviser.
9
Hav det sjovt! Skrivning skal være en form for selvudfoldelse, ikke bare arbejde. Hvis du ikke er tilfreds med denne kunst, prøv andre ting, som: tegning, dans, sang osv.
tips
Skriv altid i din egen stil. Du må ikke kopiere nogen.
Ikke alle digte har brug for rhyming!
Vær ikke for svært på dig selv.
Må ikke modløses, hvis teksterne ikke accepteres straks. Fortsæt forsøger!
Video: DEBATHJØRNET: Musical.ly Part 3 (DISSE BØRN MÅ STOPPES) #7 (REUPLOAD)
advarsler
Vær ikke uhøflig eller grusom på skrivningstidspunktet. Børn er meget indflydelsesrige. Vær ikke et dårligt eksempel!
Originality er en stor del af forfatterens liv, så plagier ikke!