Sådan stopper du at tale om dig selv

Mennesker er naturligvis selvcentrerede og plejer at lægge sig først i det meste af tiden. For at undgå at projicere din naturlige egoisme i samtaler, tjek de følgende tips:


"Du lukker dig bedre og lad folk tro, du er en idiot og vil åbne din mund og afslutte al tvivl." ~ Abraham Lincoln

trin

Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 1
1
Politi selv ikke at bruge ordene "mig" eller "mine" for meget.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 2
    2
    Reagere på folk uden at tale om dig selv. Hvis nogen spørger dig om du har set den sidste episode af The Voice, svar: "
    • "Ja, jeg savner aldrig et kapitel - i virkeligheden så min mand og jeg The Voice, Big Brother og Celebrity Dance." "Så du hvordan den skuespillerinde dansede godt i går?" Spørgsmålet blev besvaret, men svaret var fokuseret på dig. .
    • "Jeg tabte - var det godt?" Svar blot på spørgsmålet, fordi emnet ikke blev startet af dig.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 3
    3
    Undgå at forlænge, ​​når det er din tur.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 4
    4
    Hæv et emne, der er interessant for alle.
    • Du kan finde ud af noget interessant om den person, du snakker med og ændre fagets fokus på den retning.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 5
    5
    Undgå at blive genstand for samtalen.
    • Der vil være tidspunkter, hvor du vil afslutte samtalen ved blot at sætte dig selv i rampelyset.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 6
    6

    Video: SÅDAN BLIVER DU NINJA #2 | Reklame for Legoland

    Har god dømmekraft At vente på den anden til at afslutte en tale til at tale er helt anderledes end at lytte.


  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 7
    7
    Øv aktiv lytning. Normalt har folk brug for dig til bare at lytte, ikke at rådgive. Aktiv lytning hjælper med at styre en samtale og holder den i den rigtige retning. Aktive lytningsteknikker omfatter:
    • Giv ikke-verbale svar, såsom at nikke for at bekræfte noget.
    • Parafrasere højttalerne for at sikre, at du forstod, hvad der blev sagt.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 8
    8

    Video: Utroskab: Hvordan kan du undgå det - eller tackle det?

    Begynd at give kredit og opmærksomhed til, hvem fortjener det.
    • Forkert: "Vidste du, at min kæreste, Elizabeth, vandt marathon i dag? Jeg er meget glad for at have set løbet - jeg har endda holdt vandflasken for hende!" Jeg har altid fortalt hende, at jeg ville vinde. Næste år skal jeg også køre ... ".
    • Højre: "Vidste du, at Elizabeth vandt marathonet i dag?" Hun arbejdede hårdt og overvandt flere hindringer for det.
  • Video: Hvordan lærer man at elske sig selv

    Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 9
    9
    Styr din animation. Folk har en tendens til at snakke meget om ting, de gør, men de er kun meningsfulde for dem selv.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 10
    10
    Undgå at bruge en samtale til at massere dit eget ego.
    • Tænk altid før du taler.
    • Hvis samtalen ikke handler om dig, skal du ikke tale om dig selv.
    • Du må ikke manipulere samtalen for at tjene dine egne interesser (medmindre det er meningen).
    • Folk viser vidende og viden, når de forlader en samtale fuld af sig selv.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 11
    11
    Lov de andre.
    • Ikke ros dig selv til enhver tid.
  • Billede med titlen Stop Talking About Yourself Trin 12
    12
    Hjælp folk uden at finde det.
    • Fortæler du alle om enhver god gerning du gør? Så stop og reflektere over dem, der gør det samme og ikke prale af det.
  • tips

    • Hemmeligheden om ikke at tale om dig selv er empati. Du skal kende andres reaktion på det, du siger.
    Del på sociale netværk:

    Relaterede
    © 2024 HodTari.com