Sådan skriver du en interessant bog

Forsøger du at skrive en bog, men er ikke sikker på, hvordan man gør det? Vil du skrive en bestseller? Fortsæt læsning!

trin

Billede med titlen Skriv en interessant bog Trin 1
1
Du skal gøre en bog vanskelig at holde op med. Tilføj detaljer, men ikke så mange som vil give læseren søvn.
  • For eksempel: i stedet for at sætte "Jeg løb til huset" eller "Jeg skød nord til huset jeg havde ...", sæt noget mere detaljeret, men ikke så meget.
  • Prøv noget som om at "droppe hageslangen, jeg gik ud mod huset og håbede, at kagen ikke havde brændt køkkenet. Jeg gik op ad trappen og gik ind i det store køkken og slog næsten over min bedstefar."
  • Billede titel Skriv en interessant bog Trin 2
    2
    Udvikle et godt plot. Det er svært at koncentrere sig, når han er svag. Du kan forsøge at gøre en dramatisk, med en ven af ​​dig, der forsvinder i dagevis og findes i skoven med et alvorligt tilfælde af amnesi, for eksempel. Mange mennesker elsker dramatiske bøger.
  • Video: HUF: Skrivetips fra bogbloggere til forfatterspirer (del 1)

    Billede med titlen Skriv en interessant bog Trin 3
    3
    Gør dine tegn interessante og realistiske. Måske er den onde pige, der plejede at være en nørd, dårligt nu. Eller måske vil skurken med en forfærdelig fortid hævne sig.
  • Billede med titlen Skriv en interessant bog Trin 4
    4

    Video: Emil Tajs Skriveproces

    Tænk på en fantastisk titel og en kappe, der tiltrækker øjnene. Brug forskellige farver, som f.eks. Grøn, rød, blå, orange. Sæt titlen med et stilfuldt brev!
  • Billede med titlen Skriv en interessant bog Trin 5


    5
    Få et litterært middel.
  • Billede med titlen Skriv en interessant bog Trin 6
    6
    Send til en udgiver.
  • Billede med titlen Skriv en interessant bog Trin 7
    7
    Du skal også have tålmodighed til at skrive en bog.
  • Billede med titlen Skriv en interessant bog Trin 8

    Video: Sådan skriver du bedre indlæg på Facebook!

    8
    Lav et plot, som du kan identificere.
  • Video: Jesper Sternberg - Hvordan skriver du en god historie?

    tips

    • Forsøg at lægge så meget detaljer på, at læseren virkelig føler sig i den situation på det sted.
    • Sørg for at bruge et interessant tema. Måske eventyr, romantik, mord eller mysterium, for eksempel.
    • Hvis du ikke ved, hvordan man afslutter en bog, kan du lade den stå åben. For eksempel: det kan ende med en kort, pludselig sætning, der fører til et andet volumen. Eller du kan ende med tegnene, der går et eller andet sted eller et mysterium, så læserne er nysgerrige om hvad der skal ske osv.
    • Bær en notesbog, uanset hvor du befinder dig. Du kan sidde på toilettet og WFP! En god ide kan falde i dine arme mens du ser på Faustão.
    • Tag noter, men bære ikke din bog med kedelige oplysninger!
    • Vær original!
    • Det er altid en god forskning. Tag din notesbog eller laptop til en kultur boghandel. Du kan få kaffe og lave noter.
    • Hvis du har en lås, skal du holde pause. Læs en anden bog. Tag en tur. Se tv`et. Snart vil du skrive på tastaturet indtil 5:30 om morgenen!
    • Hvis du ønsker at lave en eventyrbog, kan du søge efter bøger med instruktioner om, hvordan man gør noget. Jeg taler ikke om "hvordan man bygger et godt hus," medmindre det er genstand for hans arbejde. Prøv bøger som "The Worst Case Scenario Survival Handbook", som findes i humor sektionen. De indeholder masser af nyttig information og kan være fantastisk til et eventyrbog.
    • Sørg for, at du virkelig vil skrive en bog, og at du kan afslutte det.
    • Skynd ikke tingene. Det kan tage årtier for dig at skrive en næsten god roman.

    advarsler

    • Brug ikke ideen om andre. Det er ikke lovligt at blive sagsøgt for krænkelse af ophavsretten.
    • Sørg for, at du virkelig vil skrive en bog. Du vil kun miste tid, hvis du starter noget meget godt og stopper på den anden side.
    • Brug ikke oplysninger, der er beskyttet ved lov.

    Nødvendige materialer

    • En god historie at fortælle
    • En notesbog
    • En computer eller mange papirer og blyanter
    • En printer eller cd
    • En udgiver
    • Interessant historie, tegn og universer
    • En interessant skrivestil!
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com